Titre : | أثر التسويق با لمحتوى على صورة العلامة التجارية -دراسة حالة مؤسسة يسير في الجزائر- | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | لامي أمير عبد اللطيف, Auteur ; بن رعاد عماد الدين, Auteur ; رقاد صليحة, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية سطيف | Année de publication : | 2024 | Importance : | 120 | Format : | CD/DVD | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4930 | Langues : | Arabe | Tags : | الكلمات المفتاحية: التسويق بالمحتوى، صورة العلامة التجارية، مؤسسة يسير.
Keywords: Content marketing, Brand image, Yassir | Résumé : | ملخص:
هدفت هذه الدراسة إلى تحديد أثر التسويق بالمحتوى في مؤسسة يسير على تعزيز صورة العلامة التجارية لمؤسسة يسير إنطلاقا من متغيرين رئيسين هما: التسويق بالمحتوى كمتغير مستقل والذي تم قياسه بالاعتماد على الأبعاد التالية: (بعد الملائمة، بعد المصداقية، بعد الجاذبية، بعد العاطفة، بعد القيمة)، وصورة العلامة التجارية كمتغير تابع والتي تم قياسها بالاعتماد علىالأبعاد التالية: (البعد المعرفي، البعد العاطفي، والبعد السلوكي).
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم تصميم استبيان موجه لزبائن مجموعة من زبائن مؤسسة يسير، وتم جمع البيانات الأولية الكترونيا باستخدام طريقة المعاينة الميسرة، حيث اشتملت العينة المجمعة على(612) زبون لدى مؤسسة يسير. وقد اعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS 20)، لإجراء الإحصاءالوصفي واختبار الفرضيات.
تمثلت أهم النتائج في وجود أثر ذو دلالة إحصائية للتسويق بالمحتوى في صورة العلامة التجارية، وأن بعد "القيمة" هو أكثر بعد يؤثر في تعزيز صورة العلامة التجارية لمؤسسة يسير محل الدراسة. وبناء على هذه النتائج، قدمت الدراسة مجموعة من الاقتراحات بخصوص تعزيز أثر التسويق بالمحتوى في مؤسسة يسير على صورة العلامة التجارية لمؤسسة يسير.
Abstract:
This study aimed to determine the impact of the content marketing on the brand image of Yassir company based on two main variables: the content marketing as an independent variable, which was measured based on the following dimensions: (suitability, credibility,attractiveness, emotions, value), and the brand image as a dependent variable, which was measured based on the following dimensions: the (cognitive dimension, the emotional dimension, the behavioral dimension).
To achieve the objective of the study, a questionnaire was designed for the customers of Yassir company in Algeria. The primary data was collected electronically using the easy sampling method, where the collected sample included (612) customers at Yassir company in Algeria. In its applied side, the study relied on (SPSS 20) software to conduct descriptive statistics and test hypotheses.
It was found that there is a statistically significant effect of the content marketing in the brand image, and that the dimension of " value " is more a dimension that affects the enhancement of the brand image of the customers of Yassir company under study. Based on these results, the study presented a set of suggestions regarding enhancing the brand image of Yassir company in Algeria through the content marketing.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1qgqm0IThTtrP1sUZs9C3AK9gP7XONMiu/view?usp=drive [...] |
أثر التسويق با لمحتوى على صورة العلامة التجارية -دراسة حالة مؤسسة يسير في الجزائر- [texte imprimé] / لامي أمير عبد اللطيف, Auteur ; بن رعاد عماد الدين, Auteur ; رقاد صليحة, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية سطيف, 2024 . - 120 ; CD/DVD. ISSN : TH/M4930 Langues : Arabe Tags : | الكلمات المفتاحية: التسويق بالمحتوى، صورة العلامة التجارية، مؤسسة يسير.
Keywords: Content marketing, Brand image, Yassir | Résumé : | ملخص:
هدفت هذه الدراسة إلى تحديد أثر التسويق بالمحتوى في مؤسسة يسير على تعزيز صورة العلامة التجارية لمؤسسة يسير إنطلاقا من متغيرين رئيسين هما: التسويق بالمحتوى كمتغير مستقل والذي تم قياسه بالاعتماد على الأبعاد التالية: (بعد الملائمة، بعد المصداقية، بعد الجاذبية، بعد العاطفة، بعد القيمة)، وصورة العلامة التجارية كمتغير تابع والتي تم قياسها بالاعتماد علىالأبعاد التالية: (البعد المعرفي، البعد العاطفي، والبعد السلوكي).
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم تصميم استبيان موجه لزبائن مجموعة من زبائن مؤسسة يسير، وتم جمع البيانات الأولية الكترونيا باستخدام طريقة المعاينة الميسرة، حيث اشتملت العينة المجمعة على(612) زبون لدى مؤسسة يسير. وقد اعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS 20)، لإجراء الإحصاءالوصفي واختبار الفرضيات.
تمثلت أهم النتائج في وجود أثر ذو دلالة إحصائية للتسويق بالمحتوى في صورة العلامة التجارية، وأن بعد "القيمة" هو أكثر بعد يؤثر في تعزيز صورة العلامة التجارية لمؤسسة يسير محل الدراسة. وبناء على هذه النتائج، قدمت الدراسة مجموعة من الاقتراحات بخصوص تعزيز أثر التسويق بالمحتوى في مؤسسة يسير على صورة العلامة التجارية لمؤسسة يسير.
Abstract:
This study aimed to determine the impact of the content marketing on the brand image of Yassir company based on two main variables: the content marketing as an independent variable, which was measured based on the following dimensions: (suitability, credibility,attractiveness, emotions, value), and the brand image as a dependent variable, which was measured based on the following dimensions: the (cognitive dimension, the emotional dimension, the behavioral dimension).
To achieve the objective of the study, a questionnaire was designed for the customers of Yassir company in Algeria. The primary data was collected electronically using the easy sampling method, where the collected sample included (612) customers at Yassir company in Algeria. In its applied side, the study relied on (SPSS 20) software to conduct descriptive statistics and test hypotheses.
It was found that there is a statistically significant effect of the content marketing in the brand image, and that the dimension of " value " is more a dimension that affects the enhancement of the brand image of the customers of Yassir company under study. Based on these results, the study presented a set of suggestions regarding enhancing the brand image of Yassir company in Algeria through the content marketing.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1qgqm0IThTtrP1sUZs9C3AK9gP7XONMiu/view?usp=drive [...] |
|  |