Titre : | دور التسويق الوارد في تعزيز الثقة عبر الانترنت : -دراسة عينة من زبائن كوكا كولا الجزائر - | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | شيماء باجي, Auteur ; مرجانة بلعيد, Auteur ; بن سالم، فاروق, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير | Année de publication : | 2023 | Importance : | 110ص | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4374 | Langues : | Arabe | Tags : | التسويق الوارد، الثقة عبر الانترنت، المحتوى التسويقي، تحسين محركات البحث، وسائل التواصل الاجتماعي، الكفاءة، النزاهة، الفائدة المتصورة للزبون
Keywords: inbound marketing, online trust, content marketing, search engine optimization, social media, efficiency, integrity, perceived customer benefit. | Résumé : | الهدف من هذه الدراسة هو التعرف على دور التسويق الوارد في تعزيز الثقة عبر الانترنت وكذا العلاقة بين أبعاد المتغيرين.
تمثلت مشكلة الدراسة في مدى مساهمة التسويق الوارد في تعزيز الثقة عبر الانترنت لزبائن مؤسسة كوكا كولا بالجزائر، وكانت الفرضية الرئيسة الأولى تنص على وجود دور ذو دلالة احصائية للتسويق الوارد في تعزيز الثقة عبر الانترنت لدى عينة الدراسة والفرضية الرئيسية الثانية تنص على أنه لا توجد فروق ذات دلالة احصائية بين متغيري الدراسة تعزى لمتغير البيانات الشخصية لدى عينة المدروسة، ولتحقيق هذه الاهداف تم استخدام المنهج الوصفي ذو الطابع التحليلي بالاستعانة بالاستبيان الالكتروني الذي تم توزيعه عبر مواقع التواصل الاجتماعي على زبائن مؤسسة Coca-Cola Algérie ، الذين بلغ عددهم 310 زبون. وقد تم استخدام مجموعة متنوعة من الأدوات الإحصائية لتحليل ومعالجة البيانات بالاستعانة ببرنامج الحزم الإحصائية spss V.25 وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من الاستنتاجات من أبرزها:
للتسويق الوارد بأبعاده الثلاث (المحتوى التسويقي، تحسين محركات البحث، وسائل التواصل الاجتماعي) لها دور في تعزيز الثقة عبر الانترنت حسب عينة زبائن Coca-Cola Algérie.
The aim of This study is to identify the role of Inbound marketing in enhancing the Online Trust, as well as the relationship between the dimensions of the two variables.
The problem of the study was the extent of the contribution of inbound marketing in enhancing the Online Trust for customers of the Coca-Cola Corporation in Algeria. The first main hypothesis states that there is a statistically significant role for inbound marketing in enhancing trust via the Internet for the study sample, and the second main hypothesis states that there are no significant differences
between the two variables. Was iterpreted to the variable of personal data of the studied sample was interpreted, and to achieve these goals, the descriptive approach of an analytical nature was used, using the electronic questionnaire that was distributed through social networking sites to the customers of Coca-Cola Algérie, who numbered 310 customers.
A variety of statistical tools were used to analyze and process the data with the help of the spss V.25 statistical package program. The study reached a set of conclusions, the most important of which are:
Inbound marketing in its three dimensions (content marketing, search engine optimization, and social media) has a role in enhancing online trust, according to a sample of Coca-Cola Algérie customers
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/12HGq21zXS4wwAd1I9RyZECDQi8j1Zefs/view?usp=drive [...] |
دور التسويق الوارد في تعزيز الثقة عبر الانترنت : -دراسة عينة من زبائن كوكا كولا الجزائر - [texte imprimé] / شيماء باجي, Auteur ; مرجانة بلعيد, Auteur ; بن سالم، فاروق, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023 . - 110ص. ISSN : TH/M4374 Langues : Arabe Tags : | التسويق الوارد، الثقة عبر الانترنت، المحتوى التسويقي، تحسين محركات البحث، وسائل التواصل الاجتماعي، الكفاءة، النزاهة، الفائدة المتصورة للزبون
Keywords: inbound marketing, online trust, content marketing, search engine optimization, social media, efficiency, integrity, perceived customer benefit. | Résumé : | الهدف من هذه الدراسة هو التعرف على دور التسويق الوارد في تعزيز الثقة عبر الانترنت وكذا العلاقة بين أبعاد المتغيرين.
تمثلت مشكلة الدراسة في مدى مساهمة التسويق الوارد في تعزيز الثقة عبر الانترنت لزبائن مؤسسة كوكا كولا بالجزائر، وكانت الفرضية الرئيسة الأولى تنص على وجود دور ذو دلالة احصائية للتسويق الوارد في تعزيز الثقة عبر الانترنت لدى عينة الدراسة والفرضية الرئيسية الثانية تنص على أنه لا توجد فروق ذات دلالة احصائية بين متغيري الدراسة تعزى لمتغير البيانات الشخصية لدى عينة المدروسة، ولتحقيق هذه الاهداف تم استخدام المنهج الوصفي ذو الطابع التحليلي بالاستعانة بالاستبيان الالكتروني الذي تم توزيعه عبر مواقع التواصل الاجتماعي على زبائن مؤسسة Coca-Cola Algérie ، الذين بلغ عددهم 310 زبون. وقد تم استخدام مجموعة متنوعة من الأدوات الإحصائية لتحليل ومعالجة البيانات بالاستعانة ببرنامج الحزم الإحصائية spss V.25 وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من الاستنتاجات من أبرزها:
للتسويق الوارد بأبعاده الثلاث (المحتوى التسويقي، تحسين محركات البحث، وسائل التواصل الاجتماعي) لها دور في تعزيز الثقة عبر الانترنت حسب عينة زبائن Coca-Cola Algérie.
The aim of This study is to identify the role of Inbound marketing in enhancing the Online Trust, as well as the relationship between the dimensions of the two variables.
The problem of the study was the extent of the contribution of inbound marketing in enhancing the Online Trust for customers of the Coca-Cola Corporation in Algeria. The first main hypothesis states that there is a statistically significant role for inbound marketing in enhancing trust via the Internet for the study sample, and the second main hypothesis states that there are no significant differences
between the two variables. Was iterpreted to the variable of personal data of the studied sample was interpreted, and to achieve these goals, the descriptive approach of an analytical nature was used, using the electronic questionnaire that was distributed through social networking sites to the customers of Coca-Cola Algérie, who numbered 310 customers.
A variety of statistical tools were used to analyze and process the data with the help of the spss V.25 statistical package program. The study reached a set of conclusions, the most important of which are:
Inbound marketing in its three dimensions (content marketing, search engine optimization, and social media) has a role in enhancing online trust, according to a sample of Coca-Cola Algérie customers
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/12HGq21zXS4wwAd1I9RyZECDQi8j1Zefs/view?usp=drive [...] |
|  |