A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les catégories... |
Détail de l'auteur
Auteur ياسين شراد |
Documents disponibles écrits par cet auteur



Titre : أثر الترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي على استقطاب الزبون : - دراسة عينة من زبائن مؤسسة موبيليس بولاية سطيف - Type de document : texte imprimé Auteurs : عماد كداد, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر Année de publication : 2024 ISBN/ISSN/EAN : TH/M5128 Langues : Arabe Tags : Promotion Through Social Media Sites, Mobilis Corporation's, Electronic
Promotional Mix, Attracting Customers.
- التررويج عبرر مواقع التواصل الاجتماعي، مؤسسرة مروبيليس، المرزيج الترويجي
الالكتروني، استقطاب الزبائن.Résumé : ملخص:
تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير الترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي لمؤسسة موبيليس على
استقطاب أفراد عينة الدراسة من خلال أبعاده الأربعة والمتمثلة في مزيجها الترويجي الالكتروني )الإعلان، تنشيط
المبيعات، البيع الشخصي ا ولعلاقات العامة( ، ولتحقيق أغراض الدراسة واختبار فرضياتها قمنا بتصميم استبيان
لجمع البيانات، فتم توجيه ذلك الاستبيان بصفة خاصة لزبائن مؤسسة موبيليس والذين يقيمون في ولاية سطيف،
أين قمنا بنشر وتوزيع الاستبيان بطريقة الكترونية، وقد بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل ب: 18 استبيان،
وقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية: ،SPSS وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برنامج
للترويج )الإعلان، تنشيط )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
المبيعات، البيع الشخصي، العلاقات العامة( عبر مواقع التواصل الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس
حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
لتنشيط المبيعات عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للبيع الشخصي عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للعلاقات العامة عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
وقد خلصت الدراسة بتوصيات من شانها أن تفيد مؤسسة موبيليس قصد الزيادة في التأثير على استقطاب
زبائن مؤسسة موبيليس من جهة، ومواجهة منافسيها قصد تحقيق البقاء ومزاولة نشاطها من جهة أخرى.
Abstract:
This study aims to know the extent of the impact of promotion through social media sites of
Mobilis Corporation's on attracting individuals from the study sample through its four
dimensions represented in its electronic promotional mix (advertising, sales promotion,
personal selling and public relations). To achieve the purposes of the study and test its
hypotheses, we designed a questionnaire to collect data. This questionnaire was directed
specifically to Mobilis Corporation's customers who reside in the state of Setif, where we
published and distributed the questionnaire electronically. The number of questionnaires valid
for analysis reached: 81 questionnaires. Appropriate statistical methods were used through the
SPSS program. The study reached the following results:
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
promotion (advertising, sales promotion, personal selling, public relations) through social
media sites on attracting Mobilis Corporation's customers according to the point of view of the
study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
advertising through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers according
to the point of view of the study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
sales promotion through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
personal selling through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
-There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
public relations through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
The study concluded with recommendations that would benefit Mobilis Corporation's in
order to increase its influence on attracting Mobilis Corporation's customers on the one hand,
and confront its competitors in order to achieve survival and carry out its activity on the other
hand.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1d13U9OwIt6mO4EEz109xRV34WIulnbpI/view?usp=drive [...] أثر الترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي على استقطاب الزبون : - دراسة عينة من زبائن مؤسسة موبيليس بولاية سطيف - [texte imprimé] / عماد كداد, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2024.
ISSN : TH/M5128
Langues : Arabe
Tags : Promotion Through Social Media Sites, Mobilis Corporation's, Electronic
Promotional Mix, Attracting Customers.
- التررويج عبرر مواقع التواصل الاجتماعي، مؤسسرة مروبيليس، المرزيج الترويجي
الالكتروني، استقطاب الزبائن.Résumé : ملخص:
تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير الترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي لمؤسسة موبيليس على
استقطاب أفراد عينة الدراسة من خلال أبعاده الأربعة والمتمثلة في مزيجها الترويجي الالكتروني )الإعلان، تنشيط
المبيعات، البيع الشخصي ا ولعلاقات العامة( ، ولتحقيق أغراض الدراسة واختبار فرضياتها قمنا بتصميم استبيان
لجمع البيانات، فتم توجيه ذلك الاستبيان بصفة خاصة لزبائن مؤسسة موبيليس والذين يقيمون في ولاية سطيف،
أين قمنا بنشر وتوزيع الاستبيان بطريقة الكترونية، وقد بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل ب: 18 استبيان،
وقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية: ،SPSS وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برنامج
للترويج )الإعلان، تنشيط )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
المبيعات، البيع الشخصي، العلاقات العامة( عبر مواقع التواصل الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس
حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
لتنشيط المبيعات عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للبيع الشخصي عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للعلاقات العامة عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
وقد خلصت الدراسة بتوصيات من شانها أن تفيد مؤسسة موبيليس قصد الزيادة في التأثير على استقطاب
زبائن مؤسسة موبيليس من جهة، ومواجهة منافسيها قصد تحقيق البقاء ومزاولة نشاطها من جهة أخرى.
Abstract:
This study aims to know the extent of the impact of promotion through social media sites of
Mobilis Corporation's on attracting individuals from the study sample through its four
dimensions represented in its electronic promotional mix (advertising, sales promotion,
personal selling and public relations). To achieve the purposes of the study and test its
hypotheses, we designed a questionnaire to collect data. This questionnaire was directed
specifically to Mobilis Corporation's customers who reside in the state of Setif, where we
published and distributed the questionnaire electronically. The number of questionnaires valid
for analysis reached: 81 questionnaires. Appropriate statistical methods were used through the
SPSS program. The study reached the following results:
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
promotion (advertising, sales promotion, personal selling, public relations) through social
media sites on attracting Mobilis Corporation's customers according to the point of view of the
study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
advertising through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers according
to the point of view of the study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
sales promotion through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
personal selling through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
-There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
public relations through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
The study concluded with recommendations that would benefit Mobilis Corporation's in
order to increase its influence on attracting Mobilis Corporation's customers on the one hand,
and confront its competitors in order to achieve survival and carry out its activity on the other
hand.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1d13U9OwIt6mO4EEz109xRV34WIulnbpI/view?usp=drive [...]
Titre : اثر التسويق الالكتروني على رضا العميل : دراسة حالة مؤسسة اوريدو Type de document : texte imprimé Auteurs : يسرى دانة, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2020 Importance : ص96 Format : 30 سم ISBN/ISSN/EAN : TH/M2828 Langues : Arabe En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ovJUGgLvXhCm-YwU1UM0lpOJxNofwb5F/view?usp=shari [...] اثر التسويق الالكتروني على رضا العميل : دراسة حالة مؤسسة اوريدو [texte imprimé] / يسرى دانة, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2020 . - ص96 ; 30 سم.
ISSN : TH/M2828
Langues : Arabe
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ovJUGgLvXhCm-YwU1UM0lpOJxNofwb5F/view?usp=shari [...] Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité م2/ 2828 مذكرة مكتبة مدارس الدكتوراه مذكرات الماستر Exclu du prêt
Titre : أثر الخداع التسويقي على بناء الصورة الذهنية لدى الزبائن : - دراسة عينة من زبائن فندق "ريدور Rue d’Or -" Type de document : texte imprimé Auteurs : عنان نور الهدى, Auteur ; غدوش بثينة, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر Année de publication : 2023 ISBN/ISSN/EAN : TH/M4252 Note générale : المذكرة متوفرة الكترونيا فقط Langues : Arabe Tags : marketing deception, the mental image, Rue D’or Hotel.
الخداع التسويقي، الصورة الذهنية، فندق ريدور "Rue D’orRésumé : تهدف هذه الدراسة إلى معرفة أثر الخداع التسويقي على بناء الصورة الذهنية لدى زبائن فندق ريدور"Rue D’or".ولتحقيق أغراض الدراسة واختبارفرضياتها قمنا بتصميم استبيان لجمع البيانات،فتم توزيع 80استبيان موجه بصفة خاصةلزبائنفندق ريدور"Rue D’or"،وقد بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل75استبيان (35 استبيان الكتروني و45 ورقي)،وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برنامج SPSS.
(α =0,05)للخداع التسويقي الذي يمارسه فندق ريدور "Rue D’or" في مجالدليله المادي على بناءصورة ذهنية معينة له لدى زبائنه.
وقد خلصت الدراسة بتوصيات من شانها أن تفيد الزبائن وكذا فندق ريدور" Rue D’or"قصد تنبيه الزبائن لتفادي وتجنب التعرض للخداع التسويقي، أضافة لتوصية فندق ريدور"Rue D’or" بتجنب الممارسات التسويقية غير الأخلاقية لما لها من آثار سلبية على المدى البعيد،ومن اجل بناء صورة ذهنية إيجابية في أذهان زبائنه.
Abstract:
This study aims to find out the impact of the effect of marketing deception on building the mental image of the customers of the “Rue D’or Hotel”. In order to achieve the study and test its hypotheses. We designed a questionnaire to collect data, so 80 questionnaires were distributed specifically to customers of the “Rue D’or Hotel”. A total of 75 questionnaires (35 electronic and 45 paper) were valid for analysis, and the appropriate statistical methods were used through the SPSS program.
The study reached the following results:
-There is a statistically significant effect relationship at asignificant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel” in field of its expended marketing mix, on building a specific mental image of him among his customers.
A-There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its services to build a certain mental image of him among his customers.
B- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of prices for its services to build a certain mental image of him among his customers.
C-There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of promoting its services on building a specific mental image of him among his customers.
D- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of distributing its services based on building a certain mental image of him among his customers.
E- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its personnel to build a certain mental image of him among his customers.
F- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its service operations, is based on building a certain mental image of him among his customers.
G- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel” in field of its physical evidence of building a certain mental image of him among his customers.
The study concluded with recommendations that would benefit theconsumers as well asthe “Rue D’or Hotel”, in order to alert customers to avoid exposure to marketing deception, in addition to the recommendation of the “Rue D’or Hotel” to avoid unethical marketing practices because of their negative effects in the long term and in order to build a positive mental image in the minds of his customers.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1RMEpxznhMoj3tMi23fM_G1AbozG1X4aP/view?usp=drive [...] أثر الخداع التسويقي على بناء الصورة الذهنية لدى الزبائن : - دراسة عينة من زبائن فندق "ريدور Rue d’Or -" [texte imprimé] / عنان نور الهدى, Auteur ; غدوش بثينة, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2023.
ISSN : TH/M4252
المذكرة متوفرة الكترونيا فقط
Langues : Arabe
Tags : marketing deception, the mental image, Rue D’or Hotel.
الخداع التسويقي، الصورة الذهنية، فندق ريدور "Rue D’orRésumé : تهدف هذه الدراسة إلى معرفة أثر الخداع التسويقي على بناء الصورة الذهنية لدى زبائن فندق ريدور"Rue D’or".ولتحقيق أغراض الدراسة واختبارفرضياتها قمنا بتصميم استبيان لجمع البيانات،فتم توزيع 80استبيان موجه بصفة خاصةلزبائنفندق ريدور"Rue D’or"،وقد بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل75استبيان (35 استبيان الكتروني و45 ورقي)،وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برنامج SPSS.
(α =0,05)للخداع التسويقي الذي يمارسه فندق ريدور "Rue D’or" في مجالدليله المادي على بناءصورة ذهنية معينة له لدى زبائنه.
وقد خلصت الدراسة بتوصيات من شانها أن تفيد الزبائن وكذا فندق ريدور" Rue D’or"قصد تنبيه الزبائن لتفادي وتجنب التعرض للخداع التسويقي، أضافة لتوصية فندق ريدور"Rue D’or" بتجنب الممارسات التسويقية غير الأخلاقية لما لها من آثار سلبية على المدى البعيد،ومن اجل بناء صورة ذهنية إيجابية في أذهان زبائنه.
Abstract:
This study aims to find out the impact of the effect of marketing deception on building the mental image of the customers of the “Rue D’or Hotel”. In order to achieve the study and test its hypotheses. We designed a questionnaire to collect data, so 80 questionnaires were distributed specifically to customers of the “Rue D’or Hotel”. A total of 75 questionnaires (35 electronic and 45 paper) were valid for analysis, and the appropriate statistical methods were used through the SPSS program.
The study reached the following results:
-There is a statistically significant effect relationship at asignificant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel” in field of its expended marketing mix, on building a specific mental image of him among his customers.
A-There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its services to build a certain mental image of him among his customers.
B- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of prices for its services to build a certain mental image of him among his customers.
C-There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of promoting its services on building a specific mental image of him among his customers.
D- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of distributing its services based on building a certain mental image of him among his customers.
E- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its personnel to build a certain mental image of him among his customers.
F- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its service operations, is based on building a certain mental image of him among his customers.
G- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel” in field of its physical evidence of building a certain mental image of him among his customers.
The study concluded with recommendations that would benefit theconsumers as well asthe “Rue D’or Hotel”, in order to alert customers to avoid exposure to marketing deception, in addition to the recommendation of the “Rue D’or Hotel” to avoid unethical marketing practices because of their negative effects in the long term and in order to build a positive mental image in the minds of his customers.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1RMEpxznhMoj3tMi23fM_G1AbozG1X4aP/view?usp=drive [...] تقييم المزيج التسويقي في مؤسسة مطاحن الهضاب العليا الرياض سطيف / نسرين بن مرابط
Titre : تقييم المزيج التسويقي في مؤسسة مطاحن الهضاب العليا الرياض سطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : نسرين بن مرابط, Auteur ; سارة ميرزة, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1 Année de publication : 2016 Importance : 50ص Format : 27سم ISBN/ISSN/EAN : TH/L16/282 Note générale : مذكرة تخرج لنيل شهادة الليسانس:تخصص إدارة اعمال تقييم المزيج التسويقي في مؤسسة مطاحن الهضاب العليا الرياض سطيف [texte imprimé] / نسرين بن مرابط, Auteur ; سارة ميرزة, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1, 2016 . - 50ص ; 27سم.
ISSN : TH/L16/282
مذكرة تخرج لنيل شهادة الليسانس:تخصص إدارة اعمالدراسة تحليلية لتسيير الميزانية العمومية مع دراسة حالة كلية التكنولوجيا جامعة سطيف / نريمان بوخنوفة
Titre : دراسة تحليلية لتسيير الميزانية العمومية مع دراسة حالة كلية التكنولوجيا جامعة سطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : نريمان بوخنوفة ; ياسين شراد, Directeur de thèse ; كلية الاقتصاد جامعة سطيف 1, Editeur scientifique Année de publication : 2015 Importance : 68ص Format : 27 سم Langues : Arabe دراسة تحليلية لتسيير الميزانية العمومية مع دراسة حالة كلية التكنولوجيا جامعة سطيف [texte imprimé] / نريمان بوخنوفة ; ياسين شراد, Directeur de thèse ; كلية الاقتصاد جامعة سطيف 1, Editeur scientifique . - 2015 . - 68ص ; 27 سم.
Langues : ArabePermalinkPermalinkPermalinkواقع سياسة التسعير في المؤسسات الصغيرة والمتوسطة / وردة بوجلاب
Permalink