Titre : | دور جودة الخدمات السياحية في تحقيق ولاء الزبون : دراسة حالة حمام ابينان ولاية برج بوعريريج | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | اعمر عاشوري, Auteur ; ناصر بوشارب, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1 | Année de publication : | 2023 | Importance : | 118ص | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4218 | Note générale : | نسخة الكترونية فقط | Langues : | Arabe | Tags : | الخدمة السياحية، جودة الخدمة، ولاء الزبون، أبعاد جودة الخدمة السياحية.
Tourism service, service quality, customer loyalty, tourism service. | Résumé : | تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مستوى جودة الخدمات السياحية المقدمة من طرف حمام ابينان ومدى تحقيقها لولاء الزبون لهامن خلال الكشف عن الأبعاد والمعايير المستخدمة لتقييمها . وبينت نتائج دراسةالأبعاد التي یستخدمها الزبائن لتقييم جودة الخدمات السياحية والتي تعكس مستوى ولائهم، حيث تماستخلاصها على شكل نقاط قوة وضعف. وقد قدمت الدراسة مجموعة من التوصيات التي من شانها رفع كفاءةوفعالية الخدمات المقدمة من طرف الحمام والمتعلقة بتحسين مستوى جودة الخدمات السياحية.
حيث تم الاعتماد على المنهج الوصفي في الجانب النظري للدراسة، والمنهج التحليلي في الجانب التطبيقي، وقد تم تصمیماستبانه موجهة لعینة من زبائن المؤسسة الحموية بحمام ابينانولتحليل النتائج تم الاعتماد على برنامج 20 spss باستخدام أهم الوسائل والأساليبالإحصائية، ومن أهم النتائج التي تم التوصل إليها هي أن جودة خدمات حمام اباينان تساهم في تحقيق ولاء الزبائن.
Abstract:
This study aims to identify the level of quality of tourism services provided by HammamAbinan and the extent to which they achieve customer loyalty by revealing the dimensions and criteria used to evaluate them. The results of the study showed Dimensions that customers use to evaluate the quality of tourism services, which reflect their level of satisfaction Drawn in the form of strengths and weaknesses. The study presented a set of recommendations that would raise the efficiency and the effectiveness of the services provided byHammamAbinan related to improving the level of quality of tourism services. Where the descriptive approach was relied on in the theoretical side of the study, and the analytical approach in the field side, where a questionnaire was designed for a sample of customers of the HammamAbynan institution, and to analyze the results, the 20 SPSS program was relied on using the most important statistical means and methods, and among the most important results that were reached It is that the quality of AbaynanHammam services contributes to achieving customer loyalty.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1WfGKMM-9u3_TXQUv820C7mm2AC3y-D7G/view?usp=drive [...] |
دور جودة الخدمات السياحية في تحقيق ولاء الزبون : دراسة حالة حمام ابينان ولاية برج بوعريريج [texte imprimé] / اعمر عاشوري, Auteur ; ناصر بوشارب, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1, 2023 . - 118ص. ISSN : TH/M4218 نسخة الكترونية فقط Langues : Arabe Tags : | الخدمة السياحية، جودة الخدمة، ولاء الزبون، أبعاد جودة الخدمة السياحية.
Tourism service, service quality, customer loyalty, tourism service. | Résumé : | تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على مستوى جودة الخدمات السياحية المقدمة من طرف حمام ابينان ومدى تحقيقها لولاء الزبون لهامن خلال الكشف عن الأبعاد والمعايير المستخدمة لتقييمها . وبينت نتائج دراسةالأبعاد التي یستخدمها الزبائن لتقييم جودة الخدمات السياحية والتي تعكس مستوى ولائهم، حيث تماستخلاصها على شكل نقاط قوة وضعف. وقد قدمت الدراسة مجموعة من التوصيات التي من شانها رفع كفاءةوفعالية الخدمات المقدمة من طرف الحمام والمتعلقة بتحسين مستوى جودة الخدمات السياحية.
حيث تم الاعتماد على المنهج الوصفي في الجانب النظري للدراسة، والمنهج التحليلي في الجانب التطبيقي، وقد تم تصمیماستبانه موجهة لعینة من زبائن المؤسسة الحموية بحمام ابينانولتحليل النتائج تم الاعتماد على برنامج 20 spss باستخدام أهم الوسائل والأساليبالإحصائية، ومن أهم النتائج التي تم التوصل إليها هي أن جودة خدمات حمام اباينان تساهم في تحقيق ولاء الزبائن.
Abstract:
This study aims to identify the level of quality of tourism services provided by HammamAbinan and the extent to which they achieve customer loyalty by revealing the dimensions and criteria used to evaluate them. The results of the study showed Dimensions that customers use to evaluate the quality of tourism services, which reflect their level of satisfaction Drawn in the form of strengths and weaknesses. The study presented a set of recommendations that would raise the efficiency and the effectiveness of the services provided byHammamAbinan related to improving the level of quality of tourism services. Where the descriptive approach was relied on in the theoretical side of the study, and the analytical approach in the field side, where a questionnaire was designed for a sample of customers of the HammamAbynan institution, and to analyze the results, the 20 SPSS program was relied on using the most important statistical means and methods, and among the most important results that were reached It is that the quality of AbaynanHammam services contributes to achieving customer loyalty.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1WfGKMM-9u3_TXQUv820C7mm2AC3y-D7G/view?usp=drive [...] |
|  |