Titre : | أثر التحول الرقمي على جودة الخدمة المصرفية | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | زينب بوكاري, Auteur ; خلود بلعزام, Auteur ; سفيان، آمنة, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر | Année de publication : | 2025 | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M5307 | Langues : | Arabe | Tags : | التحول الرقمي، جودة الخدمات المصرفية، البنك الوطني الجزائري (BNA).
Keywords: Digital transformation, Quality of banking services, Algerian National Bank (BNA) | Résumé : | تهدف الدراسة إلى التعرف على أثر التحول الرقمي على جودة الخدمة المصرفية، من خلال دراسة تطبيقية على البنك الوطني الجزائري (BNA)بولاية سطيف.
قصد تحقيق الهدف من الدراسة تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي وتوزيع استبيان على موظفي البنك الوطني الجزائري (BNA) بولاية سطيف، حيث بلغ عددهم 32 موظف، وقد تم استخدام مجموعة من الأدوات الإحصائية قصد تحليل النتائج واختبار الفرضيات باستخدام برنامج SPSS.
خلصت الدراسة إلى أنه يوجد أثر ذو دلالة إحصائية للتحول الرقمي على جودة الخدمات المصرفية بالمؤسسة محل الدراسة مع عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية حول أثر التحول الرقمي على جودة الخدمات المصرفية محل الدراسة.
Summary
The study aims to identify the impact of digital transformation on the quality of banking services through an applied study at the Banque Nationale Algérienne (BNA) in Sétif.
To achieve the study's objective, the descriptive-analytical approach was used, and a questionnaire was distributed to 32 employees of BNA in Sétif. A set of statistical tools were employed to analyze the results and test the hypotheses using SPSS software.
The study concluded that there is a statistically significant impact of digital transformation on the quality of banking services at the institution under study, with no statistically significant differences regarding the impact of digital transformation on the quality of banking services in the study.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1malp0RDCK6cub2PhqJGxQG3xBOYE6o-i/view?usp=drive [...] |
أثر التحول الرقمي على جودة الخدمة المصرفية [texte imprimé] / زينب بوكاري, Auteur ; خلود بلعزام, Auteur ; سفيان، آمنة, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2025. ISSN : TH/M5307 Langues : Arabe Tags : | التحول الرقمي، جودة الخدمات المصرفية، البنك الوطني الجزائري (BNA).
Keywords: Digital transformation, Quality of banking services, Algerian National Bank (BNA) | Résumé : | تهدف الدراسة إلى التعرف على أثر التحول الرقمي على جودة الخدمة المصرفية، من خلال دراسة تطبيقية على البنك الوطني الجزائري (BNA)بولاية سطيف.
قصد تحقيق الهدف من الدراسة تم استخدام المنهج الوصفي التحليلي وتوزيع استبيان على موظفي البنك الوطني الجزائري (BNA) بولاية سطيف، حيث بلغ عددهم 32 موظف، وقد تم استخدام مجموعة من الأدوات الإحصائية قصد تحليل النتائج واختبار الفرضيات باستخدام برنامج SPSS.
خلصت الدراسة إلى أنه يوجد أثر ذو دلالة إحصائية للتحول الرقمي على جودة الخدمات المصرفية بالمؤسسة محل الدراسة مع عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية حول أثر التحول الرقمي على جودة الخدمات المصرفية محل الدراسة.
Summary
The study aims to identify the impact of digital transformation on the quality of banking services through an applied study at the Banque Nationale Algérienne (BNA) in Sétif.
To achieve the study's objective, the descriptive-analytical approach was used, and a questionnaire was distributed to 32 employees of BNA in Sétif. A set of statistical tools were employed to analyze the results and test the hypotheses using SPSS software.
The study concluded that there is a statistically significant impact of digital transformation on the quality of banking services at the institution under study, with no statistically significant differences regarding the impact of digital transformation on the quality of banking services in the study.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1malp0RDCK6cub2PhqJGxQG3xBOYE6o-i/view?usp=drive [...] |
|  |