Titre : | اتجاهات سلوك المستهلك نحو المنتجات المصنعة محليا:- : دراسة على عينة من الأفراد حول منتج كوندور | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | مسالتي رياض عبد الحميد, Auteur ; بوشلرب نلصر, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية سطيف | Année de publication : | 2024 | Importance : | 120 | Format : | نسخة إلكترونية | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4747 | Langues : | Arabe | Tags : | الاتجاهات، المنتج المحلي، القيمة، خدمات ما بعد البيع، الجودة المدركة، الجانب العاطفي والصورة الاجتماعية والعلامة التجارية.
Keywords: Attitudes, local product, value, after-sales services, perceived quality, emotional aspect social image and brand. | Résumé : | هدفت هذه الدراسة إلى الوقوف على طبيعة اتجاهات سلوك المستهلك نحو المنتجات المصنعة محليا، وذلك من خلال ابراز الاتجاهات كمؤشر تقييم للمستهلك الجزائري للمنتجات المصنعة محليا، ولتحقيق ذلك تم دراسة اتجاهات المستهلك بمختلف ابعادها نحو منتجات المؤسسة كوندور الجزائرية والمتمثله في: (القيمة، خدمات ما بعد البيع، الجودة المدركة، الجانب العاطفي والصورة الاجتماعية والعلامة التجارية). وتم استخدام المنهج الوصفي والمنهج التحليلي، ولتحقيق أهداف الدراسة تم توزيع استبانةالكترونية على عينة مكونة من 388 مفردة.
وتم التوصل في هذه الدراسة إلى وجود اتجاه ايجابي بمختلف ابعاد الاتجاه المجتمعة والمتمثلة في (القيمة، خدمات ما بعد البيع، الجودة المدركة، الجانب العاطفي والصورة الاجتماعية والعلامة التجارية) نحو منتجات كوندور حسب وجهة نظر عينة الدراسة المستجوبة.
ABSTRACT
This study aimed to identify the nature of consumer behavior attitudes towards locally manufactured products, by highlighting attitudes as an evaluation indicator for the Algerian consumer of locally manufactured products, and to achieve this, consumer attitudes were studied in its various dimensions towards the products of the Algerian Condor Corporation, namely: (value, after-sales services, perceived quality, emotional aspectsocial image and brand). To achieve the objectives of the study, an electronic questionnaire was distributed to a sample of 388 individuals.
In this study, it was found that there is a positive attitude in the various dimensions of the combined attitude, namely (value, after-sales services, perceived quality, emotional aspect social image, and brand) towards Condor products according to the perception of the respondents.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1Zebn7Wr6abYa9uKV2SE6Aixr6Ccqce_C/view?usp=drive [...] |
اتجاهات سلوك المستهلك نحو المنتجات المصنعة محليا:- : دراسة على عينة من الأفراد حول منتج كوندور [texte imprimé] / مسالتي رياض عبد الحميد, Auteur ; بوشلرب نلصر, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية سطيف, 2024 . - 120 ; نسخة إلكترونية. ISSN : TH/M4747 Langues : Arabe Tags : | الاتجاهات، المنتج المحلي، القيمة، خدمات ما بعد البيع، الجودة المدركة، الجانب العاطفي والصورة الاجتماعية والعلامة التجارية.
Keywords: Attitudes, local product, value, after-sales services, perceived quality, emotional aspect social image and brand. | Résumé : | هدفت هذه الدراسة إلى الوقوف على طبيعة اتجاهات سلوك المستهلك نحو المنتجات المصنعة محليا، وذلك من خلال ابراز الاتجاهات كمؤشر تقييم للمستهلك الجزائري للمنتجات المصنعة محليا، ولتحقيق ذلك تم دراسة اتجاهات المستهلك بمختلف ابعادها نحو منتجات المؤسسة كوندور الجزائرية والمتمثله في: (القيمة، خدمات ما بعد البيع، الجودة المدركة، الجانب العاطفي والصورة الاجتماعية والعلامة التجارية). وتم استخدام المنهج الوصفي والمنهج التحليلي، ولتحقيق أهداف الدراسة تم توزيع استبانةالكترونية على عينة مكونة من 388 مفردة.
وتم التوصل في هذه الدراسة إلى وجود اتجاه ايجابي بمختلف ابعاد الاتجاه المجتمعة والمتمثلة في (القيمة، خدمات ما بعد البيع، الجودة المدركة، الجانب العاطفي والصورة الاجتماعية والعلامة التجارية) نحو منتجات كوندور حسب وجهة نظر عينة الدراسة المستجوبة.
ABSTRACT
This study aimed to identify the nature of consumer behavior attitudes towards locally manufactured products, by highlighting attitudes as an evaluation indicator for the Algerian consumer of locally manufactured products, and to achieve this, consumer attitudes were studied in its various dimensions towards the products of the Algerian Condor Corporation, namely: (value, after-sales services, perceived quality, emotional aspectsocial image and brand). To achieve the objectives of the study, an electronic questionnaire was distributed to a sample of 388 individuals.
In this study, it was found that there is a positive attitude in the various dimensions of the combined attitude, namely (value, after-sales services, perceived quality, emotional aspect social image, and brand) towards Condor products according to the perception of the respondents.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1Zebn7Wr6abYa9uKV2SE6Aixr6Ccqce_C/view?usp=drive [...] |
|  |