Titre : | اثر الإعلانات الرقمية في دعم شخصية العلامة التجارية : سطيف Floppyدراسة حالة عينة من زبائن شركة التوصيل | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | عطاوة ,محمد, Auteur ; لعوارم عبد الرحمان, Auteur ; زيغم الياس, Auteur | Année de publication : | 2025 | Importance : | 126ص | Format : | نسخة إلكترونية | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M 5142 | Langues : | Arabe | Résumé : | الملخص
هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور الاعلان الرقمي بأبعاده (وسائل الإعلان الرقمي, نوع المحتوى الإعلاني , جودة الإعلان , تفاعل الجمهور, استهداف الإعلان في تعزيز شخصية العلامة التجارية , وتحقيقا لهدف الدراسة تم تصميم استبيان موجه لعينة من زبائن شركة التوصيل Floppy بمدينة سطيف , التي تستخدم الإعلانات الرقمية لغاية تعزيز شخصية علامتها , حيث كان عدد مفردات العينة الصاحلة للتحليل (102) حيث تم معاجلة البيانات بواسطة برنامج التحليل الإحصائي V SPSS لإجراء الإحصاء الوصفي واختبار الفرضيات, إضافة إلى المقابلة التي أجريت مع المدير التسويقي للشركة وقد تمثلت أهم النتائج في أن الإعلان الرقمي له تأثير كبير في تعزيز شخصية علامتها, كما أظهر التحليل لكل بعد من الأبعاد على حدى أن بعدي المحتوى الإعلاني وبعد الإستهداف هما الأكثر تأثيرا, وأن زبائن شركة Floppy لهم ادراك ووعي اتجاه تطبيق المؤسسة لكل من متغير الإعلان الرقمي و تعزيز شخصية العلامة التجارية , وأيضا اتضح عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين إجابات المستجوبين حسب متغيري الجنس, السن, المستوى التعليمي.
الكلمات المفتاحية : شخصية العلامة, المحتوى الإعلاني , الاستهداف الاعلاني , الإعلانات الرقمية
This study aimed to explore the role of digital advertising and its various dimensions (digital advertising platforms, type of advertising content, advertisement quality, audience engagement, and advertisement targeting) in enhancing brand personality. To achieve this goal, a questionnaire was designed and directed at a sample of customers of the delivery company "Floppy" in the city of Sétif, which utilizes digital advertising to strengthen its brand personality. The number of valid responses for statistical analysis was 102. Data were analyzed using SPSS V software to conduct descriptive statistics and test the hypotheses. Additionally, an interview was conducted with the company’s marketing manager. The main findings revealed that digital advertising has a significant impact on enhancing brand personality. The analysis also showed that the dimensions of advertising content and targeting had the most influence. Furthermore, the results indicated that Floppy’s customers are aware and conscious of the company's implementation of digital advertising and its role in strengthening brand personality. No statistically significant differences were found in respondents’ answers based on gender, age, or educational leve
Keywords: Brand personality, advertising content, advertising targeting, digital advertising.
|
اثر الإعلانات الرقمية في دعم شخصية العلامة التجارية : سطيف Floppyدراسة حالة عينة من زبائن شركة التوصيل [texte imprimé] / عطاوة ,محمد, Auteur ; لعوارم عبد الرحمان, Auteur ; زيغم الياس, Auteur . - 2025 . - 126ص ; نسخة إلكترونية. ISSN : TH/M 5142 Langues : Arabe Résumé : | الملخص
هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور الاعلان الرقمي بأبعاده (وسائل الإعلان الرقمي, نوع المحتوى الإعلاني , جودة الإعلان , تفاعل الجمهور, استهداف الإعلان في تعزيز شخصية العلامة التجارية , وتحقيقا لهدف الدراسة تم تصميم استبيان موجه لعينة من زبائن شركة التوصيل Floppy بمدينة سطيف , التي تستخدم الإعلانات الرقمية لغاية تعزيز شخصية علامتها , حيث كان عدد مفردات العينة الصاحلة للتحليل (102) حيث تم معاجلة البيانات بواسطة برنامج التحليل الإحصائي V SPSS لإجراء الإحصاء الوصفي واختبار الفرضيات, إضافة إلى المقابلة التي أجريت مع المدير التسويقي للشركة وقد تمثلت أهم النتائج في أن الإعلان الرقمي له تأثير كبير في تعزيز شخصية علامتها, كما أظهر التحليل لكل بعد من الأبعاد على حدى أن بعدي المحتوى الإعلاني وبعد الإستهداف هما الأكثر تأثيرا, وأن زبائن شركة Floppy لهم ادراك ووعي اتجاه تطبيق المؤسسة لكل من متغير الإعلان الرقمي و تعزيز شخصية العلامة التجارية , وأيضا اتضح عدم وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين إجابات المستجوبين حسب متغيري الجنس, السن, المستوى التعليمي.
الكلمات المفتاحية : شخصية العلامة, المحتوى الإعلاني , الاستهداف الاعلاني , الإعلانات الرقمية
This study aimed to explore the role of digital advertising and its various dimensions (digital advertising platforms, type of advertising content, advertisement quality, audience engagement, and advertisement targeting) in enhancing brand personality. To achieve this goal, a questionnaire was designed and directed at a sample of customers of the delivery company "Floppy" in the city of Sétif, which utilizes digital advertising to strengthen its brand personality. The number of valid responses for statistical analysis was 102. Data were analyzed using SPSS V software to conduct descriptive statistics and test the hypotheses. Additionally, an interview was conducted with the company’s marketing manager. The main findings revealed that digital advertising has a significant impact on enhancing brand personality. The analysis also showed that the dimensions of advertising content and targeting had the most influence. Furthermore, the results indicated that Floppy’s customers are aware and conscious of the company's implementation of digital advertising and its role in strengthening brand personality. No statistically significant differences were found in respondents’ answers based on gender, age, or educational leve
Keywords: Brand personality, advertising content, advertising targeting, digital advertising.
|
|  |