Titre : | أثر التسويق بالمحتوى على اتجاهات الزبائن الصناعيين : دراسة على مجموعة من زبائن مؤسسة " مخابر سالم " بولايتي سطيف وقسنطينة | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | عبد الله دمبري, Auteur ; عبد الرحيم عميش, Auteur ; مسعودي، هشام, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر | Année de publication : | 2023 | Importance : | 174 ص | Présentation : | اشكال ، جداول | Accompagnement : | قرص مضغوط | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4605 | Note générale : | المذكرة متوفرة في شكل الكتروني فقط | Langues : | Arabe Langues originales : Arabe | Tags : | التسويق بالمحتوى، اتجاهات الزبائن الصناعيين، بعد القيمة، بعد المصداقية، بعد الجاذبية، بعد الملاءمة، وبعد العاطفة.
Content marketing, industrial customers' trends, value perspective, credibility perspective, attractiveness perspective, suitability perspective, and emotional perspective. | Résumé : | هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أثر التسويق بالمحتوى بأبعاده الخمسة (القيمة، المصداقية، الجاذبية، الملاءمة والعاطفة) على الاتجاهات الثلاث للزبائن الصناعيين (الإدراك، العاطفة والسلوك)، كما هدفت لمعرفة أي بعد تركز عليه المؤسسة محل الدراسة أكثر عند انشائها للمحتوى التسويقي، وأهم أنواع المحتوى التي تستعملها في التأثير على زبائنها وأيها أكثر فعالية على اتجاهاتهم، ولتحقيق هذه الأهداف استخدمنا المنهج الوصفي ذو الطابع التحليلي، بالاستعانة بالاستبيان الذي تم توزيعه يدويا على مجموعة زبائن صناعيين، حيث قمنا بجمع 30 استبانة صالحة للتحليل والدراسة.
بعد تحليل البيانات المجمعة ومعالجتها إحصائيا بالاستعانة ببرنامج (SPSS)، توصلنا إلى أن لأبعاد التسويق بالمحتوى أثر ذو دلالة إحصائية على اتجاهات زبائن المؤسسة محل الدراسة، و أكثر أشكال المحتوى فعالية وتأثيرا على هؤلاء الزبائن هي الفيديو ومقالات الأدلة الطبية.
Summary:
This study targeted the recognition of content marketing effects in its five perspectives (value, credibility, attractiveness, suitability, and emotions) on the three industrial customers' trends (perception, emotion and behavior).
It aimed as well to recognize the essential content's forms used by this under-study company to influence on its customers and which of them is the most effective & efficient.
In order for these goals to be achieved, we used the descriptive analytical approach supported by the questionnaire (paper format) that was handed to the under-study company's customers, from whom; ten good questionnaires were collected in order to be analyzed and studied.
After having analyzed the collected data and statically treated it using basically (SPSS) software, we reached the conclusion saying that the perspectives of Content marketing has an effect of Statistical significance on the customers' trends under-study. Moreover, the most effective content's forms to marketing among different facilities are videos and medical evidence articles.
| Note de contenu : | ملاحق | En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1k8G3PTu0TXMLbGNZdua2LkKoM14QOueF/view?usp=drive [...] |
أثر التسويق بالمحتوى على اتجاهات الزبائن الصناعيين : دراسة على مجموعة من زبائن مؤسسة " مخابر سالم " بولايتي سطيف وقسنطينة [texte imprimé] / عبد الله دمبري, Auteur ; عبد الرحيم عميش, Auteur ; مسعودي، هشام, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2023 . - 174 ص : اشكال ، جداول + قرص مضغوط. ISSN : TH/M4605 المذكرة متوفرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Langues originales : Arabe Tags : | التسويق بالمحتوى، اتجاهات الزبائن الصناعيين، بعد القيمة، بعد المصداقية، بعد الجاذبية، بعد الملاءمة، وبعد العاطفة.
Content marketing, industrial customers' trends, value perspective, credibility perspective, attractiveness perspective, suitability perspective, and emotional perspective. | Résumé : | هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أثر التسويق بالمحتوى بأبعاده الخمسة (القيمة، المصداقية، الجاذبية، الملاءمة والعاطفة) على الاتجاهات الثلاث للزبائن الصناعيين (الإدراك، العاطفة والسلوك)، كما هدفت لمعرفة أي بعد تركز عليه المؤسسة محل الدراسة أكثر عند انشائها للمحتوى التسويقي، وأهم أنواع المحتوى التي تستعملها في التأثير على زبائنها وأيها أكثر فعالية على اتجاهاتهم، ولتحقيق هذه الأهداف استخدمنا المنهج الوصفي ذو الطابع التحليلي، بالاستعانة بالاستبيان الذي تم توزيعه يدويا على مجموعة زبائن صناعيين، حيث قمنا بجمع 30 استبانة صالحة للتحليل والدراسة.
بعد تحليل البيانات المجمعة ومعالجتها إحصائيا بالاستعانة ببرنامج (SPSS)، توصلنا إلى أن لأبعاد التسويق بالمحتوى أثر ذو دلالة إحصائية على اتجاهات زبائن المؤسسة محل الدراسة، و أكثر أشكال المحتوى فعالية وتأثيرا على هؤلاء الزبائن هي الفيديو ومقالات الأدلة الطبية.
Summary:
This study targeted the recognition of content marketing effects in its five perspectives (value, credibility, attractiveness, suitability, and emotions) on the three industrial customers' trends (perception, emotion and behavior).
It aimed as well to recognize the essential content's forms used by this under-study company to influence on its customers and which of them is the most effective & efficient.
In order for these goals to be achieved, we used the descriptive analytical approach supported by the questionnaire (paper format) that was handed to the under-study company's customers, from whom; ten good questionnaires were collected in order to be analyzed and studied.
After having analyzed the collected data and statically treated it using basically (SPSS) software, we reached the conclusion saying that the perspectives of Content marketing has an effect of Statistical significance on the customers' trends under-study. Moreover, the most effective content's forms to marketing among different facilities are videos and medical evidence articles.
| Note de contenu : | ملاحق | En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1k8G3PTu0TXMLbGNZdua2LkKoM14QOueF/view?usp=drive [...] |
|  |