Titre : | أثر تجربة العميل في تعزيز تموقع المؤسسة : - دراسة حالة وكالة peekaboo للسياحة بولاية سطيف - | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | محمد بسو, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر | Année de publication : | 2024 | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M5133 | Langues : | Arabe | Tags : | وكالات السياحية، تموقع المؤسسة، تجربة العميل، ولاية سطيف. | Résumé : | تناولت الدراسة أثر تجربة العميل على تعزيز تموقع المؤسسة بولاية سطيف، فهذه الدراسة تهدف الى التعرف على تجارب العميل، وكذلك معرفة مفاهيم المرتبطة بتموقع المؤسسة وطرق تعزيزها، ووفي الاخير ابراز تأثير تجربة العميل على تموقع المؤسسة، وذلك تم عن طريق الدراسة اراء العملاء المتعاملين مع الوكالة peekaboo بولاية سطيف.
لقد توصلنا من خلال هذه الدراسة الى ان الوكالة كغيرها من الوكالات السياحية تعمل في بيئة تنافسية قوية فهي تسعى دائما إلى ضمان بقائها في السوق واستمراريتها، من خلال تقويم أدائها بصفة دورية، وهذا الذي يعكس بصورة مباشرة مختلف أنشطتها خلال فترات زمنية محددة، لذا تلجا الى استخدام استراتيجيات وطرق تجريبية لكسب ولاء العملاء.
حيث تمت دراستنا بتوزيع استمارة ورقية، حيث تم جمعها كاداة أولية، ووزعت على 82 عميل، ودراسة ارائهم حول تأثير تجربة العميل على تعزيز تموقع المؤسسة، كما استخدمنا في دراستنا على المنهج الوصفي التحليلي، وخلصت الدراسة الى عدة نتائج اهمها ان هناك تاثير ودور لتجربة العميل بكافة ابعادها على تموقع المؤسسة، وتوصلنا الى وجود تأثير معنوي عند مستوى دلالة الفا 0.05 لتأثير لابعاد تجربة العميل من ( التجربة الحسية، العاطفية والاجتماعية والمعرفية) على تموقع المؤسسة بولاية سطيف.
The study dealt with the impact of the customer experience on enhancing the institution’s position in the state of Setif. This study aims to identify the customer’s experiences, as well as to know the concepts related to the institution’s position and ways to enhance it, and finally to highlight the impact of the customer experience on the institution’s position. This was done through studying the opinions of customers dealing with the agency. peekaboo, Setif Province.
Through this study, we have concluded that the agency, like other tourism agencies, operates in a strong competitive environment. It always seeks to ensure its survival in the market and its continuity, by evaluating its performance on a periodic basis, which directly reflects its various activities during specific time periods, so it resorts to... Use experimental strategies and methods to gain customer loyalty.
Our study was carried out by distributing a paper form, which was collected as a primary tool, and distributed to 82 customers, and to study their opinions about the impact of the customer experience on strengthening the organization’s position. We also used in our study the descriptive analytical approach, and the study concluded with several results, the most important of which is that there is an impact and a role for the customer experience. In all its dimensions on the institution’s positioning, we found a significant effect at the alpha significance level of 0.05 for the effect of the dimensions of the customer experience (sensory, emotional, social and cognitive experience) on the institution’s positioning in the state of Setif.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/18h1dqLtPUzObcw0m4H5x3cqDv0eWEuNG/view?usp=drive [...] |
أثر تجربة العميل في تعزيز تموقع المؤسسة : - دراسة حالة وكالة peekaboo للسياحة بولاية سطيف - [texte imprimé] / محمد بسو, Auteur ; ياسين شراد, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2024. ISSN : TH/M5133 Langues : Arabe Tags : | وكالات السياحية، تموقع المؤسسة، تجربة العميل، ولاية سطيف. | Résumé : | تناولت الدراسة أثر تجربة العميل على تعزيز تموقع المؤسسة بولاية سطيف، فهذه الدراسة تهدف الى التعرف على تجارب العميل، وكذلك معرفة مفاهيم المرتبطة بتموقع المؤسسة وطرق تعزيزها، ووفي الاخير ابراز تأثير تجربة العميل على تموقع المؤسسة، وذلك تم عن طريق الدراسة اراء العملاء المتعاملين مع الوكالة peekaboo بولاية سطيف.
لقد توصلنا من خلال هذه الدراسة الى ان الوكالة كغيرها من الوكالات السياحية تعمل في بيئة تنافسية قوية فهي تسعى دائما إلى ضمان بقائها في السوق واستمراريتها، من خلال تقويم أدائها بصفة دورية، وهذا الذي يعكس بصورة مباشرة مختلف أنشطتها خلال فترات زمنية محددة، لذا تلجا الى استخدام استراتيجيات وطرق تجريبية لكسب ولاء العملاء.
حيث تمت دراستنا بتوزيع استمارة ورقية، حيث تم جمعها كاداة أولية، ووزعت على 82 عميل، ودراسة ارائهم حول تأثير تجربة العميل على تعزيز تموقع المؤسسة، كما استخدمنا في دراستنا على المنهج الوصفي التحليلي، وخلصت الدراسة الى عدة نتائج اهمها ان هناك تاثير ودور لتجربة العميل بكافة ابعادها على تموقع المؤسسة، وتوصلنا الى وجود تأثير معنوي عند مستوى دلالة الفا 0.05 لتأثير لابعاد تجربة العميل من ( التجربة الحسية، العاطفية والاجتماعية والمعرفية) على تموقع المؤسسة بولاية سطيف.
The study dealt with the impact of the customer experience on enhancing the institution’s position in the state of Setif. This study aims to identify the customer’s experiences, as well as to know the concepts related to the institution’s position and ways to enhance it, and finally to highlight the impact of the customer experience on the institution’s position. This was done through studying the opinions of customers dealing with the agency. peekaboo, Setif Province.
Through this study, we have concluded that the agency, like other tourism agencies, operates in a strong competitive environment. It always seeks to ensure its survival in the market and its continuity, by evaluating its performance on a periodic basis, which directly reflects its various activities during specific time periods, so it resorts to... Use experimental strategies and methods to gain customer loyalty.
Our study was carried out by distributing a paper form, which was collected as a primary tool, and distributed to 82 customers, and to study their opinions about the impact of the customer experience on strengthening the organization’s position. We also used in our study the descriptive analytical approach, and the study concluded with several results, the most important of which is that there is an impact and a role for the customer experience. In all its dimensions on the institution’s positioning, we found a significant effect at the alpha significance level of 0.05 for the effect of the dimensions of the customer experience (sensory, emotional, social and cognitive experience) on the institution’s positioning in the state of Setif.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/18h1dqLtPUzObcw0m4H5x3cqDv0eWEuNG/view?usp=drive [...] |
|  |