Titre : | أثر تسويق المحتوى على أبعاد المربع الذهبي للتسويق | Autre titre : | دراسة عينة من زبائن الوكالة السياحية (touring سياحة وأسفار الجزائر) | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | أمير برتيل, Auteur ; عصماني سفيان, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية سطيف | Année de publication : | 2024 | Importance : | 120 | Format : | CD/DVD | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M5050 | Langues : | Arabe | Résumé : | ملخص:
تهدف هذه الدراسة إلى إبراز أثر تسويق المحتوى على أبعاد المربع الذهبي للتسويق، ومن أجل تحديد مختلف التأثيرات بين المتغيرات، تم إجراء دراسة ميدانية بتوزيع استبيان على عينة تضم 100 متابعا لصفحات الوكالةالسياحية (touringسياحة وأسفار الجزائر) على شبكات التواصل الاجتماعي، وتحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS، وقد أظهرت النتائج وجودأثر ذودلالة إحصائية لأبعاد تسويق المحتوى على أبعاد المربع الذهبي للتسويقلدى عملاء الوكالةالسياحية (touringسياحة وأسفار الجزائر)عند مستوى الدلالة (0.05 ≥α) .
الكلمات المفتاحية: تسويق المحتوى، أبعاد المربع الذهبي للتسويق، الوكالات السياحية.
Abstract:
This study aims to highlight the impact of content marketing on the dimensions of the golden square of marketing, and in order to determine the various effects between the variables, a field study was conducted by distributing a questionnaire to a sample of 100 followers of the pages of the tourism agency (touring tourism and travel Algeria) on social media networks, and analyzing the data using... SPSS program. The results showed a statistically significant effect of the dimensions of content marketing on the dimensions of the golden square of marketing among clients of the tourism agency (touring tourism and travel in Algeria) at the significance level (0.05 ≥ α).
Keywords: content marketing, dimensions of the golden square of marketing, tourism agencies.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1AAhx-RWMfG7uGXkisc1Ae_je8pygP7WJ/view?usp=drive [...] |
أثر تسويق المحتوى على أبعاد المربع الذهبي للتسويق ; دراسة عينة من زبائن الوكالة السياحية (touring سياحة وأسفار الجزائر) [texte imprimé] / أمير برتيل, Auteur ; عصماني سفيان, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية سطيف, 2024 . - 120 ; CD/DVD. ISSN : TH/M5050 Langues : Arabe Résumé : | ملخص:
تهدف هذه الدراسة إلى إبراز أثر تسويق المحتوى على أبعاد المربع الذهبي للتسويق، ومن أجل تحديد مختلف التأثيرات بين المتغيرات، تم إجراء دراسة ميدانية بتوزيع استبيان على عينة تضم 100 متابعا لصفحات الوكالةالسياحية (touringسياحة وأسفار الجزائر) على شبكات التواصل الاجتماعي، وتحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS، وقد أظهرت النتائج وجودأثر ذودلالة إحصائية لأبعاد تسويق المحتوى على أبعاد المربع الذهبي للتسويقلدى عملاء الوكالةالسياحية (touringسياحة وأسفار الجزائر)عند مستوى الدلالة (0.05 ≥α) .
الكلمات المفتاحية: تسويق المحتوى، أبعاد المربع الذهبي للتسويق، الوكالات السياحية.
Abstract:
This study aims to highlight the impact of content marketing on the dimensions of the golden square of marketing, and in order to determine the various effects between the variables, a field study was conducted by distributing a questionnaire to a sample of 100 followers of the pages of the tourism agency (touring tourism and travel Algeria) on social media networks, and analyzing the data using... SPSS program. The results showed a statistically significant effect of the dimensions of content marketing on the dimensions of the golden square of marketing among clients of the tourism agency (touring tourism and travel in Algeria) at the significance level (0.05 ≥ α).
Keywords: content marketing, dimensions of the golden square of marketing, tourism agencies.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1AAhx-RWMfG7uGXkisc1Ae_je8pygP7WJ/view?usp=drive [...] |
|  |