Titre : | دور التسويق الرقمي في نمو الشركات الناشئة : دراسة حالة منصة السبورة للتعليم الإلكتروني | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | مداني أحلام, Auteur ; دكار، جنات, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسير | Année de publication : | 2024 | Importance : | 120 | Format : | نسخة الكترونية | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4831 | Langues : | Arabe | Tags : | التسويق الرقمي، الشركات الناشئة، منصة السبورة للتعليم الإلكتروني.
Keywords: digital marketing, startups company, eSaboura e-learning platform | Résumé : | ملخص
هدفت الدراسة إلى الوقوف على دور التسويق الرقمي في نمو الشركات الناشئة، ولتحقيق هدف الدراسة قمنا باختيار إحدى الشركات الناشئة والتي تمثلت في منصة السبورة للتعليم الإلكتروني، وهي منصة تعليمية إلكترونية تجمع بين التكنولوجيا الرقمية الحديثة وأفضل الممارسات التعليمية لتوفير بيئة تعليمية متكاملة ومتطورة، بحيث تقدم دورات محلية ودولية. وقد توصلت الدراسة إلى أن الشركة محل الدراسة تسعى لأن تصبح رائدة في مجال نشاطها من خلال استخدامها لأفضل الوسائط الرقمية، ومن بين هذه الوسائط أدوات التسويق الرقمي والتي تعتمد عليها بشكل كبير في التسويق لخدماتها، وقد ساهم هذا الأخير في زيادة عدد متابعيها خارج وداخل الوطن كما ساهم بشكل كبير في زيادة عدد المتعاملين معها وبالتالي فقد ساهم التسويق الرقمي في نمو وتطور الشركة محل الدراسة.
Abstract
The study aimed to examine the role of digital marketing in the growth of startups. To achieve this objective, we selected a startup company represented by the "eSaboura" e-learning platform. This platform combines modern digital technology with best educational practices to provide a comprehensive and advanced learning environment, offering both local and international courses. The study found that the company under study aims to become a leader in its field by utilizing the best digital media, including digital marketing tools, which it heavily relies on to market its services. This has contributed to an increase in its followers both domestically and internationally and has significantly boosted the number of its clients. Consequently, digital marketing has played a substantial role in the growth and development of the company under study.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1Cr-hQbuNMJK9GDRfrIPGIDbrGWZjKthK/view?usp=drive [...] |
دور التسويق الرقمي في نمو الشركات الناشئة : دراسة حالة منصة السبورة للتعليم الإلكتروني [texte imprimé] / مداني أحلام, Auteur ; دكار، جنات, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسير, 2024 . - 120 ; نسخة الكترونية. ISSN : TH/M4831 Langues : Arabe Tags : | التسويق الرقمي، الشركات الناشئة، منصة السبورة للتعليم الإلكتروني.
Keywords: digital marketing, startups company, eSaboura e-learning platform | Résumé : | ملخص
هدفت الدراسة إلى الوقوف على دور التسويق الرقمي في نمو الشركات الناشئة، ولتحقيق هدف الدراسة قمنا باختيار إحدى الشركات الناشئة والتي تمثلت في منصة السبورة للتعليم الإلكتروني، وهي منصة تعليمية إلكترونية تجمع بين التكنولوجيا الرقمية الحديثة وأفضل الممارسات التعليمية لتوفير بيئة تعليمية متكاملة ومتطورة، بحيث تقدم دورات محلية ودولية. وقد توصلت الدراسة إلى أن الشركة محل الدراسة تسعى لأن تصبح رائدة في مجال نشاطها من خلال استخدامها لأفضل الوسائط الرقمية، ومن بين هذه الوسائط أدوات التسويق الرقمي والتي تعتمد عليها بشكل كبير في التسويق لخدماتها، وقد ساهم هذا الأخير في زيادة عدد متابعيها خارج وداخل الوطن كما ساهم بشكل كبير في زيادة عدد المتعاملين معها وبالتالي فقد ساهم التسويق الرقمي في نمو وتطور الشركة محل الدراسة.
Abstract
The study aimed to examine the role of digital marketing in the growth of startups. To achieve this objective, we selected a startup company represented by the "eSaboura" e-learning platform. This platform combines modern digital technology with best educational practices to provide a comprehensive and advanced learning environment, offering both local and international courses. The study found that the company under study aims to become a leader in its field by utilizing the best digital media, including digital marketing tools, which it heavily relies on to market its services. This has contributed to an increase in its followers both domestically and internationally and has significantly boosted the number of its clients. Consequently, digital marketing has played a substantial role in the growth and development of the company under study.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1Cr-hQbuNMJK9GDRfrIPGIDbrGWZjKthK/view?usp=drive [...] |
|  |