Titre : | أثر التوجه السوقي في تحسين صورة المؤسسة الفندقية : دراسة عينة من فندق بيازيد | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | صالحي عاصم, Auteur ; مريم قيرواني, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر | Année de publication : | 2024 | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M5111 | Langues : | Arabe | Tags : | hotel marketing - market orientation - corporate image - SPSS program.
الكلمات المفتاحية: التسويق الفندقي – التوجه السوقي – صورة المؤسسة - برنامج SPSS . | Résumé : | هدفت هذه الدراسة إلى الوقوف على أثر التوجه السوقي في تحسين صورة المؤسسة الفندقية، ولتحقيق ذلك تم دراسة التوجه السوقي بمختلف أبعاده على صورة المؤسسة الفندقية "بيازيد" المتواجدة بولاية سطيف والمتمثلة في (التوجه بالعميل، التوجه بالمنافس، التنسيق الداخلي) وتم استخدام المنهج الوصفي والمنهج التحليلي، ولتحقيق أهداف الدراسة تم توزيع استبانة إلكترونية على عينة من مكونة من 125 مفردة.
وتم التوصل في هذه الدراسة إلى وجود تأثير إيجابي بمختلف أبعاد الاتجاه المجتمعة والمتمثة في (التوجه بالعميل، التوجه بالمنافس، التنسيق الداخلي) على صورة المؤسسة الفندقية "بيازيد" حسب وجهة نظر عينة الدراسة المستجوبة.
Abstract:
This study aimed to determine the impact of market orientation in improving the image of the hotel institution. To achieve this, market orientation was studied in its various dimensions on the image of the hotel institution “Beyazid” located in the state of Setif, which are (customer orientation, competitor orientation, and internal coordination). The descriptive approach and the method were used. Analytically, to achieve the objectives of the study, an electronic questionnaire was distributed to a sample of 125 individuals.
In this study, it was found that there was a positive impact on the various dimensions of the combined approach (customer orientation, competitor orientation, and internal coordination) on the image of the hotel establishment “Beyazit” according to the viewpoint of the sample of the study investigated.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/14M_h71PQ6BecyCwDNkMwx7B1mzd8x6KH/view?usp=drive [...] |
أثر التوجه السوقي في تحسين صورة المؤسسة الفندقية : دراسة عينة من فندق بيازيد [texte imprimé] / صالحي عاصم, Auteur ; مريم قيرواني, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2024. ISSN : TH/M5111 Langues : Arabe Tags : | hotel marketing - market orientation - corporate image - SPSS program.
الكلمات المفتاحية: التسويق الفندقي – التوجه السوقي – صورة المؤسسة - برنامج SPSS . | Résumé : | هدفت هذه الدراسة إلى الوقوف على أثر التوجه السوقي في تحسين صورة المؤسسة الفندقية، ولتحقيق ذلك تم دراسة التوجه السوقي بمختلف أبعاده على صورة المؤسسة الفندقية "بيازيد" المتواجدة بولاية سطيف والمتمثلة في (التوجه بالعميل، التوجه بالمنافس، التنسيق الداخلي) وتم استخدام المنهج الوصفي والمنهج التحليلي، ولتحقيق أهداف الدراسة تم توزيع استبانة إلكترونية على عينة من مكونة من 125 مفردة.
وتم التوصل في هذه الدراسة إلى وجود تأثير إيجابي بمختلف أبعاد الاتجاه المجتمعة والمتمثة في (التوجه بالعميل، التوجه بالمنافس، التنسيق الداخلي) على صورة المؤسسة الفندقية "بيازيد" حسب وجهة نظر عينة الدراسة المستجوبة.
Abstract:
This study aimed to determine the impact of market orientation in improving the image of the hotel institution. To achieve this, market orientation was studied in its various dimensions on the image of the hotel institution “Beyazid” located in the state of Setif, which are (customer orientation, competitor orientation, and internal coordination). The descriptive approach and the method were used. Analytically, to achieve the objectives of the study, an electronic questionnaire was distributed to a sample of 125 individuals.
In this study, it was found that there was a positive impact on the various dimensions of the combined approach (customer orientation, competitor orientation, and internal coordination) on the image of the hotel establishment “Beyazit” according to the viewpoint of the sample of the study investigated.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/14M_h71PQ6BecyCwDNkMwx7B1mzd8x6KH/view?usp=drive [...] |
|  |