Titre : | THE APPLICATION OF SOCIAL MEDIA MARKETING AND ITS IMPACT ON SMALL BUSINESS PERFORMANCE -Sample of Some Small Businesses in Setif- | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | Amir Ala Eddine, Auteur ; منال ربوح, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسير | Année de publication : | 2024 | Importance : | 120 | Format : | نسخة الكترونية | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4879 | Langues : | Arabe | Tags : | Keywords: Social media marketing, small business performance, advertising, engagement, ewom.
الكلمات المفتاحية: تسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي أداء المؤسسات الصغيرة، إعلان، تفاعل، كلمة منطوقة إلكترونية. | Résumé : | Abstract:
The current study seeks to link key variables in the marketing field, as the study aims to learn about the impact of social media marketing on the performance of small enterprises. The research problem has been identified by knowing the nature of the influential relationship between the independent variable, social media marketing, and the subordinate variable, small enterprises' performance. To achieve this goal, SPPS was relied upon to analyse the data collected by distributing the questionnaire to a random sample of 32 small institutions in Setif.
The independent variable included three main dimensions: advertising, interaction,
(E-WOM), in an attempt to assess the extent to which each of the latter affected the performance of small enterprises.
Research results indicate a positive impact relationship between social media marketing on the performance of small enterprises, meaning the greater the application of social media marketing through advertising, increased online interactions and the spread of electronic word of mouth (E-WOM), the positive impact on the performance of small enterprises in the state of Setif.
الملخص:
إن الدراسة الحالية تسعى إلى الربط بين متغيرات أساسية في المجال التسويقي، حيث تهدف الدراسة إلى معرفة تأثير التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي على أداء المؤسسات الصغيرة. وقد تم تحديد مشكلة البحث من خلال معرفة طبيعة العلاقة التأثيرية بين المتغير المستقل وهو التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي، والمتغير التابع وهو أداء المؤسسات الصغيرة. لتحقيق هذا الهدف، تم الاعتماد على برنامج حزمة البرامج الإحصائية للعلوم الاجتماعيةلتحليل البيانات التي تم جمعها من خلال توزيع الاستبيان على عينة عشوائية شملت 32 مؤسسة صغيرة بولاية سطيف.
تضمن المتغير المستقل ثلاثة أبعاد رئيسية هي: الإعلان، التفاعل الكلمة المنطوقة الإلكترونية (E-WOM)، في محاولة لتقييم مدى تأثير كل من هذه الأخيرة على أداء المؤسسات الصغيرة.
تشير نتائج البحث إلى وجود علاقة تأثير موجبة بين التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي على أداء المؤسسات الصغيرة أيبمعنى كلما زاد تطبيق التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي من خلال الإعلان، زيادة التفاعلات عبر الإنترنت وانتشار الكلمة المنطوقة الإلكترونية (E-WOM)، كان لذلك تأثير إيجابي على أداء المؤسسات الصغيرة بولاية سطيف.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1---LDQungTBaYyU1YOQvqwyyRtfRJQ5x/view?usp=drive [...] |
THE APPLICATION OF SOCIAL MEDIA MARKETING AND ITS IMPACT ON SMALL BUSINESS PERFORMANCE -Sample of Some Small Businesses in Setif- [texte imprimé] / Amir Ala Eddine, Auteur ; منال ربوح, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسير, 2024 . - 120 ; نسخة الكترونية. ISSN : TH/M4879 Langues : Arabe Tags : | Keywords: Social media marketing, small business performance, advertising, engagement, ewom.
الكلمات المفتاحية: تسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي أداء المؤسسات الصغيرة، إعلان، تفاعل، كلمة منطوقة إلكترونية. | Résumé : | Abstract:
The current study seeks to link key variables in the marketing field, as the study aims to learn about the impact of social media marketing on the performance of small enterprises. The research problem has been identified by knowing the nature of the influential relationship between the independent variable, social media marketing, and the subordinate variable, small enterprises' performance. To achieve this goal, SPPS was relied upon to analyse the data collected by distributing the questionnaire to a random sample of 32 small institutions in Setif.
The independent variable included three main dimensions: advertising, interaction,
(E-WOM), in an attempt to assess the extent to which each of the latter affected the performance of small enterprises.
Research results indicate a positive impact relationship between social media marketing on the performance of small enterprises, meaning the greater the application of social media marketing through advertising, increased online interactions and the spread of electronic word of mouth (E-WOM), the positive impact on the performance of small enterprises in the state of Setif.
الملخص:
إن الدراسة الحالية تسعى إلى الربط بين متغيرات أساسية في المجال التسويقي، حيث تهدف الدراسة إلى معرفة تأثير التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي على أداء المؤسسات الصغيرة. وقد تم تحديد مشكلة البحث من خلال معرفة طبيعة العلاقة التأثيرية بين المتغير المستقل وهو التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي، والمتغير التابع وهو أداء المؤسسات الصغيرة. لتحقيق هذا الهدف، تم الاعتماد على برنامج حزمة البرامج الإحصائية للعلوم الاجتماعيةلتحليل البيانات التي تم جمعها من خلال توزيع الاستبيان على عينة عشوائية شملت 32 مؤسسة صغيرة بولاية سطيف.
تضمن المتغير المستقل ثلاثة أبعاد رئيسية هي: الإعلان، التفاعل الكلمة المنطوقة الإلكترونية (E-WOM)، في محاولة لتقييم مدى تأثير كل من هذه الأخيرة على أداء المؤسسات الصغيرة.
تشير نتائج البحث إلى وجود علاقة تأثير موجبة بين التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي على أداء المؤسسات الصغيرة أيبمعنى كلما زاد تطبيق التسويق عبر وسائل التواصل الاجتماعي من خلال الإعلان، زيادة التفاعلات عبر الإنترنت وانتشار الكلمة المنطوقة الإلكترونية (E-WOM)، كان لذلك تأثير إيجابي على أداء المؤسسات الصغيرة بولاية سطيف.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1---LDQungTBaYyU1YOQvqwyyRtfRJQ5x/view?usp=drive [...] |
|  |