Titre : | دور التسويق الإلكتروني في تعزيز الميزة التنافسية : دراسة حالة فندق بيازيد | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | بخي شيماء, Auteur ; بوصبع ليديا, Auteur ; سي هادي كريمة, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية سطيف | Année de publication : | 2024 | Importance : | 120 | Format : | CD/DVD | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4936 | Langues : | Arabe | Résumé : | شهد مجال تكنولوجيا المعلومات والاتصالات تطورات كبيرة، لا سيما في تكنولوجيا شبكة الإنترنت التي أثرت بشكل عميق على جميع جوانب الحياة الإنسانية. حيث خلقت فضاءً واسعًا للتفاعل بين مختلف الثقافات والحضارات، مما وضع المؤسسات في مواجهة منافسة شرسة تتطلب منها العمل بجدية للحفاظ على قدراتها التنافسية، التي تضمن لها فرص البقاء والاستمرار، ويعتمد هذا على مدى استجابة المؤسسة لبيئتها المحيطة.
أصبح التسويق الإلكتروني أحد الركائز الأساسية في بناء المزايا التنافسية للمؤسسات، ويعتبر خيارًا استراتيجيًا لتحقيق أهدافها. ويقصد بالتسويق الإلكتروني ممارسة جميع الأنشطة التسويقية التي تقوم بها المؤسسة عبر شبكة الإنترنت، باعتبارها وسيلة سريعة وفعالة وأقل تكلفة.
لذلك، هدفت هذه الدراسة إلى توضيح دور التسويق الإلكتروني في تعزيز الميزة التنافسية من خلال دراسة تطبيقية في فندق بيازيدحيث اعتمدت الدراسة على المقابلة ونتائج الاستبيان واستخدام الأساليب الإحصائية المختلفة.
The field of information and communications technology has witnessed major developments, especially in Internet technology, which has profoundly affected all aspects of human life. It created a wide space for interaction between different cultures and civilizations, which placed institutions facing fierce competition that required them to work seriously to maintain their competitive capabilities, which guarantees them opportunities to survive and continue. This depends on the extent of the institution’s response to its surrounding environment.
E-marketing has become one of the basic pillars in building competitive advantages for organizations, and is considered a strategic option to achieve their goals. E-marketing means practicing all marketing activities carried out by the organization via the Internet, as it is a fast, effective and less expensive method.
Therefore, this study aimed to clarify the role of electronic marketing in enhancing competitive advantage through an applied study in the Beyazid Hotel, where the study relied on interviews, questionnaire results, and the use of various statistical methods
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/13D1vI-3VIM_5510OV__iGV2hkem01LrC/view?usp=drive [...] |
دور التسويق الإلكتروني في تعزيز الميزة التنافسية : دراسة حالة فندق بيازيد [texte imprimé] / بخي شيماء, Auteur ; بوصبع ليديا, Auteur ; سي هادي كريمة, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية سطيف, 2024 . - 120 ; CD/DVD. ISSN : TH/M4936 Langues : Arabe Résumé : | شهد مجال تكنولوجيا المعلومات والاتصالات تطورات كبيرة، لا سيما في تكنولوجيا شبكة الإنترنت التي أثرت بشكل عميق على جميع جوانب الحياة الإنسانية. حيث خلقت فضاءً واسعًا للتفاعل بين مختلف الثقافات والحضارات، مما وضع المؤسسات في مواجهة منافسة شرسة تتطلب منها العمل بجدية للحفاظ على قدراتها التنافسية، التي تضمن لها فرص البقاء والاستمرار، ويعتمد هذا على مدى استجابة المؤسسة لبيئتها المحيطة.
أصبح التسويق الإلكتروني أحد الركائز الأساسية في بناء المزايا التنافسية للمؤسسات، ويعتبر خيارًا استراتيجيًا لتحقيق أهدافها. ويقصد بالتسويق الإلكتروني ممارسة جميع الأنشطة التسويقية التي تقوم بها المؤسسة عبر شبكة الإنترنت، باعتبارها وسيلة سريعة وفعالة وأقل تكلفة.
لذلك، هدفت هذه الدراسة إلى توضيح دور التسويق الإلكتروني في تعزيز الميزة التنافسية من خلال دراسة تطبيقية في فندق بيازيدحيث اعتمدت الدراسة على المقابلة ونتائج الاستبيان واستخدام الأساليب الإحصائية المختلفة.
The field of information and communications technology has witnessed major developments, especially in Internet technology, which has profoundly affected all aspects of human life. It created a wide space for interaction between different cultures and civilizations, which placed institutions facing fierce competition that required them to work seriously to maintain their competitive capabilities, which guarantees them opportunities to survive and continue. This depends on the extent of the institution’s response to its surrounding environment.
E-marketing has become one of the basic pillars in building competitive advantages for organizations, and is considered a strategic option to achieve their goals. E-marketing means practicing all marketing activities carried out by the organization via the Internet, as it is a fast, effective and less expensive method.
Therefore, this study aimed to clarify the role of electronic marketing in enhancing competitive advantage through an applied study in the Beyazid Hotel, where the study relied on interviews, questionnaire results, and the use of various statistical methods
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/13D1vI-3VIM_5510OV__iGV2hkem01LrC/view?usp=drive [...] |
|  |