Titre : | اثر الاعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي على الوعي بالعلامة التجارية للمؤسسة الناشئة : دراسة حالة السبورة التعليمية | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | بن عسالة رهام, Auteur ; نورهان حدة, Auteur ; راشدي نجوى, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية سطيف | Année de publication : | 2024 | Importance : | 120 | Format : | CD/DVD | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M5012 | Langues : | Arabe | Tags : | مواقع التواصل الاجتماعي، الإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي، العلامة التجارية، الوعي بالعلامة التجارية | Résumé : | الملخص
هدفت هذه الدراسة الى التعرف على مدى تأثير الإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي على الوعي بالعلامة التجارية للمؤسسة الناشئة –السبورة التعليمية-، من خلال قياس مدى تأثير أبعادالإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي المتمثلة في : خصائص الإعلان، تصميم، محتوى الإعلان على هذا الأخير ، كما هدفت للتعرف على وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين اجاباتهم ترجع للاختلافات في بياناتهم الشخصية، ولتحقيق ذلك تم استخدام المنهج الوصفي ذو الطابع التحليلي بالاستعانة بالاستبيان الإلكتروني الذي تم توزيعه عبر مواقع التواصل الاجتماعي أين تمجمع 125 إجابة.
وبعد تحليل البيانات المجمعة ومعالجتها احصائيا بالاستعانة ببرنامج SPSS) توصلنا الى أن أبعادالإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي المتمثلة في : خصائص الإعلان، تصميم، محتوى الإعلانعبر مواقع التواصل الاجتماعي أثر ذو دلالة إحصائية على الوعي بالعلامة التجارية في المؤسسة الناشئة –السبورة التعليمية-، وأنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين إجابات المستجوبين حسب متغير السن، الجنس، الحالة الاجتماعية المستوى التعليمي والدخل.
Abstract:
This study aimed to identify the extent to which social media advertising affects brand awareness for the startup - the educational whiteboard - by measuring the extent to which the dimensions of social media advertising, namely: advertising characteristics, design, and advertising content, affect the latter. It also aimed to identify whether there are statistically significant differences between their responses due to differences in their personal data. To achieve this, a descriptive analytical approach was used using an electronic questionnaire that was distributed through social media sites, where 125 responses were collected.
After analyzing and statistically processing the collected data using the SPSS program, it was found that the dimensions of social media advertising, namely: advertising characteristics, design, and social media advertising content, had a statistically significant effect on brand awareness in the startup - the educational whiteboard - and that there are no statistically significant differences between the responses of the respondents according to the variables of age, gender, social status, educational level, and income.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1sBpvaAV3UmJQlJmXIVeT6z0pTgTJLXV7/view?usp=drive [...] |
اثر الاعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي على الوعي بالعلامة التجارية للمؤسسة الناشئة : دراسة حالة السبورة التعليمية [texte imprimé] / بن عسالة رهام, Auteur ; نورهان حدة, Auteur ; راشدي نجوى, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية سطيف, 2024 . - 120 ; CD/DVD. ISSN : TH/M5012 Langues : Arabe Tags : | مواقع التواصل الاجتماعي، الإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي، العلامة التجارية، الوعي بالعلامة التجارية | Résumé : | الملخص
هدفت هذه الدراسة الى التعرف على مدى تأثير الإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي على الوعي بالعلامة التجارية للمؤسسة الناشئة –السبورة التعليمية-، من خلال قياس مدى تأثير أبعادالإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي المتمثلة في : خصائص الإعلان، تصميم، محتوى الإعلان على هذا الأخير ، كما هدفت للتعرف على وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين اجاباتهم ترجع للاختلافات في بياناتهم الشخصية، ولتحقيق ذلك تم استخدام المنهج الوصفي ذو الطابع التحليلي بالاستعانة بالاستبيان الإلكتروني الذي تم توزيعه عبر مواقع التواصل الاجتماعي أين تمجمع 125 إجابة.
وبعد تحليل البيانات المجمعة ومعالجتها احصائيا بالاستعانة ببرنامج SPSS) توصلنا الى أن أبعادالإعلان عبر مواقع التواصل الاجتماعي المتمثلة في : خصائص الإعلان، تصميم، محتوى الإعلانعبر مواقع التواصل الاجتماعي أثر ذو دلالة إحصائية على الوعي بالعلامة التجارية في المؤسسة الناشئة –السبورة التعليمية-، وأنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين إجابات المستجوبين حسب متغير السن، الجنس، الحالة الاجتماعية المستوى التعليمي والدخل.
Abstract:
This study aimed to identify the extent to which social media advertising affects brand awareness for the startup - the educational whiteboard - by measuring the extent to which the dimensions of social media advertising, namely: advertising characteristics, design, and advertising content, affect the latter. It also aimed to identify whether there are statistically significant differences between their responses due to differences in their personal data. To achieve this, a descriptive analytical approach was used using an electronic questionnaire that was distributed through social media sites, where 125 responses were collected.
After analyzing and statistically processing the collected data using the SPSS program, it was found that the dimensions of social media advertising, namely: advertising characteristics, design, and social media advertising content, had a statistically significant effect on brand awareness in the startup - the educational whiteboard - and that there are no statistically significant differences between the responses of the respondents according to the variables of age, gender, social status, educational level, and income.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1sBpvaAV3UmJQlJmXIVeT6z0pTgTJLXV7/view?usp=drive [...] |
|  |