Titre : | The role of tourist routes portal in developing tour package by travel agencies : a case study of tourist agencies in setif | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | Aya SADIRA, Auteur ; fawzia BOUSAFSAF, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية سطيف | Année de publication : | 2024 | Importance : | 120 | Format : | CD/DVD | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4841 | Langues : | Arabe | Tags : | الوكالات السياحية، المسارات السياحية، بوابة المسارات السياحية، الحزم السياحية
Key words: Travel agencies,Tourist routes portal, Tourist routes , Tour packages | Résumé : | الملخص:
هدف هذه الدراسة هو تحليل علاقة بوابة المسارات السياحية مع تطوير الحزم السياحية من قبل وكالات السفر، والتحقيق في العوامل المؤثرة على تبني وكالات السفر في الجزائر لبوابة المسارات السياحية، وتقييم التحديات والفرص المرتبطة بتنفيذ بوابة المسارات السياحية في تطوير الحزم السياحية من خلال دراسة استطلاعية لعينة من 50 وكالة سفر. تم استخدام برنامج SPSS لاختبار فرضيات الدراسة وتحليل النتائج. وكشفت النتائج أنه لا توجد علاقة ذات دلالة إحصائية عند مستوى دلالة 5% بين المعلومات المتاحة في بوابة المسارات السياحية وتطوير الحزم السياحية من قبل وكالات السفر.
Abstract:
The aim of this study is to analyze the role of the Tourist Routes Portal on tour package development by travel agencies, investigate the factors influencing the adoption of the Tourist Routes Portal by travel agencies in Algeria, and assess the challenges and opportunities associated with the implementation of the Tourist Routes Portal in tour package developmentthrough a survey study of a sample of 50 travel agencies. The SPSS program was used to test the hypotheses of the study and analyze the results. The findings revealed that there is no statistically significant relationship at a significance level of 5% between the information available in the Tourist Routes Portal and the development of tour packages by travel agencies.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1YmY6mBNmrcrDBpe_2oryUvWcT3vTYmXg/view?usp=drive [...] |
The role of tourist routes portal in developing tour package by travel agencies : a case study of tourist agencies in setif [texte imprimé] / Aya SADIRA, Auteur ; fawzia BOUSAFSAF, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية سطيف, 2024 . - 120 ; CD/DVD. ISSN : TH/M4841 Langues : Arabe Tags : | الوكالات السياحية، المسارات السياحية، بوابة المسارات السياحية، الحزم السياحية
Key words: Travel agencies,Tourist routes portal, Tourist routes , Tour packages | Résumé : | الملخص:
هدف هذه الدراسة هو تحليل علاقة بوابة المسارات السياحية مع تطوير الحزم السياحية من قبل وكالات السفر، والتحقيق في العوامل المؤثرة على تبني وكالات السفر في الجزائر لبوابة المسارات السياحية، وتقييم التحديات والفرص المرتبطة بتنفيذ بوابة المسارات السياحية في تطوير الحزم السياحية من خلال دراسة استطلاعية لعينة من 50 وكالة سفر. تم استخدام برنامج SPSS لاختبار فرضيات الدراسة وتحليل النتائج. وكشفت النتائج أنه لا توجد علاقة ذات دلالة إحصائية عند مستوى دلالة 5% بين المعلومات المتاحة في بوابة المسارات السياحية وتطوير الحزم السياحية من قبل وكالات السفر.
Abstract:
The aim of this study is to analyze the role of the Tourist Routes Portal on tour package development by travel agencies, investigate the factors influencing the adoption of the Tourist Routes Portal by travel agencies in Algeria, and assess the challenges and opportunities associated with the implementation of the Tourist Routes Portal in tour package developmentthrough a survey study of a sample of 50 travel agencies. The SPSS program was used to test the hypotheses of the study and analyze the results. The findings revealed that there is no statistically significant relationship at a significance level of 5% between the information available in the Tourist Routes Portal and the development of tour packages by travel agencies.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1YmY6mBNmrcrDBpe_2oryUvWcT3vTYmXg/view?usp=drive [...] |
|  |