|
| Titre : | THE IMPACT OF ONLINE REVIEWS ON BRAND CREDIBILITY CASE STUDY “ TESLA “ | | Type de document : | texte imprimé | | Auteurs : | ABDELLAH BOUFEDJIKH, Auteur ; لاغة، سمية, Directeur de thèse | | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر | | Année de publication : | 2025 | | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M5295 | | Langues : | Arabe | | Tags : | المراجعات عبر الإنترنت، مصداقية العلامة التجارية، حجم المراجعات، اتجاه المراجعات، جودة المراجعات، حداثة المراجعات.
online reviews, brand credibility, reviews volume, reviews quality,reviews valence, reviews recency. | | Résumé : | Abstract :
This thesis aims to study the impact of online reviews on brand credibility, with a focus on a case study of “Tesla”. The study addresses the problem of understanding how the characteristics of online reviews impact the dimensions of Tesla's brand credibility .The study highlights the importance of these reviews for Tesla due to its direct-to-consumer business model and its significant reliance on digital interactions. Information about Tesla was collected from social media, private review sites, and dedicated customer forums, and this content was analyzed as a tool to verify the study's hypotheses.
It was found that the large volume of reviews enhances brand visibility and awareness, while the valence of reviews directly impacts its reputation, and their quality and recency are crucial factors in building trust and affirming expertise, which led to proving the credibility of the hypothesis that online reviews impact brand credibility. The thesis provides practical recommendations for innovative brands to effectively deal with online reviews and maintain strong credibility.
تهدف هذه المذكرة إلى دراسة تأثير المراجعات عبر الإنترنت على مصداقية العلامة التجارية، مع التركيز على دراسة حالة "تيسلا.. تتناول الدراسة المشكلة المتمثلة في فهم كيفية تأثير خصائص المراجعات عبر الإنترنت على أبعاد مصداقية العلامة التجارية لتيسلا. تُبرز الدراسة أهمية هذه المراجعات لتيسلا نظراً لنموذج عملها المباشر للمستهلك واعتمادها الكبير على التفاعلات الرقمية. تم جمع المعلومات عن تسلا عن وسائل التواصل الاجتماعية و مواقع المراجعات الخاصة و المنتديات الخاصة بعملائها و تم تحليل ذلك المحتوى كاداة لاختبار فرضيات الدراسة
وقد تبين أن حجم المراجعات الكبير يعزز الظهور والوعي بالعلامة التجارية، بينما تؤثر قيمة المراجعات بشكل مباشر على سمعتها، وتُعد جودتها وحداثتها عاملين حاسمين في بناء الثقة وتأكيد الخبرة، مما قاد الى اثبات مصداقية الفرضية التي تقول ان المراجعات عبر النترنات تؤثر على مصداقية العلامة. وتقدم المذكرة توصيات عملية للعلامات التجارية المبتكرة للتعامل بفعالية مع المراجعات عبر الإنترنت والحفاظ على مصداقية قوية.
| | En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1Z0qT4fy3qgUPxorj9R4TbsN3EUZxFch7/view?usp=drive [...] |
THE IMPACT OF ONLINE REVIEWS ON BRAND CREDIBILITY CASE STUDY “ TESLA “ [texte imprimé] / ABDELLAH BOUFEDJIKH, Auteur ; لاغة، سمية, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2025. ISSN : TH/M5295 Langues : Arabe | Tags : | المراجعات عبر الإنترنت، مصداقية العلامة التجارية، حجم المراجعات، اتجاه المراجعات، جودة المراجعات، حداثة المراجعات.
online reviews, brand credibility, reviews volume, reviews quality,reviews valence, reviews recency. | | Résumé : | Abstract :
This thesis aims to study the impact of online reviews on brand credibility, with a focus on a case study of “Tesla”. The study addresses the problem of understanding how the characteristics of online reviews impact the dimensions of Tesla's brand credibility .The study highlights the importance of these reviews for Tesla due to its direct-to-consumer business model and its significant reliance on digital interactions. Information about Tesla was collected from social media, private review sites, and dedicated customer forums, and this content was analyzed as a tool to verify the study's hypotheses.
It was found that the large volume of reviews enhances brand visibility and awareness, while the valence of reviews directly impacts its reputation, and their quality and recency are crucial factors in building trust and affirming expertise, which led to proving the credibility of the hypothesis that online reviews impact brand credibility. The thesis provides practical recommendations for innovative brands to effectively deal with online reviews and maintain strong credibility.
تهدف هذه المذكرة إلى دراسة تأثير المراجعات عبر الإنترنت على مصداقية العلامة التجارية، مع التركيز على دراسة حالة "تيسلا.. تتناول الدراسة المشكلة المتمثلة في فهم كيفية تأثير خصائص المراجعات عبر الإنترنت على أبعاد مصداقية العلامة التجارية لتيسلا. تُبرز الدراسة أهمية هذه المراجعات لتيسلا نظراً لنموذج عملها المباشر للمستهلك واعتمادها الكبير على التفاعلات الرقمية. تم جمع المعلومات عن تسلا عن وسائل التواصل الاجتماعية و مواقع المراجعات الخاصة و المنتديات الخاصة بعملائها و تم تحليل ذلك المحتوى كاداة لاختبار فرضيات الدراسة
وقد تبين أن حجم المراجعات الكبير يعزز الظهور والوعي بالعلامة التجارية، بينما تؤثر قيمة المراجعات بشكل مباشر على سمعتها، وتُعد جودتها وحداثتها عاملين حاسمين في بناء الثقة وتأكيد الخبرة، مما قاد الى اثبات مصداقية الفرضية التي تقول ان المراجعات عبر النترنات تؤثر على مصداقية العلامة. وتقدم المذكرة توصيات عملية للعلامات التجارية المبتكرة للتعامل بفعالية مع المراجعات عبر الإنترنت والحفاظ على مصداقية قوية.
| | En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1Z0qT4fy3qgUPxorj9R4TbsN3EUZxFch7/view?usp=drive [...] |
|  |