A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les catégories... |
Détail de l'auteur
Auteur حجاب صابرينة |
Documents disponibles écrits par cet auteur



Titre : أثر المزيج التسويقي الإضافي على تحسين تجربة الزبون : دراسة حالة فندق المختار بسطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : حاجي عبد الغاني, Auteur ; حجاب صابرينة, Auteur ; عزيز سبتي, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2023 Importance : 130ص ISBN/ISSN/EAN : TH/M4561 Note générale : المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : التسويق الخدمي، المزيج التسويقي الإضافي، تجربة الزبون.
Keyword : services marketing, augmented, marketing mix, customer experience.Résumé : تناولت هذه الدراسة أثر المزيج التسويقي الإضافي على تجربة الزبون حيث أخذنا فندق المختار بوسط ولاية سطيف كنموذج للدراسة الميدانية، ومن خلال إيجاد مدى اعتناء الفندق بالأفراد والبيئة المادية والعمليات، وإيجاد مدى تأثيرها على تجربة الزبون.
وقد تم تسليط الضوء في الإطار المفاهيمي حول إعطاء صورة شاملة للتسويق الخدمي من خلال ابراز الدور الفعال الذي يلعبه في تقديم تجربة جيدة للزبون، وقد تم تدعيم هذه الدراسة بجانب تطبيقي لمعرفة ما هو موجود فعلا في الميدان ومدى اهتمام الفندق بالمزيج التسويقي الإضافي ومدى تأثيره على تجربة الزبون من خلال التحليل الاحصائي لأراء زبائن فندق المختار بسطيف محصل عليه عبر الاستبيان الكتابي الموزع عليهم داخل الفندق بالاستعانة ببرنامج spss, وقد خلصت هذه الدراسة الى وجود تأثير لكل من الأفراد والعمليات والبيئة المادية على تجربة الزبون, وهذا ما يستدعي الاعتناء الجدي بهذه العناصر لتحقيق تجربة مميزة للزبائن لتحقيق أهداف المؤسسة.
Summary :
This study examined the ipact of the augmented marketing mix on the customer experience, using al-mokhtar hotel in the center of setif as a model for the field study, by assessing the hotel’s care for individuals, physical environment, ans processes, as well as determininig their influence on the customer experience.
The conceptual fremework shed light on providing a comprehensive understanding of services marketing by emphasizing its active role in delivering a good customer experience. This study was further supported bu an empirical aspect to identify what acually exists in the field and the hotel’s attention to the augmented marketing mix and its impact on the customer experience. This was achieved through statistical analysis of the opinions of AL-MOKHTAR hotel’s customers obtained through a written questionnaire distributed to them within the hotel, using spss software. The sudy concluded that there is an impact of individuals, processes, and the physical environment on the customer experience, this calls for serious attention to these elements in order to achieve a distinctive customer experience and fulfill the organization’s objectiver
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1-x55_clvaQrxm5SPJ8qi-0h2MpzfACw7/view?usp=drive [...] أثر المزيج التسويقي الإضافي على تحسين تجربة الزبون : دراسة حالة فندق المختار بسطيف [texte imprimé] / حاجي عبد الغاني, Auteur ; حجاب صابرينة, Auteur ; عزيز سبتي, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023 . - 130ص.
ISSN : TH/M4561
المذكرة في شكل الكتروني فقط
Langues : Arabe
Tags : التسويق الخدمي، المزيج التسويقي الإضافي، تجربة الزبون.
Keyword : services marketing, augmented, marketing mix, customer experience.Résumé : تناولت هذه الدراسة أثر المزيج التسويقي الإضافي على تجربة الزبون حيث أخذنا فندق المختار بوسط ولاية سطيف كنموذج للدراسة الميدانية، ومن خلال إيجاد مدى اعتناء الفندق بالأفراد والبيئة المادية والعمليات، وإيجاد مدى تأثيرها على تجربة الزبون.
وقد تم تسليط الضوء في الإطار المفاهيمي حول إعطاء صورة شاملة للتسويق الخدمي من خلال ابراز الدور الفعال الذي يلعبه في تقديم تجربة جيدة للزبون، وقد تم تدعيم هذه الدراسة بجانب تطبيقي لمعرفة ما هو موجود فعلا في الميدان ومدى اهتمام الفندق بالمزيج التسويقي الإضافي ومدى تأثيره على تجربة الزبون من خلال التحليل الاحصائي لأراء زبائن فندق المختار بسطيف محصل عليه عبر الاستبيان الكتابي الموزع عليهم داخل الفندق بالاستعانة ببرنامج spss, وقد خلصت هذه الدراسة الى وجود تأثير لكل من الأفراد والعمليات والبيئة المادية على تجربة الزبون, وهذا ما يستدعي الاعتناء الجدي بهذه العناصر لتحقيق تجربة مميزة للزبائن لتحقيق أهداف المؤسسة.
Summary :
This study examined the ipact of the augmented marketing mix on the customer experience, using al-mokhtar hotel in the center of setif as a model for the field study, by assessing the hotel’s care for individuals, physical environment, ans processes, as well as determininig their influence on the customer experience.
The conceptual fremework shed light on providing a comprehensive understanding of services marketing by emphasizing its active role in delivering a good customer experience. This study was further supported bu an empirical aspect to identify what acually exists in the field and the hotel’s attention to the augmented marketing mix and its impact on the customer experience. This was achieved through statistical analysis of the opinions of AL-MOKHTAR hotel’s customers obtained through a written questionnaire distributed to them within the hotel, using spss software. The sudy concluded that there is an impact of individuals, processes, and the physical environment on the customer experience, this calls for serious attention to these elements in order to achieve a distinctive customer experience and fulfill the organization’s objectiver
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1-x55_clvaQrxm5SPJ8qi-0h2MpzfACw7/view?usp=drive [...]
Titre : أثر المزيج التسويقي الإضافي على تحسين تجربة الزبون : دراسة حالة فندق المختار بسطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : حاجي عبد الغاني, Auteur ; حجاب صابرينة, Auteur ; عزيز سبتي, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2023 Importance : 130ص ISBN/ISSN/EAN : TH/M4561 Note générale : المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : التسويق الخدمي، المزيج التسويقي الإضافي، تجربة الزبون.
Keyword : services marketing, augmented, marketing mix, customer experience.Résumé : تناولت هذه الدراسة أثر المزيج التسويقي الإضافي على تجربة الزبون حيث أخذنا فندق المختار بوسط ولاية سطيف كنموذج للدراسة الميدانية، ومن خلال إيجاد مدى اعتناء الفندق بالأفراد والبيئة المادية والعمليات، وإيجاد مدى تأثيرها على تجربة الزبون.
وقد تم تسليط الضوء في الإطار المفاهيمي حول إعطاء صورة شاملة للتسويق الخدمي من خلال ابراز الدور الفعال الذي يلعبه في تقديم تجربة جيدة للزبون، وقد تم تدعيم هذه الدراسة بجانب تطبيقي لمعرفة ما هو موجود فعلا في الميدان ومدى اهتمام الفندق بالمزيج التسويقي الإضافي ومدى تأثيره على تجربة الزبون من خلال التحليل الاحصائي لأراء زبائن فندق المختار بسطيف محصل عليه عبر الاستبيان الكتابي الموزع عليهم داخل الفندق بالاستعانة ببرنامج spss, وقد خلصت هذه الدراسة الى وجود تأثير لكل من الأفراد والعمليات والبيئة المادية على تجربة الزبون, وهذا ما يستدعي الاعتناء الجدي بهذه العناصر لتحقيق تجربة مميزة للزبائن لتحقيق أهداف المؤسسة.
Summary :
This study examined the ipact of the augmented marketing mix on the customer experience, using al-mokhtar hotel in the center of setif as a model for the field study, by assessing the hotel’s care for individuals, physical environment, ans processes, as well as determininig their influence on the customer experience.
The conceptual fremework shed light on providing a comprehensive understanding of services marketing by emphasizing its active role in delivering a good customer experience. This study was further supported bu an empirical aspect to identify what acually exists in the field and the hotel’s attention to the augmented marketing mix and its impact on the customer experience. This was achieved through statistical analysis of the opinions of AL-MOKHTAR hotel’s customers obtained through a written questionnaire distributed to them within the hotel, using spss software. The sudy concluded that there is an impact of individuals, processes, and the physical environment on the customer experience, this calls for serious attention to these elements in order to achieve a distinctive customer experience and fulfill the organization’s objectiver
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1-x55_clvaQrxm5SPJ8qi-0h2MpzfACw7/view?usp=drive [...] أثر المزيج التسويقي الإضافي على تحسين تجربة الزبون : دراسة حالة فندق المختار بسطيف [texte imprimé] / حاجي عبد الغاني, Auteur ; حجاب صابرينة, Auteur ; عزيز سبتي, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023 . - 130ص.
ISSN : TH/M4561
المذكرة في شكل الكتروني فقط
Langues : Arabe
Tags : التسويق الخدمي، المزيج التسويقي الإضافي، تجربة الزبون.
Keyword : services marketing, augmented, marketing mix, customer experience.Résumé : تناولت هذه الدراسة أثر المزيج التسويقي الإضافي على تجربة الزبون حيث أخذنا فندق المختار بوسط ولاية سطيف كنموذج للدراسة الميدانية، ومن خلال إيجاد مدى اعتناء الفندق بالأفراد والبيئة المادية والعمليات، وإيجاد مدى تأثيرها على تجربة الزبون.
وقد تم تسليط الضوء في الإطار المفاهيمي حول إعطاء صورة شاملة للتسويق الخدمي من خلال ابراز الدور الفعال الذي يلعبه في تقديم تجربة جيدة للزبون، وقد تم تدعيم هذه الدراسة بجانب تطبيقي لمعرفة ما هو موجود فعلا في الميدان ومدى اهتمام الفندق بالمزيج التسويقي الإضافي ومدى تأثيره على تجربة الزبون من خلال التحليل الاحصائي لأراء زبائن فندق المختار بسطيف محصل عليه عبر الاستبيان الكتابي الموزع عليهم داخل الفندق بالاستعانة ببرنامج spss, وقد خلصت هذه الدراسة الى وجود تأثير لكل من الأفراد والعمليات والبيئة المادية على تجربة الزبون, وهذا ما يستدعي الاعتناء الجدي بهذه العناصر لتحقيق تجربة مميزة للزبائن لتحقيق أهداف المؤسسة.
Summary :
This study examined the ipact of the augmented marketing mix on the customer experience, using al-mokhtar hotel in the center of setif as a model for the field study, by assessing the hotel’s care for individuals, physical environment, ans processes, as well as determininig their influence on the customer experience.
The conceptual fremework shed light on providing a comprehensive understanding of services marketing by emphasizing its active role in delivering a good customer experience. This study was further supported bu an empirical aspect to identify what acually exists in the field and the hotel’s attention to the augmented marketing mix and its impact on the customer experience. This was achieved through statistical analysis of the opinions of AL-MOKHTAR hotel’s customers obtained through a written questionnaire distributed to them within the hotel, using spss software. The sudy concluded that there is an impact of individuals, processes, and the physical environment on the customer experience, this calls for serious attention to these elements in order to achieve a distinctive customer experience and fulfill the organization’s objectiver
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1-x55_clvaQrxm5SPJ8qi-0h2MpzfACw7/view?usp=drive [...]