Titre : | دور أبعاد التسويق بالعلاقات في تحقيق ولاء الزبون الصناعي : دراسة حالة الزبائن الصناعيين بمؤسسة Ind Machine | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | سيرين بن نابت, Auteur ; حناش اصالة, Auteur ; دومي، سمرة, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر | Année de publication : | 2023 | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4619 | Note générale : | المذكرة في شكل الكتروني فقط | Langues : | Arabe | Tags : | ثقة الزبون، التزام الزبون، شكاوي الزبون، رضا الزبون، ولاء الزبون.
Keywords: customer trust, customer commitment, customer complaints, customer satisfaction, no, customer | Résumé : | حتى تستطيع المؤسسة بناء الولاء مع زبائنها لابد أن تطبق مجموعة من الخطط و الإستراتجيات التي تتماشى مع أهداف المؤسسة، بالتوجه نحو الزبائن و تقليل من احتمال لجوءهم للمؤسسات المنافسة من خلال تطبيق التسويق بالعلاقات بشكل منهجي و الاعتماد على أبعاده بشكل فعال و تنسيقهم مع إستراتيجيات الولاء و برامجه بشكل متكامل و متناسق حتى يرفع من مستوى ولاء الزبون و يكون محقق بنسبة كبيرة و هذا ما تهدف إليه كل مؤسسة.
نستخلص من هذه الدراسة أن مؤسسة Ind machine الصناعية تطبق أبعاد التسويق بالعلاقات الذي يساهم في تحقيق ولاء الزبون الصناعي، و لاختبار و تحقيق ذلك تم استخدام الاستبيان على عينة من زبائن المؤسسة الصناعيين و البالغ عددهم 36 مفردة، و تم استهدافهم في المؤسسة. و أخيرا توصلنا لمجموعة من النتائج التي تشمل قبول الفرضيات المذكورة في المنهجية و التوصيات التي تقترح استمرار المؤسسة في تقديم الجهود التسويقية بالاهتمام أكثر بأبعاد التسويق بالعلاقات و ذلك لرفع مستوى ولاء زبائنها.
Abstract
In order for the organization to build loyalty with its customers, it must apply a set of plans and strategies that are in line with the objectives of the organization, by directing towards customers and reducing the possibility of them resorting to competing monas through the systematic application of relationship marketing and relying on its dimensions effectively and coordinating them with loyalty strategies and programs. In an integrated and consistent manner, in order to raise the level of customer loyalty, and to be achieved by a large percentage, and this is what every institution aims for.
It is concluded from this study that the industrial company Ind Machine applies the dimensions of relationship marketing that contributes to achieving the loyalty of the industrial customer, and to test and achieve this, the questionnaire was used on a sample of the company's 36 industrial customers, and they were targeted in the institution, and finally we reached the group of results that It includes accepting the hypotheses mentioned in the methodology and the recommendations that suggest the continuation of the organization in providing marketing efforts by paying more attention to the dimensions of relationship marketing in order to raise the level of loyalty of its customers.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1PQWR1woU4c4wuIsQyKweW3cRiNvocPPT/view?usp=drive [...] |
دور أبعاد التسويق بالعلاقات في تحقيق ولاء الزبون الصناعي : دراسة حالة الزبائن الصناعيين بمؤسسة Ind Machine [texte imprimé] / سيرين بن نابت, Auteur ; حناش اصالة, Auteur ; دومي، سمرة, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2023. ISSN : TH/M4619 المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : | ثقة الزبون، التزام الزبون، شكاوي الزبون، رضا الزبون، ولاء الزبون.
Keywords: customer trust, customer commitment, customer complaints, customer satisfaction, no, customer | Résumé : | حتى تستطيع المؤسسة بناء الولاء مع زبائنها لابد أن تطبق مجموعة من الخطط و الإستراتجيات التي تتماشى مع أهداف المؤسسة، بالتوجه نحو الزبائن و تقليل من احتمال لجوءهم للمؤسسات المنافسة من خلال تطبيق التسويق بالعلاقات بشكل منهجي و الاعتماد على أبعاده بشكل فعال و تنسيقهم مع إستراتيجيات الولاء و برامجه بشكل متكامل و متناسق حتى يرفع من مستوى ولاء الزبون و يكون محقق بنسبة كبيرة و هذا ما تهدف إليه كل مؤسسة.
نستخلص من هذه الدراسة أن مؤسسة Ind machine الصناعية تطبق أبعاد التسويق بالعلاقات الذي يساهم في تحقيق ولاء الزبون الصناعي، و لاختبار و تحقيق ذلك تم استخدام الاستبيان على عينة من زبائن المؤسسة الصناعيين و البالغ عددهم 36 مفردة، و تم استهدافهم في المؤسسة. و أخيرا توصلنا لمجموعة من النتائج التي تشمل قبول الفرضيات المذكورة في المنهجية و التوصيات التي تقترح استمرار المؤسسة في تقديم الجهود التسويقية بالاهتمام أكثر بأبعاد التسويق بالعلاقات و ذلك لرفع مستوى ولاء زبائنها.
Abstract
In order for the organization to build loyalty with its customers, it must apply a set of plans and strategies that are in line with the objectives of the organization, by directing towards customers and reducing the possibility of them resorting to competing monas through the systematic application of relationship marketing and relying on its dimensions effectively and coordinating them with loyalty strategies and programs. In an integrated and consistent manner, in order to raise the level of customer loyalty, and to be achieved by a large percentage, and this is what every institution aims for.
It is concluded from this study that the industrial company Ind Machine applies the dimensions of relationship marketing that contributes to achieving the loyalty of the industrial customer, and to test and achieve this, the questionnaire was used on a sample of the company's 36 industrial customers, and they were targeted in the institution, and finally we reached the group of results that It includes accepting the hypotheses mentioned in the methodology and the recommendations that suggest the continuation of the organization in providing marketing efforts by paying more attention to the dimensions of relationship marketing in order to raise the level of loyalty of its customers.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1PQWR1woU4c4wuIsQyKweW3cRiNvocPPT/view?usp=drive [...] |
|  |