Titre : | أثر التسويق بالمحتوى على السلوك الشرائي للعميل - : - دراسة عينة من زبائن موبيليس الجزائر سطيف | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | تيباحسكندر, Auteur ; كتفي لويزة, Auteur ; سفيان عصماني, Directeur de thèse | Année de publication : | 2024 | Importance : | 120 | Format : | CD/DVD | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4840 | Langues : | Arabe | Tags : | التسويق بالمحتوى، السلوك الشرائي للعميل، الملائمة، المصداقية، القيمة، الجاذبية، العاطفة، سلوك المستهلك.
Keywords:content marketing, the customer’s buying behaviour relevance, credibility, value, attractiveness, emotion, customer behavior | Résumé : | الملخص:
الهدف من هذه الدراسة هو التعرف على أثر التسويق بالمحتوى على السلوك الشرائي للعميل وكذا العلاقة بين أبعاد المتغيرين.
تمثلت مشكلة الدراسة في مدى تأثير التسويق بالمحتوى على السلوك الشرائي للعميل لزبائن مؤسسة موبيليس بالجزائر، وكانت الفرضية الرئيسة الأولى تنص على وجود اثر ذو دلالة احصائية للتسويق بالمحتوى على السلوك الشرائي للعميل لدى عينة الدراسة والفرضية الرئيسية الثانية تنص على أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متغيري الدراسة تعزى لمتغير البيانات الشخصية لدى عينة المدروسة، ولتحقيق هذه الأهداف تم استخدام المنهج الوصفي ذو الطابع التحليلي بالاستعانة بالاستبيان الإلكتروني الذي تم توزيعه عبر مواقع التواصل الاجتماعي على زبائن مؤسسة MOBILIS، الذين بلغ عددهم 150 زبون. وقد تم استخدام مجموعة متنوعة من الأدوات الإحصائية لتحليل ومعالجة البيانات بالاستعانة ببرنامج الحزم الإحصائية spssV.20 وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من الاستنتاجات من أبرزها:
للتسويق بالمحتوى بأبعاده الخمسة (الملائمة، المصداقية، القيمة، الجاذبية، العاطفة) أثر على السلوك الشرائي للعميل حسب عينة زبائنMOBILIS.
Abstract:
The aim of this study is to identify the impact of content marketing on the customer’s buying behavior, as well as the relationship between the dimensions of the two variables.
The problem of the study was the extent of the impact of content marketing on the customer’s buying behaviour for mobilis customers in Algeria. The first main hypothesis states that there is a statistically significant effect of content marketing on the customer’s buying behaviour for the study sample, and the second main hypothesis states that there are no significant differences between the two variables.Was interpreted to the variable of personal data of the studied sample was interpreted, and to achieve these goals, the descriptive approach of an analytical nature was used, using the electronic questionnaire that was distributed through social networking sites to the customers of mobilis , who numbered 150 customers.
A variety of statistical tools was used to analyze and process the data with the help of the spss V.20 statistical package program. The study reached a set of conclusions, the most important of which are:
Content marketing in its five dimensions (relevance, credibility, value, attractiveness, and emotion) has impact on the customer’s buying behaviour, according to a sample of MOBILIS customers.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1EKVx3ywddDNEgNgRVNmaJMohgagXqZ1Q/view?usp=drive [...] |
أثر التسويق بالمحتوى على السلوك الشرائي للعميل - : - دراسة عينة من زبائن موبيليس الجزائر سطيف [texte imprimé] / تيباحسكندر, Auteur ; كتفي لويزة, Auteur ; سفيان عصماني, Directeur de thèse . - 2024 . - 120 ; CD/DVD. ISSN : TH/M4840 Langues : Arabe Tags : | التسويق بالمحتوى، السلوك الشرائي للعميل، الملائمة، المصداقية، القيمة، الجاذبية، العاطفة، سلوك المستهلك.
Keywords:content marketing, the customer’s buying behaviour relevance, credibility, value, attractiveness, emotion, customer behavior | Résumé : | الملخص:
الهدف من هذه الدراسة هو التعرف على أثر التسويق بالمحتوى على السلوك الشرائي للعميل وكذا العلاقة بين أبعاد المتغيرين.
تمثلت مشكلة الدراسة في مدى تأثير التسويق بالمحتوى على السلوك الشرائي للعميل لزبائن مؤسسة موبيليس بالجزائر، وكانت الفرضية الرئيسة الأولى تنص على وجود اثر ذو دلالة احصائية للتسويق بالمحتوى على السلوك الشرائي للعميل لدى عينة الدراسة والفرضية الرئيسية الثانية تنص على أنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متغيري الدراسة تعزى لمتغير البيانات الشخصية لدى عينة المدروسة، ولتحقيق هذه الأهداف تم استخدام المنهج الوصفي ذو الطابع التحليلي بالاستعانة بالاستبيان الإلكتروني الذي تم توزيعه عبر مواقع التواصل الاجتماعي على زبائن مؤسسة MOBILIS، الذين بلغ عددهم 150 زبون. وقد تم استخدام مجموعة متنوعة من الأدوات الإحصائية لتحليل ومعالجة البيانات بالاستعانة ببرنامج الحزم الإحصائية spssV.20 وتوصلت الدراسة إلى مجموعة من الاستنتاجات من أبرزها:
للتسويق بالمحتوى بأبعاده الخمسة (الملائمة، المصداقية، القيمة، الجاذبية، العاطفة) أثر على السلوك الشرائي للعميل حسب عينة زبائنMOBILIS.
Abstract:
The aim of this study is to identify the impact of content marketing on the customer’s buying behavior, as well as the relationship between the dimensions of the two variables.
The problem of the study was the extent of the impact of content marketing on the customer’s buying behaviour for mobilis customers in Algeria. The first main hypothesis states that there is a statistically significant effect of content marketing on the customer’s buying behaviour for the study sample, and the second main hypothesis states that there are no significant differences between the two variables.Was interpreted to the variable of personal data of the studied sample was interpreted, and to achieve these goals, the descriptive approach of an analytical nature was used, using the electronic questionnaire that was distributed through social networking sites to the customers of mobilis , who numbered 150 customers.
A variety of statistical tools was used to analyze and process the data with the help of the spss V.20 statistical package program. The study reached a set of conclusions, the most important of which are:
Content marketing in its five dimensions (relevance, credibility, value, attractiveness, and emotion) has impact on the customer’s buying behaviour, according to a sample of MOBILIS customers.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1EKVx3ywddDNEgNgRVNmaJMohgagXqZ1Q/view?usp=drive [...] |
|  |