Titre : | الرقمنــــة ودورها في تحسين جودة الخدمة المصرفيــــة | Autre titre : | دراســـة حالة بنك التنمية المحلية BDL -سطيف | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | حناشي ريـــان, Auteur ; بلقـــاضي آسيـــا, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية سطيف | Année de publication : | 2024 | Importance : | 120 | Format : | CD/DVD | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M5020 | Langues : | Arabe | Tags : | Keywords : Digitization, The quality of banking services, BDL bank, Setif agency | Résumé : | تهدف هذه الدراسة إلى تبيان دور االرقمنة في تحسين جودة الخدمات المصرفية و قد تمت هذه الدراسة بالاعتماد على المنهج الوصفي في الجانب النظري و المنهج الاستقرائي في الجانب التطبيقي بالاعتماد على أسلوب إحصائي باستخدام الاستبيان كأداة لجمع البيانات الموزعة على موظفي بنك التنمية المحلية (BDL) وكالة سطيف، و تحليلها بواسطة برنامج (SPSS) حيث توصلت الدراسة إلى أن للرقمنة دور في تحسين جودة الخدمات المصرفية محل الدراسة، وخلصت الدراسة إلى وجود علاقة ذات دلالة إحصائية سبب أبعاد الجودة (الاعتمادية، الاستجابة، الأمان، التعاطف، الملموسية) و تطبيق الرقمنة في البنك محل الدراسة، واختتمت الدراسة بتقديم توصيات أهمها: تخصيص موارد مالية كافية لدعم البنية التحتية اللازمة لتطبيق الرقمنة في المصرف، العمل على تحسين الموقع و التطبيق الالكتروني وتزويده بخدمات رقمية جديدة.
ABSTRACT
This study aims to demonstrate the role of digitization in enhancing the quality of banking services. The study employed a descriptive methodology in its practical aspect, utilizing a statistical approach with a questionnaire as the data collection tool distributed among employees of (BDL) Bank, Agency Setif. The data were analyzed using (SPSS), revealing that digitization indeed plays a role in improving banking service quality. The study conducted at [location] indicated a statistically significant relationship between quality dimensions (reliability, responsiveness, security, empathy, tangibles) and the implementation of digitization at the studied bank. The study concluded by recommending several actions, notably allocating sufficient financial resources to support the necessary infrastructure for digitization in banking, enhancing the website and mobile application, and providing staff with new digital services.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1XSkKT5bWvYhNhIwqodJml5UfLKr1wrXq/view?usp=drive [...] |
الرقمنــــة ودورها في تحسين جودة الخدمة المصرفيــــة ; دراســـة حالة بنك التنمية المحلية BDL -سطيف [texte imprimé] / حناشي ريـــان, Auteur ; بلقـــاضي آسيـــا, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية سطيف, 2024 . - 120 ; CD/DVD. ISSN : TH/M5020 Langues : Arabe Tags : | Keywords : Digitization, The quality of banking services, BDL bank, Setif agency | Résumé : | تهدف هذه الدراسة إلى تبيان دور االرقمنة في تحسين جودة الخدمات المصرفية و قد تمت هذه الدراسة بالاعتماد على المنهج الوصفي في الجانب النظري و المنهج الاستقرائي في الجانب التطبيقي بالاعتماد على أسلوب إحصائي باستخدام الاستبيان كأداة لجمع البيانات الموزعة على موظفي بنك التنمية المحلية (BDL) وكالة سطيف، و تحليلها بواسطة برنامج (SPSS) حيث توصلت الدراسة إلى أن للرقمنة دور في تحسين جودة الخدمات المصرفية محل الدراسة، وخلصت الدراسة إلى وجود علاقة ذات دلالة إحصائية سبب أبعاد الجودة (الاعتمادية، الاستجابة، الأمان، التعاطف، الملموسية) و تطبيق الرقمنة في البنك محل الدراسة، واختتمت الدراسة بتقديم توصيات أهمها: تخصيص موارد مالية كافية لدعم البنية التحتية اللازمة لتطبيق الرقمنة في المصرف، العمل على تحسين الموقع و التطبيق الالكتروني وتزويده بخدمات رقمية جديدة.
ABSTRACT
This study aims to demonstrate the role of digitization in enhancing the quality of banking services. The study employed a descriptive methodology in its practical aspect, utilizing a statistical approach with a questionnaire as the data collection tool distributed among employees of (BDL) Bank, Agency Setif. The data were analyzed using (SPSS), revealing that digitization indeed plays a role in improving banking service quality. The study conducted at [location] indicated a statistically significant relationship between quality dimensions (reliability, responsiveness, security, empathy, tangibles) and the implementation of digitization at the studied bank. The study concluded by recommending several actions, notably allocating sufficient financial resources to support the necessary infrastructure for digitization in banking, enhancing the website and mobile application, and providing staff with new digital services.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1XSkKT5bWvYhNhIwqodJml5UfLKr1wrXq/view?usp=drive [...] |
|  |