A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les catégories... |
Détail de l'auteur
Auteur حداد عبد الاله وافي |
Documents disponibles écrits par cet auteur



Titre : أثر أدوات الذكاء الاصطناعي على التسويق بالمحتوى. دراسة حالة شركة Ebay Type de document : texte imprimé Auteurs : حداد عبد الاله وافي, Auteur ; صحراوي، إيمان, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسير Année de publication : 2024 Importance : 120 Format : نسخة الكترونية ISBN/ISSN/EAN : TH/M5027 Langues : Arabe Tags : التسويق بالمحتوى ،الذكاء الاصطناعي
Key words :Content marketing ،Artificial intelligenceRésumé : يتمثل هدف هذا من هذه الدراسة في التعرف على أثر الذكاء الاصطناعي في التسويق بالمحتوى في شركةEBAY العالمية ،من خلال التعرف على مفهوم التسويق بالمحتوى و تأثره من طرف الذكاء الاصطناعي ،باستخدام المنهج الوصفي تحليلي ، و ذلك بالدراسة الحالة التي تم على شركة Ebay ،لعرض كيفية تأثير الذكاء الاصطناعي على إيرادات الشركة واستراتيجيات تسويق محتواها.
يتم تسليط الضوء في هذا البحث على التحسينات التي طرأت على تفاعل العملاء، تجربة العملاء، معدلات التحويل، والكفاءة التشغيلية بفضل استخدام التقنيات الذكية.
أدى الذكاء الاصطناعي إلى تحسينات كبيرة في تفاعل العملاء، تجربة العملاء، معدلات التحويل، والكفاءة التشغيلية. حققت الشركة زيادة بنسبة 25٪ في معدلات فتح البريد الإلكتروني، و15٪ في معدلات النقر، و12٪ في معدلات التحويل. بالإضافة إلى ذلك، زادت مبيعات المنتجات الموصى بها بنسبة 20٪، وحركة المرور العضوية بنسبة 25٪. كما ساعد الذكاء الاصطناعي في تقليل استفسارات دعم العملاء بنسبة 50٪ وخفض تكاليف إنتاج المحتوى بنسبة 30٪. تثبت الدراسة أن الذكاء الاصطناعي يمنح الشركات ميزة تنافسية ويساهم في نموها المستدام.
Summary
The aim of this study is to identify the impact of artificial intelligence on content marketing at the global company Ebay. This is done by understanding the concept of content marketing and its influence by artificial intelligence، using a descriptive analytical method through a case study conducted on Ebay. The study aims to show how artificial intelligence affects the company's revenue and its content marketing strategies.
This research highlights the improvements in customer interaction، customer experience، conversion rates، and operational efficiency due to the use of smart technologies. Artificial intelligence has led to significant improvements in customer interaction، customer experience، conversion rates، and operational efficiency. The company achieved a 25% increase in email open rates، a 15% increase in click-through rates، and a 12% increase in conversion rates. Additionally، sales of recommended products increased by 20%، and organic traffic increased by 25%. AI also helped reduce customer support inquiries by 50% and lowered content production costs by 30%. The study proves that artificial intelligence provides companies with a competitive advantage and contributes to their sustainable growth.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1atL63_Ijcp7zTagPJPp7COt92Gpt7Ira/view?usp=drive [...] أثر أدوات الذكاء الاصطناعي على التسويق بالمحتوى. دراسة حالة شركة Ebay [texte imprimé] / حداد عبد الاله وافي, Auteur ; صحراوي، إيمان, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسير, 2024 . - 120 ; نسخة الكترونية.
ISSN : TH/M5027
Langues : Arabe
Tags : التسويق بالمحتوى ،الذكاء الاصطناعي
Key words :Content marketing ،Artificial intelligenceRésumé : يتمثل هدف هذا من هذه الدراسة في التعرف على أثر الذكاء الاصطناعي في التسويق بالمحتوى في شركةEBAY العالمية ،من خلال التعرف على مفهوم التسويق بالمحتوى و تأثره من طرف الذكاء الاصطناعي ،باستخدام المنهج الوصفي تحليلي ، و ذلك بالدراسة الحالة التي تم على شركة Ebay ،لعرض كيفية تأثير الذكاء الاصطناعي على إيرادات الشركة واستراتيجيات تسويق محتواها.
يتم تسليط الضوء في هذا البحث على التحسينات التي طرأت على تفاعل العملاء، تجربة العملاء، معدلات التحويل، والكفاءة التشغيلية بفضل استخدام التقنيات الذكية.
أدى الذكاء الاصطناعي إلى تحسينات كبيرة في تفاعل العملاء، تجربة العملاء، معدلات التحويل، والكفاءة التشغيلية. حققت الشركة زيادة بنسبة 25٪ في معدلات فتح البريد الإلكتروني، و15٪ في معدلات النقر، و12٪ في معدلات التحويل. بالإضافة إلى ذلك، زادت مبيعات المنتجات الموصى بها بنسبة 20٪، وحركة المرور العضوية بنسبة 25٪. كما ساعد الذكاء الاصطناعي في تقليل استفسارات دعم العملاء بنسبة 50٪ وخفض تكاليف إنتاج المحتوى بنسبة 30٪. تثبت الدراسة أن الذكاء الاصطناعي يمنح الشركات ميزة تنافسية ويساهم في نموها المستدام.
Summary
The aim of this study is to identify the impact of artificial intelligence on content marketing at the global company Ebay. This is done by understanding the concept of content marketing and its influence by artificial intelligence، using a descriptive analytical method through a case study conducted on Ebay. The study aims to show how artificial intelligence affects the company's revenue and its content marketing strategies.
This research highlights the improvements in customer interaction، customer experience، conversion rates، and operational efficiency due to the use of smart technologies. Artificial intelligence has led to significant improvements in customer interaction، customer experience، conversion rates، and operational efficiency. The company achieved a 25% increase in email open rates، a 15% increase in click-through rates، and a 12% increase in conversion rates. Additionally، sales of recommended products increased by 20%، and organic traffic increased by 25%. AI also helped reduce customer support inquiries by 50% and lowered content production costs by 30%. The study proves that artificial intelligence provides companies with a competitive advantage and contributes to their sustainable growth.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1atL63_Ijcp7zTagPJPp7COt92Gpt7Ira/view?usp=drive [...] Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité م2/ 5027 مذكرة مكتبة الكلية مذكرات الماستر Disponible