Titre : | Brand identity and its relation to brand communication – Case study of Sarl PubDec Group | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | Hamadou Nadji, Auteur ; Habbache Fares, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير | Année de publication : | 2024 | Importance : | 92 | Format : | نسخة إلكترونية | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4919 | Langues : | Arabe | Résumé : | Summary :
The main purpose of this study is to first to explore Brand identity and all of its details and secondly to identify the effect it has on communication of the brand of the Pubdec Group Advertising agency , By identifying the concept of brand identity with all their details and the effect it has on each dimension of communication , using the descriptive approach of an analytical method, by using an electronic survey that was distributed to a purposive sample of 80 individuals. The data were analyzed using the SPSS.V.26 program to test the validity of the hypotheses or not, and the following results were reached: the sample’s members evaluation of the dimensions of Brand identity was according to the arithmetic mean was high overall, the dimension of perception was equally high overall so as the Communication dimension.
الملخص
الهدف الرئيسي من هذه الدراسة هو أولاً استكشاف هوية العلامة التجارية وجميع تفاصيلها وثانياً تحديد التأثير الذي تحدثه على اتصالات العلامة التجارية لوكالة الإعلانPubdec Group، من خلال تحديد مفهوم هوية العلامة التجارية بجميع تفاصيلها والتأثير الذي تحدثه على كل بُعد من أبعاد الاتصال، باستخدام النهج الوصفي للطريقة التحليلية، باستخدام استبيان إلكتروني تم توزيعه على عينة هادفة مكونة من 80 فردًا. تم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS.V.26 لاختبار صحة الفرضيات أم لا، وتم الوصول إلى النتائج التالية: تقييم أعضاء العينة لأبعاد هوية العلامة التجارية كان وفقاً للوسط الحسابي عاليًا بشكل عام، وكان بُعد الإدراك عاليًا أيضًا بشكل عام وكذلك بُعد الاتصال. | En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1hZ1EHBzOxG9H9cP0HByEfDDOZhL8HFza/view?usp=drive [...] |
Brand identity and its relation to brand communication – Case study of Sarl PubDec Group [texte imprimé] / Hamadou Nadji, Auteur ; Habbache Fares, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير, 2024 . - 92 ; نسخة إلكترونية. ISSN : TH/M4919 Langues : Arabe Résumé : | Summary :
The main purpose of this study is to first to explore Brand identity and all of its details and secondly to identify the effect it has on communication of the brand of the Pubdec Group Advertising agency , By identifying the concept of brand identity with all their details and the effect it has on each dimension of communication , using the descriptive approach of an analytical method, by using an electronic survey that was distributed to a purposive sample of 80 individuals. The data were analyzed using the SPSS.V.26 program to test the validity of the hypotheses or not, and the following results were reached: the sample’s members evaluation of the dimensions of Brand identity was according to the arithmetic mean was high overall, the dimension of perception was equally high overall so as the Communication dimension.
الملخص
الهدف الرئيسي من هذه الدراسة هو أولاً استكشاف هوية العلامة التجارية وجميع تفاصيلها وثانياً تحديد التأثير الذي تحدثه على اتصالات العلامة التجارية لوكالة الإعلانPubdec Group، من خلال تحديد مفهوم هوية العلامة التجارية بجميع تفاصيلها والتأثير الذي تحدثه على كل بُعد من أبعاد الاتصال، باستخدام النهج الوصفي للطريقة التحليلية، باستخدام استبيان إلكتروني تم توزيعه على عينة هادفة مكونة من 80 فردًا. تم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS.V.26 لاختبار صحة الفرضيات أم لا، وتم الوصول إلى النتائج التالية: تقييم أعضاء العينة لأبعاد هوية العلامة التجارية كان وفقاً للوسط الحسابي عاليًا بشكل عام، وكان بُعد الإدراك عاليًا أيضًا بشكل عام وكذلك بُعد الاتصال. | En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1hZ1EHBzOxG9H9cP0HByEfDDOZhL8HFza/view?usp=drive [...] |
|  |