Titre : | أثر الدليل المادي على تحسين الصورة الذهنية للزبائن : دراسة عينة على الزبائن فندق بارك مول بسطيف | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | عثماني، دعاء أميمة, Auteur ; بورحلة، أشواق, Auteur ; كورغلي، بدرة, Directeur de thèse | Editeur : | سطيف، كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير | Année de publication : | 2023 | Importance : | 94 ص | Présentation : | جداول | Accompagnement : | قرص مضغوط | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4363 | Note générale : | ملاحق | Langues : | Arabe | Tags : | تجربة العميل، إعادة الشراء، التجربة الحسية، التجربة العاطفية، التجربة الاجتماعية، التجربة المعرفية.
Keywords: Customer Experience, Repurchase, Sensory Experience, Emotional Experience, Social Experience, Cognitive Experience. | Résumé : | هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور التجربة الأولى للعميل في تحديد إمكانية إعادة الشراء بمؤسسة (Qooxy) بسطيف انطلاقا من متغيرين رئيسين هما: تجربة العميل كمتغير مستقل والذي تم قياسه بالاعتماد على الأبعاد التالية: التجربة الحسية، العاطفية، الاجتماعية، المعرفية، وتميز إعادة الشراء كمتغير تابع للدراسة.
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم استخدام المنهج الوصفي بالاستعانة بالاستبيان الإلكتروني الذي تم توزيعه عبر مواقع التواصل الاجتماعي على عملاء المؤسسة محل الدراسة أين تم جمع 150 إجابة، واعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS V26) لإجراء الإحصاء الوصفي ولاختبار الفرضيات.
وقد توصلنا إلى عدد من النتائج ولعل أبرزها أنه هناك ثـأثير ذو دلالة إحصائية للتجربة العميل على تحديد إمكانية إعادة الشراء بمؤسسة(Qooxy) بسطيف. وبناء على ذلك، قدمت الدراسة مجموعة من الاقتراحات بخصوص الاهتمام والتركيز أكثر بتجربة العميل في المؤسسات الخدمية.
Abstract
This study aimed to identify the role of the first experience of the customer in determining the possibility of repurchase in the institution (Qooxy) in Setif based on two main variables: the customer experience as an independent variable, which was measured based on the following dimensions: sensory, emotional, social, cognitive, and distinguish repurchase as a variable dependent on the study.
To achieve the objective of the study, the descriptive approach was used with the help of the electronic questionnaire that was distributed through social networking sites to the customers of the institution under study, where 150 answers were collected, and the study relied in its applied aspect on the (SPSS V26) software to conduct descriptive statistics and to test hypotheses.
We have reached a number of results, perhaps the most prominent of which is that there is a statistically significant impact of the customer experience on determining the possibility of repurchase in the institution (Qooxy) in Setif. Accordingly, the study provided a set of suggestions regarding the attention and focus more on the customer experience in service organizations.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1wOsoBFus1_5pPPKNmpuWcUVodkeUGIZT/view?usp=drive [...] |
أثر الدليل المادي على تحسين الصورة الذهنية للزبائن : دراسة عينة على الزبائن فندق بارك مول بسطيف [texte imprimé] / عثماني، دعاء أميمة, Auteur ; بورحلة، أشواق, Auteur ; كورغلي، بدرة, Directeur de thèse . - [S.l.] : سطيف، كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير, 2023 . - 94 ص : جداول + قرص مضغوط. ISSN : TH/M4363 ملاحق Langues : Arabe Tags : | تجربة العميل، إعادة الشراء، التجربة الحسية، التجربة العاطفية، التجربة الاجتماعية، التجربة المعرفية.
Keywords: Customer Experience, Repurchase, Sensory Experience, Emotional Experience, Social Experience, Cognitive Experience. | Résumé : | هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور التجربة الأولى للعميل في تحديد إمكانية إعادة الشراء بمؤسسة (Qooxy) بسطيف انطلاقا من متغيرين رئيسين هما: تجربة العميل كمتغير مستقل والذي تم قياسه بالاعتماد على الأبعاد التالية: التجربة الحسية، العاطفية، الاجتماعية، المعرفية، وتميز إعادة الشراء كمتغير تابع للدراسة.
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم استخدام المنهج الوصفي بالاستعانة بالاستبيان الإلكتروني الذي تم توزيعه عبر مواقع التواصل الاجتماعي على عملاء المؤسسة محل الدراسة أين تم جمع 150 إجابة، واعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS V26) لإجراء الإحصاء الوصفي ولاختبار الفرضيات.
وقد توصلنا إلى عدد من النتائج ولعل أبرزها أنه هناك ثـأثير ذو دلالة إحصائية للتجربة العميل على تحديد إمكانية إعادة الشراء بمؤسسة(Qooxy) بسطيف. وبناء على ذلك، قدمت الدراسة مجموعة من الاقتراحات بخصوص الاهتمام والتركيز أكثر بتجربة العميل في المؤسسات الخدمية.
Abstract
This study aimed to identify the role of the first experience of the customer in determining the possibility of repurchase in the institution (Qooxy) in Setif based on two main variables: the customer experience as an independent variable, which was measured based on the following dimensions: sensory, emotional, social, cognitive, and distinguish repurchase as a variable dependent on the study.
To achieve the objective of the study, the descriptive approach was used with the help of the electronic questionnaire that was distributed through social networking sites to the customers of the institution under study, where 150 answers were collected, and the study relied in its applied aspect on the (SPSS V26) software to conduct descriptive statistics and to test hypotheses.
We have reached a number of results, perhaps the most prominent of which is that there is a statistically significant impact of the customer experience on determining the possibility of repurchase in the institution (Qooxy) in Setif. Accordingly, the study provided a set of suggestions regarding the attention and focus more on the customer experience in service organizations.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1wOsoBFus1_5pPPKNmpuWcUVodkeUGIZT/view?usp=drive [...] |
|  |