Titre : | أثر الترويج الالكتروني على الصورة الذهنية للعميل : دراسة تطبيقية لعينة من عملاء فندق تاج المودة سطيف – الجزائر | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | طالبي عبد القادر, Auteur ; غجاتي سحر أميرة, Auteur ; جاري، صالح, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير | Année de publication : | 2023 | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4538 | Note générale : | المذكرة في شكل الكتروني فقط | Langues : | Arabe | Tags : | الترويج الالكتروني _ الصورة الذهنية _ الفندقة
Keywords: electronic promotion _ mental image _ hospitality | Résumé : | يتمثل الهدف من هذه الدراسة في معرفة أثر الترويج الالكتروني بما في ذلك ما يتضمنه من عناصر الترويج الالكتروني على الصورة الذهنية للعميل الفندقي: دراسة ميدانية عن الصورة الذهنية التي يتصورها العميل الفندقي لفندق تاج المودة على الترويج الالكتروني الخاص به.
وتم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي لجمع البيانات الاحصائية من خلال الدراسة التطبيقية وتحليلها واختبار الفرضيات التي تحقق أهداف الدراسة، ويتكون مجتمع الدراسة من العميل الفندقي في ولاية سطيف، وعليه تم أخذ عينة قصدية تتمثل في عملاء فندق تاج المودة سطيف المتمثلين في (60) عميل، وقد تم استرجاع (57) استمارة صالحة للتحليل وتتمثل في نسبة 95% من عينة الدراسة.
وقد تم التوصل الى النتائج التالية:
- هناك العلاقة قوية بين عناصر التسويق المباشر الالكتروني والصورة الذهنية لعملاء فندق تاج المودة بحيث تدل القوة التأثيرية r=56% ومتغيراتها المستقلة 31% من التغير في التغير في الصورة الذهنية، وهو أكثر العناصر من بين عناصر الترويج الالكتروني تأثيرا على الصورة الذهنية للعميل الفندقي.
- وجود تأثير ذو دلالة إحصائية لعنصر التسويق المباشر الالكتروني على الصورة الذهنية لعملاء فندق تاج المودة سطيف.
- وجود تأثير ذو دلالة إحصائية لعلامة الفندق على الصورة الذهنية لعملاء فندق تاج المودة، مما يعزز هذا الأثر في تعزيز الثقة لدى عملائه.
وقد لخصت الدراسة الى عدة توصيات وهي كالتالي:
- ضرورة تكثيف الجهود الترويجية عن الفندق عير موقعه الالكتروني.
- ضرورة تشويق العملاء وذلك بتحسين نوعية الخصومات حول خدماتها الفعلية والجديدة.
- ضرورة الاهتمام بجانب معالجة المشاكل عبر الوسائل الالكتروني وما يسمى بالشكاوى الالكترونية المساهمة في إدارة العلاقة مع العميل وتعزيز البيع الشخصي للفندق.
- ضرورة بناء قاعدة بيانات للبريد الالكتروني الخاص بأنواع العملاء والمساهمة في التواصل معهم.
- ضرورة إيجاد أساليب إعلانية الكترونية عصرية لتكون أكثر نجاعة وفعالية.
summary:
The aim of this study is to know the impact of electronic promotion, including its elements of electronic promotion, on the mental image of the hotel customer: a field study on the mental image that the hotel customer perceives of Taj Al-Mawaddah Hotel on his electronic promotion.
The analytical descriptive approach was relied upon to collect statistical data through the applied study, analyze it, and test the hypotheses that achieve the objectives of the study. (57) valid questionnaires were retrieved for analysis, representing 95% of the study sample.
The following results have been reached:
- There is a strong relationship between the elements of direct electronic marketing and the mental image of the Taj Al-Mawaddah hotel customers, so that the influence of r = 56% and its independent variables indicate 31% of the change in the change in the mental image, which is the most influential element among the elements of electronic promotion on the mental image of the hotel customer.
- There is a statistically significant effect of the element of direct electronic marketing on the mental image of clients of the Taj Al Mawaddah Hotel, Setif.
- There is a statistically significant effect of the hotel brand on the mental image of Taj Al Mawaddah Hotel customers, which enhances this effect in enhancing the confidence of its customers.
The study concluded with several recommendations, as follows:
- The need to intensify promotional efforts for the hotel through its website.
- The need to excite customers by improving the quality of discounts on its actual and new services.
- The need to pay attention to dealing with problems through electronic means and the so-called electronic complaints. Contributing to managing the relationship with the client and promoting the personal sale of the hotel.
- The need to build a database of e-mail for the types of customers and contribute to communication with them.
- The need to find modern electronic advertising methods to be more efficient and effective. | En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1tz19e-C2CySihWvCkgRCpQL959whLQ08/view?usp=drive [...] |
أثر الترويج الالكتروني على الصورة الذهنية للعميل : دراسة تطبيقية لعينة من عملاء فندق تاج المودة سطيف – الجزائر [texte imprimé] / طالبي عبد القادر, Auteur ; غجاتي سحر أميرة, Auteur ; جاري، صالح, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023. ISSN : TH/M4538 المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : | الترويج الالكتروني _ الصورة الذهنية _ الفندقة
Keywords: electronic promotion _ mental image _ hospitality | Résumé : | يتمثل الهدف من هذه الدراسة في معرفة أثر الترويج الالكتروني بما في ذلك ما يتضمنه من عناصر الترويج الالكتروني على الصورة الذهنية للعميل الفندقي: دراسة ميدانية عن الصورة الذهنية التي يتصورها العميل الفندقي لفندق تاج المودة على الترويج الالكتروني الخاص به.
وتم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي لجمع البيانات الاحصائية من خلال الدراسة التطبيقية وتحليلها واختبار الفرضيات التي تحقق أهداف الدراسة، ويتكون مجتمع الدراسة من العميل الفندقي في ولاية سطيف، وعليه تم أخذ عينة قصدية تتمثل في عملاء فندق تاج المودة سطيف المتمثلين في (60) عميل، وقد تم استرجاع (57) استمارة صالحة للتحليل وتتمثل في نسبة 95% من عينة الدراسة.
وقد تم التوصل الى النتائج التالية:
- هناك العلاقة قوية بين عناصر التسويق المباشر الالكتروني والصورة الذهنية لعملاء فندق تاج المودة بحيث تدل القوة التأثيرية r=56% ومتغيراتها المستقلة 31% من التغير في التغير في الصورة الذهنية، وهو أكثر العناصر من بين عناصر الترويج الالكتروني تأثيرا على الصورة الذهنية للعميل الفندقي.
- وجود تأثير ذو دلالة إحصائية لعنصر التسويق المباشر الالكتروني على الصورة الذهنية لعملاء فندق تاج المودة سطيف.
- وجود تأثير ذو دلالة إحصائية لعلامة الفندق على الصورة الذهنية لعملاء فندق تاج المودة، مما يعزز هذا الأثر في تعزيز الثقة لدى عملائه.
وقد لخصت الدراسة الى عدة توصيات وهي كالتالي:
- ضرورة تكثيف الجهود الترويجية عن الفندق عير موقعه الالكتروني.
- ضرورة تشويق العملاء وذلك بتحسين نوعية الخصومات حول خدماتها الفعلية والجديدة.
- ضرورة الاهتمام بجانب معالجة المشاكل عبر الوسائل الالكتروني وما يسمى بالشكاوى الالكترونية المساهمة في إدارة العلاقة مع العميل وتعزيز البيع الشخصي للفندق.
- ضرورة بناء قاعدة بيانات للبريد الالكتروني الخاص بأنواع العملاء والمساهمة في التواصل معهم.
- ضرورة إيجاد أساليب إعلانية الكترونية عصرية لتكون أكثر نجاعة وفعالية.
summary:
The aim of this study is to know the impact of electronic promotion, including its elements of electronic promotion, on the mental image of the hotel customer: a field study on the mental image that the hotel customer perceives of Taj Al-Mawaddah Hotel on his electronic promotion.
The analytical descriptive approach was relied upon to collect statistical data through the applied study, analyze it, and test the hypotheses that achieve the objectives of the study. (57) valid questionnaires were retrieved for analysis, representing 95% of the study sample.
The following results have been reached:
- There is a strong relationship between the elements of direct electronic marketing and the mental image of the Taj Al-Mawaddah hotel customers, so that the influence of r = 56% and its independent variables indicate 31% of the change in the change in the mental image, which is the most influential element among the elements of electronic promotion on the mental image of the hotel customer.
- There is a statistically significant effect of the element of direct electronic marketing on the mental image of clients of the Taj Al Mawaddah Hotel, Setif.
- There is a statistically significant effect of the hotel brand on the mental image of Taj Al Mawaddah Hotel customers, which enhances this effect in enhancing the confidence of its customers.
The study concluded with several recommendations, as follows:
- The need to intensify promotional efforts for the hotel through its website.
- The need to excite customers by improving the quality of discounts on its actual and new services.
- The need to pay attention to dealing with problems through electronic means and the so-called electronic complaints. Contributing to managing the relationship with the client and promoting the personal sale of the hotel.
- The need to build a database of e-mail for the types of customers and contribute to communication with them.
- The need to find modern electronic advertising methods to be more efficient and effective. | En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1tz19e-C2CySihWvCkgRCpQL959whLQ08/view?usp=drive [...] |
|  |