A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les catégories... |
Détail de l'auteur
Auteur الهام بوحادرة |
Documents disponibles écrits par cet auteur



Titre : اثر جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون : دراسة حالة عينة من زبائن المرضى مستشفى شغوب عبد الله - عين الكبيرة - Type de document : texte imprimé Auteurs : مروة بوشعير, Auteur ; الهام بوحادرة, Auteur ; حامدي، أحلام, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2023 ISBN/ISSN/EAN : TH/M4585 Note générale : المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : الصحة، الخدمة الصحية، جودة الخدمة الصحية، القيمة المدركة.
Keywords: health, health service, health service quality, perceived valueRésumé : هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أثر أبعاد جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون وذلك من خلال أخذ آراء عينة من زبائن(مرضى) مستشفى شغوب عبد الله بعين الكبيرة ولاية سطيف، وقد اعتمدنا في دراستنا على المنهج الوصفي. وتحقيقا لهدف الدراسة تم الاعتماد على استمارة استبيان والتي وزعت على عينة عشوائية بسيطة قدر حجمها بـ 77 مريض. ومن خلال الدراسة التطبيقية توصلنا لأهم النتائج ألا وهي أن الخدمات الصحية المقدمة ذات جودة حسب وجهة نظر مرضى المستشفى محل الدراسة، كما أشارت الدراسة أيضا إلى أنه كل أبعاد الجودة لها أثر على تعزيز القيمة المدركة للزبون ما عدا الجوانب الملموسة، وبناءا على هذه النتائج تم تقديم مجموعة من الاقتراحات التي من شأنها التحسين والتطوير في الخدمات المقدمة بهدف كسب رضا المستفيدين منها وتعزيز القيمة المدركة لديهم.
Abstract:
This study aimed to identify the impact of the dimensions of the quality of health services, on enhancing the perceived value of the customer from the point of view of the opinions of a sample of customers (patients) of the Hospital ShaghoubAbdullah in Ain el Kabira-Setif-, and we relied in our study on the descriptive approach. To achieve the objective of the study, a questionnaire form was relied upon, which was distributed to a simple random sample estimated at the size of 77 patients. Through our applied study, the most important results were to apply the dimensions of the quality of health services to a high degree according to the point of view of the patients of the hospital under study, and the study indicated that there is no statistically significant relationship to the tangible enhancement of the perceived value of the customer, and based on these results, a set of suggestions were maintained.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1NM-qkcLsYnVXVF0dfqX3Lftxbgb7ZAE3/view?usp=drive [...] اثر جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون : دراسة حالة عينة من زبائن المرضى مستشفى شغوب عبد الله - عين الكبيرة - [texte imprimé] / مروة بوشعير, Auteur ; الهام بوحادرة, Auteur ; حامدي، أحلام, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023.
ISSN : TH/M4585
المذكرة في شكل الكتروني فقط
Langues : Arabe
Tags : الصحة، الخدمة الصحية، جودة الخدمة الصحية، القيمة المدركة.
Keywords: health, health service, health service quality, perceived valueRésumé : هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أثر أبعاد جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون وذلك من خلال أخذ آراء عينة من زبائن(مرضى) مستشفى شغوب عبد الله بعين الكبيرة ولاية سطيف، وقد اعتمدنا في دراستنا على المنهج الوصفي. وتحقيقا لهدف الدراسة تم الاعتماد على استمارة استبيان والتي وزعت على عينة عشوائية بسيطة قدر حجمها بـ 77 مريض. ومن خلال الدراسة التطبيقية توصلنا لأهم النتائج ألا وهي أن الخدمات الصحية المقدمة ذات جودة حسب وجهة نظر مرضى المستشفى محل الدراسة، كما أشارت الدراسة أيضا إلى أنه كل أبعاد الجودة لها أثر على تعزيز القيمة المدركة للزبون ما عدا الجوانب الملموسة، وبناءا على هذه النتائج تم تقديم مجموعة من الاقتراحات التي من شأنها التحسين والتطوير في الخدمات المقدمة بهدف كسب رضا المستفيدين منها وتعزيز القيمة المدركة لديهم.
Abstract:
This study aimed to identify the impact of the dimensions of the quality of health services, on enhancing the perceived value of the customer from the point of view of the opinions of a sample of customers (patients) of the Hospital ShaghoubAbdullah in Ain el Kabira-Setif-, and we relied in our study on the descriptive approach. To achieve the objective of the study, a questionnaire form was relied upon, which was distributed to a simple random sample estimated at the size of 77 patients. Through our applied study, the most important results were to apply the dimensions of the quality of health services to a high degree according to the point of view of the patients of the hospital under study, and the study indicated that there is no statistically significant relationship to the tangible enhancement of the perceived value of the customer, and based on these results, a set of suggestions were maintained.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1NM-qkcLsYnVXVF0dfqX3Lftxbgb7ZAE3/view?usp=drive [...]
Titre : اثر جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون : دراسة حالة عينة من زبائن المرضى مستشفى شغوب عبد الله - عين الكبيرة - Type de document : texte imprimé Auteurs : مروة بوشعير, Auteur ; الهام بوحادرة, Auteur ; حامدي، أحلام, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2023 ISBN/ISSN/EAN : TH/M4585 Note générale : المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : الصحة، الخدمة الصحية، جودة الخدمة الصحية، القيمة المدركة.
Keywords: health, health service, health service quality, perceived valueRésumé : هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أثر أبعاد جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون وذلك من خلال أخذ آراء عينة من زبائن(مرضى) مستشفى شغوب عبد الله بعين الكبيرة ولاية سطيف، وقد اعتمدنا في دراستنا على المنهج الوصفي. وتحقيقا لهدف الدراسة تم الاعتماد على استمارة استبيان والتي وزعت على عينة عشوائية بسيطة قدر حجمها بـ 77 مريض. ومن خلال الدراسة التطبيقية توصلنا لأهم النتائج ألا وهي أن الخدمات الصحية المقدمة ذات جودة حسب وجهة نظر مرضى المستشفى محل الدراسة، كما أشارت الدراسة أيضا إلى أنه كل أبعاد الجودة لها أثر على تعزيز القيمة المدركة للزبون ما عدا الجوانب الملموسة، وبناءا على هذه النتائج تم تقديم مجموعة من الاقتراحات التي من شأنها التحسين والتطوير في الخدمات المقدمة بهدف كسب رضا المستفيدين منها وتعزيز القيمة المدركة لديهم.
Abstract:
This study aimed to identify the impact of the dimensions of the quality of health services, on enhancing the perceived value of the customer from the point of view of the opinions of a sample of customers (patients) of the Hospital ShaghoubAbdullah in Ain el Kabira-Setif-, and we relied in our study on the descriptive approach. To achieve the objective of the study, a questionnaire form was relied upon, which was distributed to a simple random sample estimated at the size of 77 patients. Through our applied study, the most important results were to apply the dimensions of the quality of health services to a high degree according to the point of view of the patients of the hospital under study, and the study indicated that there is no statistically significant relationship to the tangible enhancement of the perceived value of the customer, and based on these results, a set of suggestions were maintained.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1NM-qkcLsYnVXVF0dfqX3Lftxbgb7ZAE3/view?usp=drive [...] اثر جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون : دراسة حالة عينة من زبائن المرضى مستشفى شغوب عبد الله - عين الكبيرة - [texte imprimé] / مروة بوشعير, Auteur ; الهام بوحادرة, Auteur ; حامدي، أحلام, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023.
ISSN : TH/M4585
المذكرة في شكل الكتروني فقط
Langues : Arabe
Tags : الصحة، الخدمة الصحية، جودة الخدمة الصحية، القيمة المدركة.
Keywords: health, health service, health service quality, perceived valueRésumé : هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أثر أبعاد جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون وذلك من خلال أخذ آراء عينة من زبائن(مرضى) مستشفى شغوب عبد الله بعين الكبيرة ولاية سطيف، وقد اعتمدنا في دراستنا على المنهج الوصفي. وتحقيقا لهدف الدراسة تم الاعتماد على استمارة استبيان والتي وزعت على عينة عشوائية بسيطة قدر حجمها بـ 77 مريض. ومن خلال الدراسة التطبيقية توصلنا لأهم النتائج ألا وهي أن الخدمات الصحية المقدمة ذات جودة حسب وجهة نظر مرضى المستشفى محل الدراسة، كما أشارت الدراسة أيضا إلى أنه كل أبعاد الجودة لها أثر على تعزيز القيمة المدركة للزبون ما عدا الجوانب الملموسة، وبناءا على هذه النتائج تم تقديم مجموعة من الاقتراحات التي من شأنها التحسين والتطوير في الخدمات المقدمة بهدف كسب رضا المستفيدين منها وتعزيز القيمة المدركة لديهم.
Abstract:
This study aimed to identify the impact of the dimensions of the quality of health services, on enhancing the perceived value of the customer from the point of view of the opinions of a sample of customers (patients) of the Hospital ShaghoubAbdullah in Ain el Kabira-Setif-, and we relied in our study on the descriptive approach. To achieve the objective of the study, a questionnaire form was relied upon, which was distributed to a simple random sample estimated at the size of 77 patients. Through our applied study, the most important results were to apply the dimensions of the quality of health services to a high degree according to the point of view of the patients of the hospital under study, and the study indicated that there is no statistically significant relationship to the tangible enhancement of the perceived value of the customer, and based on these results, a set of suggestions were maintained.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1NM-qkcLsYnVXVF0dfqX3Lftxbgb7ZAE3/view?usp=drive [...]
Titre : اثر جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون : دراسة حالة عينة من زبائن المرضى مستشفى شغوب عبد الله - عين الكبيرة - Type de document : texte imprimé Auteurs : مروة بوشعير, Auteur ; الهام بوحادرة, Auteur ; حامدي، أحلام, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2023 ISBN/ISSN/EAN : TH/M4585 Note générale : المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : الصحة، الخدمة الصحية، جودة الخدمة الصحية، القيمة المدركة.
Keywords: health, health service, health service quality, perceived valueRésumé : هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أثر أبعاد جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون وذلك من خلال أخذ آراء عينة من زبائن(مرضى) مستشفى شغوب عبد الله بعين الكبيرة ولاية سطيف، وقد اعتمدنا في دراستنا على المنهج الوصفي. وتحقيقا لهدف الدراسة تم الاعتماد على استمارة استبيان والتي وزعت على عينة عشوائية بسيطة قدر حجمها بـ 77 مريض. ومن خلال الدراسة التطبيقية توصلنا لأهم النتائج ألا وهي أن الخدمات الصحية المقدمة ذات جودة حسب وجهة نظر مرضى المستشفى محل الدراسة، كما أشارت الدراسة أيضا إلى أنه كل أبعاد الجودة لها أثر على تعزيز القيمة المدركة للزبون ما عدا الجوانب الملموسة، وبناءا على هذه النتائج تم تقديم مجموعة من الاقتراحات التي من شأنها التحسين والتطوير في الخدمات المقدمة بهدف كسب رضا المستفيدين منها وتعزيز القيمة المدركة لديهم.
Abstract:
This study aimed to identify the impact of the dimensions of the quality of health services, on enhancing the perceived value of the customer from the point of view of the opinions of a sample of customers (patients) of the Hospital ShaghoubAbdullah in Ain el Kabira-Setif-, and we relied in our study on the descriptive approach. To achieve the objective of the study, a questionnaire form was relied upon, which was distributed to a simple random sample estimated at the size of 77 patients. Through our applied study, the most important results were to apply the dimensions of the quality of health services to a high degree according to the point of view of the patients of the hospital under study, and the study indicated that there is no statistically significant relationship to the tangible enhancement of the perceived value of the customer, and based on these results, a set of suggestions were maintained.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1NM-qkcLsYnVXVF0dfqX3Lftxbgb7ZAE3/view?usp=drive [...] اثر جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون : دراسة حالة عينة من زبائن المرضى مستشفى شغوب عبد الله - عين الكبيرة - [texte imprimé] / مروة بوشعير, Auteur ; الهام بوحادرة, Auteur ; حامدي، أحلام, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023.
ISSN : TH/M4585
المذكرة في شكل الكتروني فقط
Langues : Arabe
Tags : الصحة، الخدمة الصحية، جودة الخدمة الصحية، القيمة المدركة.
Keywords: health, health service, health service quality, perceived valueRésumé : هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على أثر أبعاد جودة الخدمات الصحية على تعزيز القيمة المدركة للزبون وذلك من خلال أخذ آراء عينة من زبائن(مرضى) مستشفى شغوب عبد الله بعين الكبيرة ولاية سطيف، وقد اعتمدنا في دراستنا على المنهج الوصفي. وتحقيقا لهدف الدراسة تم الاعتماد على استمارة استبيان والتي وزعت على عينة عشوائية بسيطة قدر حجمها بـ 77 مريض. ومن خلال الدراسة التطبيقية توصلنا لأهم النتائج ألا وهي أن الخدمات الصحية المقدمة ذات جودة حسب وجهة نظر مرضى المستشفى محل الدراسة، كما أشارت الدراسة أيضا إلى أنه كل أبعاد الجودة لها أثر على تعزيز القيمة المدركة للزبون ما عدا الجوانب الملموسة، وبناءا على هذه النتائج تم تقديم مجموعة من الاقتراحات التي من شأنها التحسين والتطوير في الخدمات المقدمة بهدف كسب رضا المستفيدين منها وتعزيز القيمة المدركة لديهم.
Abstract:
This study aimed to identify the impact of the dimensions of the quality of health services, on enhancing the perceived value of the customer from the point of view of the opinions of a sample of customers (patients) of the Hospital ShaghoubAbdullah in Ain el Kabira-Setif-, and we relied in our study on the descriptive approach. To achieve the objective of the study, a questionnaire form was relied upon, which was distributed to a simple random sample estimated at the size of 77 patients. Through our applied study, the most important results were to apply the dimensions of the quality of health services to a high degree according to the point of view of the patients of the hospital under study, and the study indicated that there is no statistically significant relationship to the tangible enhancement of the perceived value of the customer, and based on these results, a set of suggestions were maintained.En ligne : https://drive.google.com/file/d/1NM-qkcLsYnVXVF0dfqX3Lftxbgb7ZAE3/view?usp=drive [...]