Titre : | مدى التزام مؤسسة Brandt بالمسؤولية الاجتماعية اتجاه مواردها البشرية | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | وسيم رزيق, Auteur ; زغادنية زين الدين, Auteur ; نانو زبار, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر | Année de publication : | 2025 | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M5158 | Langues : | Arabe | Tags : | المسؤولية الاجتماعية , أنشطة إدارة الموارد البشرية
Key words: Social responsibility , Human Resource Management activities | Résumé : | تهدف هذه الدراسة إلى تحليل مدى التزام مؤسسة براند بتطبيق المسؤولية الاجتماعية اتجاه مواردها البشرية من خلال دراسة هذه الأخيرة في الأبعاد التالية : التوظيف ،تقييم الأداء ، التكوين و التطوير ،الأجور و الحوافز ،المزايا الاجتماعية ،بيئة العمل . ولتحقيق هذا الهدف تم تصميم 70 استبيان استرجع منها 67 و تم استبعاد 2 و بذلك بلغ حجم العينة النهائي 65 ،حيث خلصت الدراسة إلى مجموعة من النتائج المتمثلة في وجود مستوى مرتفع لتطبيق المسؤولية الاجتماعية في بعدي التوظيف و بيئة العمل ،إلا أن باقي الأبعاد تقييم الأداء ،التكوين و التدريب ،الأجور و الحوافز ،المزايا الاجتماعية لم ترقى إلى المستوى المطلوب بالمقارنة مع الشركات المعاصرة التي تتبنى ممارسات حديثة و شاملة في هذا المجال بل كانت مطبقة لكن بدرجة متوسطة
Abstract :
This study aims to analyze the extent of Brand's commitment to applying social responsibility towards its human resources by examining the following dimensions: recruitment, performance evaluation, training and development, wages and incentives, social benefits, and work environment. To achieve this goal, 70 questionnaires were designed, 67 of which were returned and 2 were excluded, thus the final sample size was 65. The study concluded with a set of results represented by the presence of a high level of application of social responsibility in the dimensions of recruitment and work environment, but the remaining dimensions: performance evaluation, training and development, wages and incentives, and social benefits did not reach the required level compared to contemporary companies that adopt modern and comprehensive practices in this field. Rather, they were applied but to an average degree.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/13SKhkPQy0oq67ah3ouikzGqEFl7REAEp/view?usp=drive [...] |
مدى التزام مؤسسة Brandt بالمسؤولية الاجتماعية اتجاه مواردها البشرية [texte imprimé] / وسيم رزيق, Auteur ; زغادنية زين الدين, Auteur ; نانو زبار, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2025. ISSN : TH/M5158 Langues : Arabe Tags : | المسؤولية الاجتماعية , أنشطة إدارة الموارد البشرية
Key words: Social responsibility , Human Resource Management activities | Résumé : | تهدف هذه الدراسة إلى تحليل مدى التزام مؤسسة براند بتطبيق المسؤولية الاجتماعية اتجاه مواردها البشرية من خلال دراسة هذه الأخيرة في الأبعاد التالية : التوظيف ،تقييم الأداء ، التكوين و التطوير ،الأجور و الحوافز ،المزايا الاجتماعية ،بيئة العمل . ولتحقيق هذا الهدف تم تصميم 70 استبيان استرجع منها 67 و تم استبعاد 2 و بذلك بلغ حجم العينة النهائي 65 ،حيث خلصت الدراسة إلى مجموعة من النتائج المتمثلة في وجود مستوى مرتفع لتطبيق المسؤولية الاجتماعية في بعدي التوظيف و بيئة العمل ،إلا أن باقي الأبعاد تقييم الأداء ،التكوين و التدريب ،الأجور و الحوافز ،المزايا الاجتماعية لم ترقى إلى المستوى المطلوب بالمقارنة مع الشركات المعاصرة التي تتبنى ممارسات حديثة و شاملة في هذا المجال بل كانت مطبقة لكن بدرجة متوسطة
Abstract :
This study aims to analyze the extent of Brand's commitment to applying social responsibility towards its human resources by examining the following dimensions: recruitment, performance evaluation, training and development, wages and incentives, social benefits, and work environment. To achieve this goal, 70 questionnaires were designed, 67 of which were returned and 2 were excluded, thus the final sample size was 65. The study concluded with a set of results represented by the presence of a high level of application of social responsibility in the dimensions of recruitment and work environment, but the remaining dimensions: performance evaluation, training and development, wages and incentives, and social benefits did not reach the required level compared to contemporary companies that adopt modern and comprehensive practices in this field. Rather, they were applied but to an average degree.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/13SKhkPQy0oq67ah3ouikzGqEFl7REAEp/view?usp=drive [...] |
|  |