A partir de cette page vous pouvez :
| Retourner au premier écran avec les catégories... |
Détail de l'auteur
Auteur ياسين شراد |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Faire une suggestion Affiner la recherche Interroger des sources externes
Titre : أثر الترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي على استقطاب الزبون : - دراسة عينة من زبائن مؤسسة موبيليس بولاية سطيف - Type de document : texte imprimé Auteurs : عماد كداد, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر Année de publication : 2024 ISBN/ISSN/EAN : TH/M5128 Langues : Arabe Tags : Promotion Through Social Media Sites, Mobilis Corporation's, Electronic
Promotional Mix, Attracting Customers.
- التررويج عبرر مواقع التواصل الاجتماعي، مؤسسرة مروبيليس، المرزيج الترويجي
الالكتروني، استقطاب الزبائن.Résumé : ملخص:
تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير الترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي لمؤسسة موبيليس على
استقطاب أفراد عينة الدراسة من خلال أبعاده الأربعة والمتمثلة في مزيجها الترويجي الالكتروني )الإعلان، تنشيط
المبيعات، البيع الشخصي ا ولعلاقات العامة( ، ولتحقيق أغراض الدراسة واختبار فرضياتها قمنا بتصميم استبيان
لجمع البيانات، فتم توجيه ذلك الاستبيان بصفة خاصة لزبائن مؤسسة موبيليس والذين يقيمون في ولاية سطيف،
أين قمنا بنشر وتوزيع الاستبيان بطريقة الكترونية، وقد بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل ب: 18 استبيان،
وقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية: ،SPSS وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برنامج
للترويج )الإعلان، تنشيط )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
المبيعات، البيع الشخصي، العلاقات العامة( عبر مواقع التواصل الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس
حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
لتنشيط المبيعات عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للبيع الشخصي عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للعلاقات العامة عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
وقد خلصت الدراسة بتوصيات من شانها أن تفيد مؤسسة موبيليس قصد الزيادة في التأثير على استقطاب
زبائن مؤسسة موبيليس من جهة، ومواجهة منافسيها قصد تحقيق البقاء ومزاولة نشاطها من جهة أخرى.
Abstract:
This study aims to know the extent of the impact of promotion through social media sites of
Mobilis Corporation's on attracting individuals from the study sample through its four
dimensions represented in its electronic promotional mix (advertising, sales promotion,
personal selling and public relations). To achieve the purposes of the study and test its
hypotheses, we designed a questionnaire to collect data. This questionnaire was directed
specifically to Mobilis Corporation's customers who reside in the state of Setif, where we
published and distributed the questionnaire electronically. The number of questionnaires valid
for analysis reached: 81 questionnaires. Appropriate statistical methods were used through the
SPSS program. The study reached the following results:
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
promotion (advertising, sales promotion, personal selling, public relations) through social
media sites on attracting Mobilis Corporation's customers according to the point of view of the
study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
advertising through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers according
to the point of view of the study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
sales promotion through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
personal selling through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
-There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
public relations through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
The study concluded with recommendations that would benefit Mobilis Corporation's in
order to increase its influence on attracting Mobilis Corporation's customers on the one hand,
and confront its competitors in order to achieve survival and carry out its activity on the other
hand.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1d13U9OwIt6mO4EEz109xRV34WIulnbpI/view?usp=drive [...] أثر الترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي على استقطاب الزبون : - دراسة عينة من زبائن مؤسسة موبيليس بولاية سطيف - [texte imprimé] / عماد كداد, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2024.
ISSN : TH/M5128
Langues : Arabe
Tags : Promotion Through Social Media Sites, Mobilis Corporation's, Electronic
Promotional Mix, Attracting Customers.
- التررويج عبرر مواقع التواصل الاجتماعي، مؤسسرة مروبيليس، المرزيج الترويجي
الالكتروني، استقطاب الزبائن.Résumé : ملخص:
تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير الترويج عبر مواقع التواصل الاجتماعي لمؤسسة موبيليس على
استقطاب أفراد عينة الدراسة من خلال أبعاده الأربعة والمتمثلة في مزيجها الترويجي الالكتروني )الإعلان، تنشيط
المبيعات، البيع الشخصي ا ولعلاقات العامة( ، ولتحقيق أغراض الدراسة واختبار فرضياتها قمنا بتصميم استبيان
لجمع البيانات، فتم توجيه ذلك الاستبيان بصفة خاصة لزبائن مؤسسة موبيليس والذين يقيمون في ولاية سطيف،
أين قمنا بنشر وتوزيع الاستبيان بطريقة الكترونية، وقد بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل ب: 18 استبيان،
وقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية: ،SPSS وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برنامج
للترويج )الإعلان، تنشيط )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
المبيعات، البيع الشخصي، العلاقات العامة( عبر مواقع التواصل الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس
حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
لتنشيط المبيعات عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للبيع الشخصي عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
للعلاقات العامة عبر مواقع التواصل )α= - توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة احصائية عند مستوى معنوية ) 0.05
الاجتماعي على استقطاب زبائن مؤسسة موبيليس حسب وجهة النظر لأفراد عينة الدراسة.
وقد خلصت الدراسة بتوصيات من شانها أن تفيد مؤسسة موبيليس قصد الزيادة في التأثير على استقطاب
زبائن مؤسسة موبيليس من جهة، ومواجهة منافسيها قصد تحقيق البقاء ومزاولة نشاطها من جهة أخرى.
Abstract:
This study aims to know the extent of the impact of promotion through social media sites of
Mobilis Corporation's on attracting individuals from the study sample through its four
dimensions represented in its electronic promotional mix (advertising, sales promotion,
personal selling and public relations). To achieve the purposes of the study and test its
hypotheses, we designed a questionnaire to collect data. This questionnaire was directed
specifically to Mobilis Corporation's customers who reside in the state of Setif, where we
published and distributed the questionnaire electronically. The number of questionnaires valid
for analysis reached: 81 questionnaires. Appropriate statistical methods were used through the
SPSS program. The study reached the following results:
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
promotion (advertising, sales promotion, personal selling, public relations) through social
media sites on attracting Mobilis Corporation's customers according to the point of view of the
study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
advertising through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers according
to the point of view of the study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
sales promotion through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
- There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
personal selling through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
-There is a statistically significant influence relationship at a significance level (α=0.05) for
public relations through social media sites on attracting Mobilis Corporation's customers
according to the point of view of the study sample members.
The study concluded with recommendations that would benefit Mobilis Corporation's in
order to increase its influence on attracting Mobilis Corporation's customers on the one hand,
and confront its competitors in order to achieve survival and carry out its activity on the other
hand.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1d13U9OwIt6mO4EEz109xRV34WIulnbpI/view?usp=drive [...]
Titre : اثر التسويق الالكتروني على رضا العميل : دراسة حالة مؤسسة اوريدو Type de document : texte imprimé Auteurs : يسرى دانة, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2020 Importance : ص96 Format : 30 سم ISBN/ISSN/EAN : TH/M2828 Langues : Arabe En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ovJUGgLvXhCm-YwU1UM0lpOJxNofwb5F/view?usp=shari [...] اثر التسويق الالكتروني على رضا العميل : دراسة حالة مؤسسة اوريدو [texte imprimé] / يسرى دانة, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2020 . - ص96 ; 30 سم.
ISSN : TH/M2828
Langues : Arabe
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ovJUGgLvXhCm-YwU1UM0lpOJxNofwb5F/view?usp=shari [...] Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité م2/ 2828 مذكرة مكتبة مدارس الدكتوراه مذكرات الماستر Exclu du prêt
Titre : أثر التسويق الداخلي على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين : دراسة عينة من عمال المؤسسات الفندقية بولاية سطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : بوعبدالله أسماء, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر Année de publication : 2025 ISBN/ISSN/EAN : TH/M5374 Langues : Arabe Tags : التسويق الداخلي، الرضا الوظيفي، المؤسسات الفندقية، ولاية سطيف
Internal Marketing, Job Satisfaction, Hotel Establishments, Setif Province.Résumé : This study aims to determine the extent of the impact of internal marketing on job satisfaction among employees in hotel establishments in Setif Province, based on its dimensions: (training, motivation, empowerment, and internal communication). To achieve the study's objectives and test its hypotheses, we designed a questionnaire to collect data. A total of 41 questionnaires were valid for analysis. Appropriate statistical methods were used using the SPSS program. The study reached the following results:
- There is a statistically significant relationship at a significance level of (α=0.05) between internal marketing and job satisfaction among employees in the hotel establishments under study in Setif Province.
- There is a statistically significant relationship at a significance level of (α=0.05) between training and job satisfaction among employees in the hotel establishments under study in Setif Province.
- There is no statistically significant relationship at a significance level of (α=0.05) between motivation and job satisfaction among employees in the hotel establishments under study in Setif Province.
- There is a statistically significant relationship at a significance level of (α=0.05) between empowerment and job satisfaction among employees in the hotel establishments under study in Setif Province.
- There is a statistically significant relationship at a significance level of (α=0.05) between internal communication and job satisfaction among employees in the hotel establishments under study in Setif Province.
The study concluded with recommendations that will benefit hotel establishments in Setif Province. In terms of influencing their employees' job satisfaction, on the one hand, and confronting their competitors in order to achieve survival and continue their activities, on the other hand.
الملخص:
تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير التسويق الداخلي على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية بولاية سطيف من خلال أبعاده المتمثلة في: (التدريب، التحفيز، التمكين، الاتصال الداخلي)، ولتحقيق أغراض الدراسة واختبار فرضياتها قمنا بتصميم استبيان لجمع البيانات، وقد بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل بـ: 41 استبيان، وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برنامج SPSS، وقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية:
- توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05=α) للتسويق الداخلي على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية التي هي محل الدراسة بولاية سطيف.
- توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05=α) للتدريب على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية التي هي محل الدراسة بولاية سطيف.
- لا توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05=α) للتحفيز على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية التي هي محل الدراسة بولاية سطيف.
- توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05=α) للتمكين على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية التي هي محل الدراسة بولاية سطيف.
- توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05=α) للاتصال الداخلي على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية التي هي محل الدراسة بولاية سطيف.
وقد خلصت الدراسة بتوصيات من شانها أن تفيد المؤسسات الفندقية بولاية سطيف في التأثير على الرضا الوظيفي لعمالها من جهة، ومواجهة منافسيها قصد تحقيق البقاء ومزاولة نشاطها من جهة أخرى.
En ligne : http://dspace.univ-setif.dz:8888/jspui/bitstream/123456789/5630/1/%d9%852-%20537 [...] أثر التسويق الداخلي على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين : دراسة عينة من عمال المؤسسات الفندقية بولاية سطيف [texte imprimé] / بوعبدالله أسماء, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2025.
ISSN : TH/M5374
Langues : Arabe
Tags : التسويق الداخلي، الرضا الوظيفي، المؤسسات الفندقية، ولاية سطيف
Internal Marketing, Job Satisfaction, Hotel Establishments, Setif Province.Résumé : This study aims to determine the extent of the impact of internal marketing on job satisfaction among employees in hotel establishments in Setif Province, based on its dimensions: (training, motivation, empowerment, and internal communication). To achieve the study's objectives and test its hypotheses, we designed a questionnaire to collect data. A total of 41 questionnaires were valid for analysis. Appropriate statistical methods were used using the SPSS program. The study reached the following results:
- There is a statistically significant relationship at a significance level of (α=0.05) between internal marketing and job satisfaction among employees in the hotel establishments under study in Setif Province.
- There is a statistically significant relationship at a significance level of (α=0.05) between training and job satisfaction among employees in the hotel establishments under study in Setif Province.
- There is no statistically significant relationship at a significance level of (α=0.05) between motivation and job satisfaction among employees in the hotel establishments under study in Setif Province.
- There is a statistically significant relationship at a significance level of (α=0.05) between empowerment and job satisfaction among employees in the hotel establishments under study in Setif Province.
- There is a statistically significant relationship at a significance level of (α=0.05) between internal communication and job satisfaction among employees in the hotel establishments under study in Setif Province.
The study concluded with recommendations that will benefit hotel establishments in Setif Province. In terms of influencing their employees' job satisfaction, on the one hand, and confronting their competitors in order to achieve survival and continue their activities, on the other hand.
الملخص:
تهدف هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير التسويق الداخلي على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية بولاية سطيف من خلال أبعاده المتمثلة في: (التدريب، التحفيز، التمكين، الاتصال الداخلي)، ولتحقيق أغراض الدراسة واختبار فرضياتها قمنا بتصميم استبيان لجمع البيانات، وقد بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل بـ: 41 استبيان، وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برنامج SPSS، وقد توصلت الدراسة إلى النتائج التالية:
- توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05=α) للتسويق الداخلي على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية التي هي محل الدراسة بولاية سطيف.
- توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05=α) للتدريب على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية التي هي محل الدراسة بولاية سطيف.
- لا توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05=α) للتحفيز على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية التي هي محل الدراسة بولاية سطيف.
- توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05=α) للتمكين على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية التي هي محل الدراسة بولاية سطيف.
- توجد علاقة تأثيرية ذات دلالة إحصائية عند مستوى معنوية (0.05=α) للاتصال الداخلي على تحقيق الرضا الوظيفي لدى العاملين في المؤسسات الفندقية التي هي محل الدراسة بولاية سطيف.
وقد خلصت الدراسة بتوصيات من شانها أن تفيد المؤسسات الفندقية بولاية سطيف في التأثير على الرضا الوظيفي لعمالها من جهة، ومواجهة منافسيها قصد تحقيق البقاء ومزاولة نشاطها من جهة أخرى.
En ligne : http://dspace.univ-setif.dz:8888/jspui/bitstream/123456789/5630/1/%d9%852-%20537 [...]
Titre : أثر الخداع التسويقي على بناء الصورة الذهنية لدى الزبائن : - دراسة عينة من زبائن فندق "ريدور Rue d’Or -" Type de document : texte imprimé Auteurs : عنان نور الهدى, Auteur ; غدوش بثينة, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر Année de publication : 2023 ISBN/ISSN/EAN : TH/M4252 Note générale : المذكرة متوفرة الكترونيا فقط Langues : Arabe Tags : marketing deception, the mental image, Rue D’or Hotel.
الخداع التسويقي، الصورة الذهنية، فندق ريدور "Rue D’orRésumé : تهدف هذه الدراسة إلى معرفة أثر الخداع التسويقي على بناء الصورة الذهنية لدى زبائن فندق ريدور"Rue D’or".ولتحقيق أغراض الدراسة واختبارفرضياتها قمنا بتصميم استبيان لجمع البيانات،فتم توزيع 80استبيان موجه بصفة خاصةلزبائنفندق ريدور"Rue D’or"،وقد بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل75استبيان (35 استبيان الكتروني و45 ورقي)،وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برنامج SPSS.
(α =0,05)للخداع التسويقي الذي يمارسه فندق ريدور "Rue D’or" في مجالدليله المادي على بناءصورة ذهنية معينة له لدى زبائنه.
وقد خلصت الدراسة بتوصيات من شانها أن تفيد الزبائن وكذا فندق ريدور" Rue D’or"قصد تنبيه الزبائن لتفادي وتجنب التعرض للخداع التسويقي، أضافة لتوصية فندق ريدور"Rue D’or" بتجنب الممارسات التسويقية غير الأخلاقية لما لها من آثار سلبية على المدى البعيد،ومن اجل بناء صورة ذهنية إيجابية في أذهان زبائنه.
Abstract:
This study aims to find out the impact of the effect of marketing deception on building the mental image of the customers of the “Rue D’or Hotel”. In order to achieve the study and test its hypotheses. We designed a questionnaire to collect data, so 80 questionnaires were distributed specifically to customers of the “Rue D’or Hotel”. A total of 75 questionnaires (35 electronic and 45 paper) were valid for analysis, and the appropriate statistical methods were used through the SPSS program.
The study reached the following results:
-There is a statistically significant effect relationship at asignificant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel” in field of its expended marketing mix, on building a specific mental image of him among his customers.
A-There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its services to build a certain mental image of him among his customers.
B- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of prices for its services to build a certain mental image of him among his customers.
C-There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of promoting its services on building a specific mental image of him among his customers.
D- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of distributing its services based on building a certain mental image of him among his customers.
E- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its personnel to build a certain mental image of him among his customers.
F- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its service operations, is based on building a certain mental image of him among his customers.
G- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel” in field of its physical evidence of building a certain mental image of him among his customers.
The study concluded with recommendations that would benefit theconsumers as well asthe “Rue D’or Hotel”, in order to alert customers to avoid exposure to marketing deception, in addition to the recommendation of the “Rue D’or Hotel” to avoid unethical marketing practices because of their negative effects in the long term and in order to build a positive mental image in the minds of his customers.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1RMEpxznhMoj3tMi23fM_G1AbozG1X4aP/view?usp=drive [...] أثر الخداع التسويقي على بناء الصورة الذهنية لدى الزبائن : - دراسة عينة من زبائن فندق "ريدور Rue d’Or -" [texte imprimé] / عنان نور الهدى, Auteur ; غدوش بثينة, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2023.
ISSN : TH/M4252
المذكرة متوفرة الكترونيا فقط
Langues : Arabe
Tags : marketing deception, the mental image, Rue D’or Hotel.
الخداع التسويقي، الصورة الذهنية، فندق ريدور "Rue D’orRésumé : تهدف هذه الدراسة إلى معرفة أثر الخداع التسويقي على بناء الصورة الذهنية لدى زبائن فندق ريدور"Rue D’or".ولتحقيق أغراض الدراسة واختبارفرضياتها قمنا بتصميم استبيان لجمع البيانات،فتم توزيع 80استبيان موجه بصفة خاصةلزبائنفندق ريدور"Rue D’or"،وقد بلغ عدد الاستبيانات الصالحة للتحليل75استبيان (35 استبيان الكتروني و45 ورقي)،وتم استخدام الأساليب الإحصائية الملائمة من خلال برنامج SPSS.
(α =0,05)للخداع التسويقي الذي يمارسه فندق ريدور "Rue D’or" في مجالدليله المادي على بناءصورة ذهنية معينة له لدى زبائنه.
وقد خلصت الدراسة بتوصيات من شانها أن تفيد الزبائن وكذا فندق ريدور" Rue D’or"قصد تنبيه الزبائن لتفادي وتجنب التعرض للخداع التسويقي، أضافة لتوصية فندق ريدور"Rue D’or" بتجنب الممارسات التسويقية غير الأخلاقية لما لها من آثار سلبية على المدى البعيد،ومن اجل بناء صورة ذهنية إيجابية في أذهان زبائنه.
Abstract:
This study aims to find out the impact of the effect of marketing deception on building the mental image of the customers of the “Rue D’or Hotel”. In order to achieve the study and test its hypotheses. We designed a questionnaire to collect data, so 80 questionnaires were distributed specifically to customers of the “Rue D’or Hotel”. A total of 75 questionnaires (35 electronic and 45 paper) were valid for analysis, and the appropriate statistical methods were used through the SPSS program.
The study reached the following results:
-There is a statistically significant effect relationship at asignificant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel” in field of its expended marketing mix, on building a specific mental image of him among his customers.
A-There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its services to build a certain mental image of him among his customers.
B- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of prices for its services to build a certain mental image of him among his customers.
C-There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of promoting its services on building a specific mental image of him among his customers.
D- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of distributing its services based on building a certain mental image of him among his customers.
E- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its personnel to build a certain mental image of him among his customers.
F- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel”, in field of its service operations, is based on building a certain mental image of him among his customers.
G- There is a statistically significant effect relationship at a significant level (α =0,05)for the marketing deception practiced by the “Rue D’or Hotel” in field of its physical evidence of building a certain mental image of him among his customers.
The study concluded with recommendations that would benefit theconsumers as well asthe “Rue D’or Hotel”, in order to alert customers to avoid exposure to marketing deception, in addition to the recommendation of the “Rue D’or Hotel” to avoid unethical marketing practices because of their negative effects in the long term and in order to build a positive mental image in the minds of his customers.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1RMEpxznhMoj3tMi23fM_G1AbozG1X4aP/view?usp=drive [...]
Titre : أثر تجربة العميل في تعزيز تموقع المؤسسة : - دراسة حالة وكالة peekaboo للسياحة بولاية سطيف - Type de document : texte imprimé Auteurs : محمد بسو, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر Année de publication : 2024 ISBN/ISSN/EAN : TH/M5133 Langues : Arabe Tags : وكالات السياحية، تموقع المؤسسة، تجربة العميل، ولاية سطيف. Résumé : تناولت الدراسة أثر تجربة العميل على تعزيز تموقع المؤسسة بولاية سطيف، فهذه الدراسة تهدف الى التعرف على تجارب العميل، وكذلك معرفة مفاهيم المرتبطة بتموقع المؤسسة وطرق تعزيزها، ووفي الاخير ابراز تأثير تجربة العميل على تموقع المؤسسة، وذلك تم عن طريق الدراسة اراء العملاء المتعاملين مع الوكالة peekaboo بولاية سطيف.
لقد توصلنا من خلال هذه الدراسة الى ان الوكالة كغيرها من الوكالات السياحية تعمل في بيئة تنافسية قوية فهي تسعى دائما إلى ضمان بقائها في السوق واستمراريتها، من خلال تقويم أدائها بصفة دورية، وهذا الذي يعكس بصورة مباشرة مختلف أنشطتها خلال فترات زمنية محددة، لذا تلجا الى استخدام استراتيجيات وطرق تجريبية لكسب ولاء العملاء.
حيث تمت دراستنا بتوزيع استمارة ورقية، حيث تم جمعها كاداة أولية، ووزعت على 82 عميل، ودراسة ارائهم حول تأثير تجربة العميل على تعزيز تموقع المؤسسة، كما استخدمنا في دراستنا على المنهج الوصفي التحليلي، وخلصت الدراسة الى عدة نتائج اهمها ان هناك تاثير ودور لتجربة العميل بكافة ابعادها على تموقع المؤسسة، وتوصلنا الى وجود تأثير معنوي عند مستوى دلالة الفا 0.05 لتأثير لابعاد تجربة العميل من ( التجربة الحسية، العاطفية والاجتماعية والمعرفية) على تموقع المؤسسة بولاية سطيف.
The study dealt with the impact of the customer experience on enhancing the institution’s position in the state of Setif. This study aims to identify the customer’s experiences, as well as to know the concepts related to the institution’s position and ways to enhance it, and finally to highlight the impact of the customer experience on the institution’s position. This was done through studying the opinions of customers dealing with the agency. peekaboo, Setif Province.
Through this study, we have concluded that the agency, like other tourism agencies, operates in a strong competitive environment. It always seeks to ensure its survival in the market and its continuity, by evaluating its performance on a periodic basis, which directly reflects its various activities during specific time periods, so it resorts to... Use experimental strategies and methods to gain customer loyalty.
Our study was carried out by distributing a paper form, which was collected as a primary tool, and distributed to 82 customers, and to study their opinions about the impact of the customer experience on strengthening the organization’s position. We also used in our study the descriptive analytical approach, and the study concluded with several results, the most important of which is that there is an impact and a role for the customer experience. In all its dimensions on the institution’s positioning, we found a significant effect at the alpha significance level of 0.05 for the effect of the dimensions of the customer experience (sensory, emotional, social and cognitive experience) on the institution’s positioning in the state of Setif.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/18h1dqLtPUzObcw0m4H5x3cqDv0eWEuNG/view?usp=drive [...] أثر تجربة العميل في تعزيز تموقع المؤسسة : - دراسة حالة وكالة peekaboo للسياحة بولاية سطيف - [texte imprimé] / محمد بسو, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2024.
ISSN : TH/M5133
Langues : Arabe
Tags : وكالات السياحية، تموقع المؤسسة، تجربة العميل، ولاية سطيف. Résumé : تناولت الدراسة أثر تجربة العميل على تعزيز تموقع المؤسسة بولاية سطيف، فهذه الدراسة تهدف الى التعرف على تجارب العميل، وكذلك معرفة مفاهيم المرتبطة بتموقع المؤسسة وطرق تعزيزها، ووفي الاخير ابراز تأثير تجربة العميل على تموقع المؤسسة، وذلك تم عن طريق الدراسة اراء العملاء المتعاملين مع الوكالة peekaboo بولاية سطيف.
لقد توصلنا من خلال هذه الدراسة الى ان الوكالة كغيرها من الوكالات السياحية تعمل في بيئة تنافسية قوية فهي تسعى دائما إلى ضمان بقائها في السوق واستمراريتها، من خلال تقويم أدائها بصفة دورية، وهذا الذي يعكس بصورة مباشرة مختلف أنشطتها خلال فترات زمنية محددة، لذا تلجا الى استخدام استراتيجيات وطرق تجريبية لكسب ولاء العملاء.
حيث تمت دراستنا بتوزيع استمارة ورقية، حيث تم جمعها كاداة أولية، ووزعت على 82 عميل، ودراسة ارائهم حول تأثير تجربة العميل على تعزيز تموقع المؤسسة، كما استخدمنا في دراستنا على المنهج الوصفي التحليلي، وخلصت الدراسة الى عدة نتائج اهمها ان هناك تاثير ودور لتجربة العميل بكافة ابعادها على تموقع المؤسسة، وتوصلنا الى وجود تأثير معنوي عند مستوى دلالة الفا 0.05 لتأثير لابعاد تجربة العميل من ( التجربة الحسية، العاطفية والاجتماعية والمعرفية) على تموقع المؤسسة بولاية سطيف.
The study dealt with the impact of the customer experience on enhancing the institution’s position in the state of Setif. This study aims to identify the customer’s experiences, as well as to know the concepts related to the institution’s position and ways to enhance it, and finally to highlight the impact of the customer experience on the institution’s position. This was done through studying the opinions of customers dealing with the agency. peekaboo, Setif Province.
Through this study, we have concluded that the agency, like other tourism agencies, operates in a strong competitive environment. It always seeks to ensure its survival in the market and its continuity, by evaluating its performance on a periodic basis, which directly reflects its various activities during specific time periods, so it resorts to... Use experimental strategies and methods to gain customer loyalty.
Our study was carried out by distributing a paper form, which was collected as a primary tool, and distributed to 82 customers, and to study their opinions about the impact of the customer experience on strengthening the organization’s position. We also used in our study the descriptive analytical approach, and the study concluded with several results, the most important of which is that there is an impact and a role for the customer experience. In all its dimensions on the institution’s positioning, we found a significant effect at the alpha significance level of 0.05 for the effect of the dimensions of the customer experience (sensory, emotional, social and cognitive experience) on the institution’s positioning in the state of Setif.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/18h1dqLtPUzObcw0m4H5x3cqDv0eWEuNG/view?usp=drive [...] تقييم المزيج التسويقي في مؤسسة مطاحن الهضاب العليا الرياض سطيف / نسرين بن مرابط
Permalinkدراسة تحليلية لتسيير الميزانية العمومية مع دراسة حالة كلية التكنولوجيا جامعة سطيف / نريمان بوخنوفة
PermalinkPermalinkPermalinkPermalinkPermalinkواقع سياسة التسعير في المؤسسات الصغيرة والمتوسطة / وردة بوجلاب
Permalink



