Titre : | أثر الدليل المادي على خبرة الزبون : دراس ة تطبيقية على عينة من زبائن فندق تاج المود ة | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | قيدوم إيمان وفاء, Auteur ; لعمامرة يوسف, Auteur ; بشرى قطوش, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير | Année de publication : | 2023 | Importance : | 126ص | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4543 | Note générale : | المذكرة في شكل الكتروني فقط | Langues : | Arabe | Tags : | التأثير – الدليل المادي – خبرة الزبون - فندق تاج المودة
Keywords : effect - physical evidence - customer experience - Taj Al-Mawaddah Hotel | Résumé : | يهدف بحثنا هذا لدراسة تأثير الدليل المادي على خبرة الزبون و لتحقيق هذا الهدف قمنا بتقسيم البحث إلى جانب نظري وتطبيقي حيث تضمن الجانب النظري المفاهيم الفكرية المتعلقة بالدليل المادي و أبعاده و خبرة الزبون و أبعادها كذلك , أما الجانب التطبيقي فتمثل في الدراسات الميدانية التي شملت فندق تاج المودة بمدينة سطيف حيث انه و من خلال الاستبيان الموجه لكل موظفي و عملاء الفندق (85) و ذلك لتقصي آرائهم حول مدى تأثير الدليل المادي في فندق تاج المودة على خبرة الزبون , فقد أظهرت نتائج الدراسة أن الفندق محل الدراسة تطبق فيه أبعاد اثر الدليل المادي إلى حد ما و بصفة متفاوتة , كما كشفت الدراسة انه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في ايجابات الأفراد و مجتمع البحث على الدليل المادي على خبرة الزبون و بناءا على ذلك قدمت الدراسة مجموعة من الاقتراحات التي من شانها أن تعزز من تطبيق أبعاد تأثير الدليل المادي بفندق تاج المودة محل الدراسة و تساهم في خبرة الزبون.
Abstract :
Our research aims to study the impact of physical evidence on customer experience. To achieve this goal, we divided the research into theoretical and applied aspects. The theoretical aspect covers the conceptual framework related to physical evidence, its dimensions, customer experience, and its dimensions as well. The applied aspect consists of field studies conducted at Taj Al-Mawaddah Hotel in the city of Setif. Through a questionnaire distributed to both hotel employees and customers (85 individuals), we sought their opinions on the extent of the impact of physical evidence at Taj Al-Mawaddah Hotel on customer experience. The study revealed that the hotel implements the dimensions of physical evidence to some extent and with varying degrees. Additionally, the study showed no statistically significant differences in responses between individuals and the research community regarding the impact of physical evidence on customer experience. Based on these findings, the study proposed a set of suggestions to enhance the implementation of physical evidence dimensions at Taj Al-Mawaddah Hotel and contribute to improving customer experience.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1t0DaJri2-Z7GvRus5DxCTa16juTQGQ9y/view?usp=drive [...] |
أثر الدليل المادي على خبرة الزبون : دراس ة تطبيقية على عينة من زبائن فندق تاج المود ة [texte imprimé] / قيدوم إيمان وفاء, Auteur ; لعمامرة يوسف, Auteur ; بشرى قطوش, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023 . - 126ص. ISSN : TH/M4543 المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : | التأثير – الدليل المادي – خبرة الزبون - فندق تاج المودة
Keywords : effect - physical evidence - customer experience - Taj Al-Mawaddah Hotel | Résumé : | يهدف بحثنا هذا لدراسة تأثير الدليل المادي على خبرة الزبون و لتحقيق هذا الهدف قمنا بتقسيم البحث إلى جانب نظري وتطبيقي حيث تضمن الجانب النظري المفاهيم الفكرية المتعلقة بالدليل المادي و أبعاده و خبرة الزبون و أبعادها كذلك , أما الجانب التطبيقي فتمثل في الدراسات الميدانية التي شملت فندق تاج المودة بمدينة سطيف حيث انه و من خلال الاستبيان الموجه لكل موظفي و عملاء الفندق (85) و ذلك لتقصي آرائهم حول مدى تأثير الدليل المادي في فندق تاج المودة على خبرة الزبون , فقد أظهرت نتائج الدراسة أن الفندق محل الدراسة تطبق فيه أبعاد اثر الدليل المادي إلى حد ما و بصفة متفاوتة , كما كشفت الدراسة انه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية في ايجابات الأفراد و مجتمع البحث على الدليل المادي على خبرة الزبون و بناءا على ذلك قدمت الدراسة مجموعة من الاقتراحات التي من شانها أن تعزز من تطبيق أبعاد تأثير الدليل المادي بفندق تاج المودة محل الدراسة و تساهم في خبرة الزبون.
Abstract :
Our research aims to study the impact of physical evidence on customer experience. To achieve this goal, we divided the research into theoretical and applied aspects. The theoretical aspect covers the conceptual framework related to physical evidence, its dimensions, customer experience, and its dimensions as well. The applied aspect consists of field studies conducted at Taj Al-Mawaddah Hotel in the city of Setif. Through a questionnaire distributed to both hotel employees and customers (85 individuals), we sought their opinions on the extent of the impact of physical evidence at Taj Al-Mawaddah Hotel on customer experience. The study revealed that the hotel implements the dimensions of physical evidence to some extent and with varying degrees. Additionally, the study showed no statistically significant differences in responses between individuals and the research community regarding the impact of physical evidence on customer experience. Based on these findings, the study proposed a set of suggestions to enhance the implementation of physical evidence dimensions at Taj Al-Mawaddah Hotel and contribute to improving customer experience.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1t0DaJri2-Z7GvRus5DxCTa16juTQGQ9y/view?usp=drive [...] |
|  |