Titre : | استخدام أنظمة النقل الذكية لتحسين تجربة العميل لمستخدمي النقل الحضري : -دراسة عينة من مستخدمي ترامواي سطيف- | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | جملة هالة, Auteur ; حرزلاوي نسرين, Auteur ; عبد الرحيم زديوي, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر | Année de publication : | 2024 | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M5103 | Langues : | Arabe | Tags : | أنظمة النقل الذكية، تجربة العميل، ترامواي سطيف.
Keywords: Smart transportation systems, customer experience, Setif Tramway. | Résumé : | هدف هذا البحث إلى دراسة إستخدام أنظمة النقل الذكية لتحسين تحسين تجربة العميل إنطلاقا من متغيرين رئيسيين هما، أنظمة النقل الذكية كمتغير مستقل، وتجربة العميل كمتغير تابع والتي تم قياسها من خلال خمسة أبعاد تتمثل في: الملائمة، الجوانب المادية، راحة البال والأمان، الجوانب الاجتماعية، القيمة المدركة، ودراسة تقبل العملاء لمنصة خدمات النقل الذكية بدلالة هذه الأبعاد.
ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة تم تصميم إستبيان إلكتروني موجه لعينة من مستخدمي ترامواي سطيف، تم توزيع هذا الإستبيان على مستوى مواقع التواصل الإجتماعي، حيث تكونت العينة من 583 وحدة وتم بناءه وفقا لسلم ليكرت الخماسي، كما تم إستخدام عددا من الأساليب الإحصائية لمعرفة النتائج المتوصل إليها، كما أثبتت الدراسة أن هناك علاقة ذات دلالة إحصائية بين تقبل العملاء لمنصة خدمات النقل الذكية والأبعاد الخمسة لتجربة العميل، وأيضا أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين تقبل العملاء لمنصة خدمات النقل الذكية بدلالة متغيراتهم الشخصية.
Abstract:
This research aims to study the use of smart transport systems to improve the customer's experience from two main variables: smart transport systems as an independent variable, and customer experience as a subordinate variable measured through five dimensions: convenience, physical aspects, peace of mind and security, social aspects, perceived value, and the study of customer acceptance of smart transport services platform by these dimensions.
In order to achieve the study's objectives, an e-questionnaire was designed for a sample of Setif Tramway users, This questionnaire was distributed on social media, where the sample consisted of 583 units and was built according to the Likert Five Ladder, and a number of statistical methods have been used to determine the results achieved, The study also demonstrated that there is a statistically significant relationship between customer acceptance of the Smart Transport Services platform and the five dimensions of the customer's experience and also that there are no statistically significant differences between customers' acceptance of the smart transportation platform by their personal variables.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1Xg312knk9NmxAnja2r8vrTmj7jU-0kRi/view?usp=drive [...] |
استخدام أنظمة النقل الذكية لتحسين تجربة العميل لمستخدمي النقل الحضري : -دراسة عينة من مستخدمي ترامواي سطيف- [texte imprimé] / جملة هالة, Auteur ; حرزلاوي نسرين, Auteur ; عبد الرحيم زديوي, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2024. ISSN : TH/M5103 Langues : Arabe Tags : | أنظمة النقل الذكية، تجربة العميل، ترامواي سطيف.
Keywords: Smart transportation systems, customer experience, Setif Tramway. | Résumé : | هدف هذا البحث إلى دراسة إستخدام أنظمة النقل الذكية لتحسين تحسين تجربة العميل إنطلاقا من متغيرين رئيسيين هما، أنظمة النقل الذكية كمتغير مستقل، وتجربة العميل كمتغير تابع والتي تم قياسها من خلال خمسة أبعاد تتمثل في: الملائمة، الجوانب المادية، راحة البال والأمان، الجوانب الاجتماعية، القيمة المدركة، ودراسة تقبل العملاء لمنصة خدمات النقل الذكية بدلالة هذه الأبعاد.
ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة تم تصميم إستبيان إلكتروني موجه لعينة من مستخدمي ترامواي سطيف، تم توزيع هذا الإستبيان على مستوى مواقع التواصل الإجتماعي، حيث تكونت العينة من 583 وحدة وتم بناءه وفقا لسلم ليكرت الخماسي، كما تم إستخدام عددا من الأساليب الإحصائية لمعرفة النتائج المتوصل إليها، كما أثبتت الدراسة أن هناك علاقة ذات دلالة إحصائية بين تقبل العملاء لمنصة خدمات النقل الذكية والأبعاد الخمسة لتجربة العميل، وأيضا أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين تقبل العملاء لمنصة خدمات النقل الذكية بدلالة متغيراتهم الشخصية.
Abstract:
This research aims to study the use of smart transport systems to improve the customer's experience from two main variables: smart transport systems as an independent variable, and customer experience as a subordinate variable measured through five dimensions: convenience, physical aspects, peace of mind and security, social aspects, perceived value, and the study of customer acceptance of smart transport services platform by these dimensions.
In order to achieve the study's objectives, an e-questionnaire was designed for a sample of Setif Tramway users, This questionnaire was distributed on social media, where the sample consisted of 583 units and was built according to the Likert Five Ladder, and a number of statistical methods have been used to determine the results achieved, The study also demonstrated that there is a statistically significant relationship between customer acceptance of the Smart Transport Services platform and the five dimensions of the customer's experience and also that there are no statistically significant differences between customers' acceptance of the smart transportation platform by their personal variables.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1Xg312knk9NmxAnja2r8vrTmj7jU-0kRi/view?usp=drive [...] |
|  |