Titre : | تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | عبعوب خولة, Auteur ; وهاب رحمة درصاف, Auteur ; بن سديرة، عمر, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير | Année de publication : | 2023 | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4517 | Note générale : | المذكرة في شكل الكتروني فقط | Langues : | Arabe | Tags : | مواقع التواصل الاجتماعي، الحملات التسويقية، استقطاب الزبائن، المؤسسات.
Keywords: social networking sites, marketing campaigns, attracting customers, institutions. | Résumé : | هدفت هذه الدراسة الى تحديد دور الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي في استقطاب الزبون انطلاقا من متغيرين رئيسيين هما : الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي كمتغير مستقل الذي ينقسم الى أربعة ابعاد تتمثل في : المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة. والزبون كمتغير تابع الذي ينقسم بدوره الى ثلاثة ابعاد هي: الثقة، الاهتمام، والجذب.
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم تصميم استبيان موجه للمتعاملين مع مؤسسة اتصالات الجزائر، تم نشره الكترونيا في المجموعات الخاصة لمؤسسة اتصالات الجزائر، حيث اشتملت العينة المجمعة 152 زبون، حيث اعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS version 20) . لإجراء الإحصاء الوصفي للعينة .
وقد تمثلت النتائج في ان ابعاد المتغير المستقل (المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة) تؤثر بشكل كبير في استقطاب الزبائن.
Abstract :
This study aimed to determine the role of marketing campaigns through social networking sites in attracting customers based on two main variables: marketing campaigns through social networking sites as an independent variable, which is divided into four dimensions: information, interaction, modernity, and quality. And the customer as a dependent variable, which in turn is divided into three dimensions: trust, interest, and attraction.
In order to achieve the aim of the study, a questionnaire was designed for customers with Algeria Telecom Corporation, which was published electronically in the private groups of Algeria Telecom Corporation, where the collected sample included 152 customers, as the study relied in its applied side on the software (SPSS version 20). To conduct the descriptive statistics of the sample.
The results were that the dimensions of the independent variable (information, interaction, novelty, and quality) significantly affect customer attraction.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1ROX0HtatWjVyzTVV1iN49195dzo_3Pdt/view?usp=drive [...] |
تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف [texte imprimé] / عبعوب خولة, Auteur ; وهاب رحمة درصاف, Auteur ; بن سديرة، عمر, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023. ISSN : TH/M4517 المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : | مواقع التواصل الاجتماعي، الحملات التسويقية، استقطاب الزبائن، المؤسسات.
Keywords: social networking sites, marketing campaigns, attracting customers, institutions. | Résumé : | هدفت هذه الدراسة الى تحديد دور الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي في استقطاب الزبون انطلاقا من متغيرين رئيسيين هما : الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي كمتغير مستقل الذي ينقسم الى أربعة ابعاد تتمثل في : المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة. والزبون كمتغير تابع الذي ينقسم بدوره الى ثلاثة ابعاد هي: الثقة، الاهتمام، والجذب.
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم تصميم استبيان موجه للمتعاملين مع مؤسسة اتصالات الجزائر، تم نشره الكترونيا في المجموعات الخاصة لمؤسسة اتصالات الجزائر، حيث اشتملت العينة المجمعة 152 زبون، حيث اعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS version 20) . لإجراء الإحصاء الوصفي للعينة .
وقد تمثلت النتائج في ان ابعاد المتغير المستقل (المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة) تؤثر بشكل كبير في استقطاب الزبائن.
Abstract :
This study aimed to determine the role of marketing campaigns through social networking sites in attracting customers based on two main variables: marketing campaigns through social networking sites as an independent variable, which is divided into four dimensions: information, interaction, modernity, and quality. And the customer as a dependent variable, which in turn is divided into three dimensions: trust, interest, and attraction.
In order to achieve the aim of the study, a questionnaire was designed for customers with Algeria Telecom Corporation, which was published electronically in the private groups of Algeria Telecom Corporation, where the collected sample included 152 customers, as the study relied in its applied side on the software (SPSS version 20). To conduct the descriptive statistics of the sample.
The results were that the dimensions of the independent variable (information, interaction, novelty, and quality) significantly affect customer attraction.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1ROX0HtatWjVyzTVV1iN49195dzo_3Pdt/view?usp=drive [...] |
|  |