Titre : | دور جودة الخدمات البنكية في تعزيز تنافسية البنوك : دراسة حالة بنك الجزائري الخارجي وكالة 053 سطيف | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | كميلية سراي, Auteur ; شافية عزوق, Auteur ; ضياء الدين زواو, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1 | Année de publication : | 2023 | Importance : | 165ص | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4205 | Note générale : | نسخة الكترونية فقط | Langues : | Arabe | Tags : | جودةالخدمات البنكية،تعزيز تنافسية البنوك، الملموسية، الاعتمادية، الاستجابة، الأمانة، التعاطف، البنك الجزائري الخارجي.
Keywords: Quality Banking Services, Enhancing Banks' Competitiveness, Tangible, Reliability, Response, Security, Empathy,Algerian Foreign Bank. | Résumé : | هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على جودة الخدمات البنكية تعزيز تنافسية البنوك في البنك الجزائري الخارجي – سطيف- و ذلك من خلال معرفة دور كل بعد من أبعاد جودة الخدمات البنكية (الملموسية، الاعتمادية ، الاستجابة، الأمانة، التعاطف) في تعزيز تنافسية البنوك في مؤسسة محل دراسة.
ولتحقيق هذا الهدف ثم تصميم استبيان و توزيعه على عينة مقدرة ب 60 موظف استرجع منها 54 استمارة قابلة للمعالجة الاحصائية ببرنامج SPSS Version 25 .
و بعد تحليل و معالجة البيانات باستخدام مجموعة من الأساليب الاحصائية، توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها أن لجودة الخدمات البنكية دور كبير في تعزيز تنافسية البنوك للمؤسسة محل الدراسة كما أثبت أن لكل من الأبعاد (الملموسية، الاعتمادية ، الاستجابة، الأمانة، التعاطف) دور في تعزيز تنافسية البنوك في المؤسسة محل الدراسة.
Abstract:
The study aimed to recognize the quality of banking services in enhancing the competitiveness of the External Bank of Algeria _ Setif _ by knowing the role of all dimensions of quality of banking services(tangible, reliable, responsive, safe, empathetic)to enhance the competitiveness of the bank in question.
To achieve this objective, the questionnaire was designed and distributed to a sample of 60 staff members،Recover 54 Statistical Processing Forms with SPSs version 25.
After being analyzed and processed in a number of statistical ways and methods, the study came up with a series of results, the most important of which the Quality of banking service plays a major role in enhancing the bank's competitiveness.It has also demonstrated that both dimensions (concrete, reliable, responsive, safe and empathetic) play a significant role in enhancing competitiveness.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1tiwvB73ToByWBCLQDQAFeY8lNOB6C4lY/view?usp=drive [...] |
دور جودة الخدمات البنكية في تعزيز تنافسية البنوك : دراسة حالة بنك الجزائري الخارجي وكالة 053 سطيف [texte imprimé] / كميلية سراي, Auteur ; شافية عزوق, Auteur ; ضياء الدين زواو, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1, 2023 . - 165ص. ISSN : TH/M4205 نسخة الكترونية فقط Langues : Arabe Tags : | جودةالخدمات البنكية،تعزيز تنافسية البنوك، الملموسية، الاعتمادية، الاستجابة، الأمانة، التعاطف، البنك الجزائري الخارجي.
Keywords: Quality Banking Services, Enhancing Banks' Competitiveness, Tangible, Reliability, Response, Security, Empathy,Algerian Foreign Bank. | Résumé : | هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على جودة الخدمات البنكية تعزيز تنافسية البنوك في البنك الجزائري الخارجي – سطيف- و ذلك من خلال معرفة دور كل بعد من أبعاد جودة الخدمات البنكية (الملموسية، الاعتمادية ، الاستجابة، الأمانة، التعاطف) في تعزيز تنافسية البنوك في مؤسسة محل دراسة.
ولتحقيق هذا الهدف ثم تصميم استبيان و توزيعه على عينة مقدرة ب 60 موظف استرجع منها 54 استمارة قابلة للمعالجة الاحصائية ببرنامج SPSS Version 25 .
و بعد تحليل و معالجة البيانات باستخدام مجموعة من الأساليب الاحصائية، توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها أن لجودة الخدمات البنكية دور كبير في تعزيز تنافسية البنوك للمؤسسة محل الدراسة كما أثبت أن لكل من الأبعاد (الملموسية، الاعتمادية ، الاستجابة، الأمانة، التعاطف) دور في تعزيز تنافسية البنوك في المؤسسة محل الدراسة.
Abstract:
The study aimed to recognize the quality of banking services in enhancing the competitiveness of the External Bank of Algeria _ Setif _ by knowing the role of all dimensions of quality of banking services(tangible, reliable, responsive, safe, empathetic)to enhance the competitiveness of the bank in question.
To achieve this objective, the questionnaire was designed and distributed to a sample of 60 staff members،Recover 54 Statistical Processing Forms with SPSs version 25.
After being analyzed and processed in a number of statistical ways and methods, the study came up with a series of results, the most important of which the Quality of banking service plays a major role in enhancing the bank's competitiveness.It has also demonstrated that both dimensions (concrete, reliable, responsive, safe and empathetic) play a significant role in enhancing competitiveness.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1tiwvB73ToByWBCLQDQAFeY8lNOB6C4lY/view?usp=drive [...] |
|  |