A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les catégories... |
Détail de l'auteur
Auteur وهاب رحمة درصاف |
Documents disponibles écrits par cet auteur



تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف / عبعوب خولة
![]()
![]()
Titre : تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : عبعوب خولة, Auteur ; وهاب رحمة درصاف, Auteur ; بن سديرة، عمر, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2023 Importance : 155ص ISBN/ISSN/EAN : TH/M4490 Note générale : المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : رقابة على جودة، جودة منتوج،
Keywords: quality control, product qualityRésumé : هدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير الرقابة على الجودة في تحسين جودة المنتوج ، وقد تمت الدراسة على مجموعة من المؤسسات الاقتصادية على مستوى ولاية سطيف، حيث اعتمدنا على المنهج التحليلي الوصفي وتم استخدام الاستبيان كالأداة لجمع البيانات والمعلومات، وطبقت الدراسة على عينة مكونة من 56 موظف موزعة على 5 مؤسسات وتم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS V25، وقد توصلت الدراسة لعدد من النتائج أهمها: أنه يوجد أثر للرقابة على جودة المنتوج في تحسين جودة المنتوج بالمؤسسات الاقتصادية محل الدراسة من خلال كل من الرقابة على جودة المواد الأولية، و الرقابة على جودة أداء العملية الإنتاجية، والرقابة على جودة الرقابة على جودة المنتجات النهائية.
Abstract:
This study aimed to find out the effect of quality control on improving the quality of the product. The study was conducted on a group of economic institutions at the level of the state of Setif, where we relied on the descriptive analytical approach, and the questionnaire was used as a tool for collecting data and information. Distributed to 5 institutions and the data was analyzed using the SPSS V25 program, and the study reached a number of results, the most important of which are: that there is an effect of product quality control in improving product quality in the economic institutions under study through both control over the quality of raw materials, and control over the quality of performance Production process, quality control, quality control of finished products.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1IsIvx29Lk6nHQcCtE6D4w8d0T-VyK5ka/view?usp=drive [...] تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف [texte imprimé] / عبعوب خولة, Auteur ; وهاب رحمة درصاف, Auteur ; بن سديرة، عمر, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023 . - 155ص.
ISSN : TH/M4490
المذكرة في شكل الكتروني فقط
Langues : Arabe
Tags : رقابة على جودة، جودة منتوج،
Keywords: quality control, product qualityRésumé : هدفت هذه الدراسة إلى معرفة مدى تأثير الرقابة على الجودة في تحسين جودة المنتوج ، وقد تمت الدراسة على مجموعة من المؤسسات الاقتصادية على مستوى ولاية سطيف، حيث اعتمدنا على المنهج التحليلي الوصفي وتم استخدام الاستبيان كالأداة لجمع البيانات والمعلومات، وطبقت الدراسة على عينة مكونة من 56 موظف موزعة على 5 مؤسسات وتم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS V25، وقد توصلت الدراسة لعدد من النتائج أهمها: أنه يوجد أثر للرقابة على جودة المنتوج في تحسين جودة المنتوج بالمؤسسات الاقتصادية محل الدراسة من خلال كل من الرقابة على جودة المواد الأولية، و الرقابة على جودة أداء العملية الإنتاجية، والرقابة على جودة الرقابة على جودة المنتجات النهائية.
Abstract:
This study aimed to find out the effect of quality control on improving the quality of the product. The study was conducted on a group of economic institutions at the level of the state of Setif, where we relied on the descriptive analytical approach, and the questionnaire was used as a tool for collecting data and information. Distributed to 5 institutions and the data was analyzed using the SPSS V25 program, and the study reached a number of results, the most important of which are: that there is an effect of product quality control in improving product quality in the economic institutions under study through both control over the quality of raw materials, and control over the quality of performance Production process, quality control, quality control of finished products.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1IsIvx29Lk6nHQcCtE6D4w8d0T-VyK5ka/view?usp=drive [...] تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف / عبعوب خولة
![]()
![]()
Titre : تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : عبعوب خولة, Auteur ; وهاب رحمة درصاف, Auteur ; بن سديرة، عمر, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2023 ISBN/ISSN/EAN : TH/M4517 Note générale : المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : مواقع التواصل الاجتماعي، الحملات التسويقية، استقطاب الزبائن، المؤسسات.
Keywords: social networking sites, marketing campaigns, attracting customers, institutions.Résumé : هدفت هذه الدراسة الى تحديد دور الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي في استقطاب الزبون انطلاقا من متغيرين رئيسيين هما : الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي كمتغير مستقل الذي ينقسم الى أربعة ابعاد تتمثل في : المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة. والزبون كمتغير تابع الذي ينقسم بدوره الى ثلاثة ابعاد هي: الثقة، الاهتمام، والجذب.
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم تصميم استبيان موجه للمتعاملين مع مؤسسة اتصالات الجزائر، تم نشره الكترونيا في المجموعات الخاصة لمؤسسة اتصالات الجزائر، حيث اشتملت العينة المجمعة 152 زبون، حيث اعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS version 20) . لإجراء الإحصاء الوصفي للعينة .
وقد تمثلت النتائج في ان ابعاد المتغير المستقل (المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة) تؤثر بشكل كبير في استقطاب الزبائن.
Abstract :
This study aimed to determine the role of marketing campaigns through social networking sites in attracting customers based on two main variables: marketing campaigns through social networking sites as an independent variable, which is divided into four dimensions: information, interaction, modernity, and quality. And the customer as a dependent variable, which in turn is divided into three dimensions: trust, interest, and attraction.
In order to achieve the aim of the study, a questionnaire was designed for customers with Algeria Telecom Corporation, which was published electronically in the private groups of Algeria Telecom Corporation, where the collected sample included 152 customers, as the study relied in its applied side on the software (SPSS version 20). To conduct the descriptive statistics of the sample.
The results were that the dimensions of the independent variable (information, interaction, novelty, and quality) significantly affect customer attraction.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ROX0HtatWjVyzTVV1iN49195dzo_3Pdt/view?usp=drive [...] تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف [texte imprimé] / عبعوب خولة, Auteur ; وهاب رحمة درصاف, Auteur ; بن سديرة، عمر, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023.
ISSN : TH/M4517
المذكرة في شكل الكتروني فقط
Langues : Arabe
Tags : مواقع التواصل الاجتماعي، الحملات التسويقية، استقطاب الزبائن، المؤسسات.
Keywords: social networking sites, marketing campaigns, attracting customers, institutions.Résumé : هدفت هذه الدراسة الى تحديد دور الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي في استقطاب الزبون انطلاقا من متغيرين رئيسيين هما : الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي كمتغير مستقل الذي ينقسم الى أربعة ابعاد تتمثل في : المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة. والزبون كمتغير تابع الذي ينقسم بدوره الى ثلاثة ابعاد هي: الثقة، الاهتمام، والجذب.
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم تصميم استبيان موجه للمتعاملين مع مؤسسة اتصالات الجزائر، تم نشره الكترونيا في المجموعات الخاصة لمؤسسة اتصالات الجزائر، حيث اشتملت العينة المجمعة 152 زبون، حيث اعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS version 20) . لإجراء الإحصاء الوصفي للعينة .
وقد تمثلت النتائج في ان ابعاد المتغير المستقل (المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة) تؤثر بشكل كبير في استقطاب الزبائن.
Abstract :
This study aimed to determine the role of marketing campaigns through social networking sites in attracting customers based on two main variables: marketing campaigns through social networking sites as an independent variable, which is divided into four dimensions: information, interaction, modernity, and quality. And the customer as a dependent variable, which in turn is divided into three dimensions: trust, interest, and attraction.
In order to achieve the aim of the study, a questionnaire was designed for customers with Algeria Telecom Corporation, which was published electronically in the private groups of Algeria Telecom Corporation, where the collected sample included 152 customers, as the study relied in its applied side on the software (SPSS version 20). To conduct the descriptive statistics of the sample.
The results were that the dimensions of the independent variable (information, interaction, novelty, and quality) significantly affect customer attraction.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ROX0HtatWjVyzTVV1iN49195dzo_3Pdt/view?usp=drive [...] تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف / عبعوب خولة
![]()
![]()
Titre : تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : عبعوب خولة, Auteur ; وهاب رحمة درصاف, Auteur ; بن سديرة، عمر, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2023 ISBN/ISSN/EAN : TH/M4517 Note générale : المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : مواقع التواصل الاجتماعي، الحملات التسويقية، استقطاب الزبائن، المؤسسات.
Keywords: social networking sites, marketing campaigns, attracting customers, institutions.Résumé : هدفت هذه الدراسة الى تحديد دور الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي في استقطاب الزبون انطلاقا من متغيرين رئيسيين هما : الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي كمتغير مستقل الذي ينقسم الى أربعة ابعاد تتمثل في : المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة. والزبون كمتغير تابع الذي ينقسم بدوره الى ثلاثة ابعاد هي: الثقة، الاهتمام، والجذب.
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم تصميم استبيان موجه للمتعاملين مع مؤسسة اتصالات الجزائر، تم نشره الكترونيا في المجموعات الخاصة لمؤسسة اتصالات الجزائر، حيث اشتملت العينة المجمعة 152 زبون، حيث اعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS version 20) . لإجراء الإحصاء الوصفي للعينة .
وقد تمثلت النتائج في ان ابعاد المتغير المستقل (المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة) تؤثر بشكل كبير في استقطاب الزبائن.
Abstract :
This study aimed to determine the role of marketing campaigns through social networking sites in attracting customers based on two main variables: marketing campaigns through social networking sites as an independent variable, which is divided into four dimensions: information, interaction, modernity, and quality. And the customer as a dependent variable, which in turn is divided into three dimensions: trust, interest, and attraction.
In order to achieve the aim of the study, a questionnaire was designed for customers with Algeria Telecom Corporation, which was published electronically in the private groups of Algeria Telecom Corporation, where the collected sample included 152 customers, as the study relied in its applied side on the software (SPSS version 20). To conduct the descriptive statistics of the sample.
The results were that the dimensions of the independent variable (information, interaction, novelty, and quality) significantly affect customer attraction.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ROX0HtatWjVyzTVV1iN49195dzo_3Pdt/view?usp=drive [...] تأثير الرقابة على الجودة في تحسين المنتوج دراسة حالة مجموعة من المؤسسات الاقتصادية بولاية سطيف [texte imprimé] / عبعوب خولة, Auteur ; وهاب رحمة درصاف, Auteur ; بن سديرة، عمر, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023.
ISSN : TH/M4517
المذكرة في شكل الكتروني فقط
Langues : Arabe
Tags : مواقع التواصل الاجتماعي، الحملات التسويقية، استقطاب الزبائن، المؤسسات.
Keywords: social networking sites, marketing campaigns, attracting customers, institutions.Résumé : هدفت هذه الدراسة الى تحديد دور الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي في استقطاب الزبون انطلاقا من متغيرين رئيسيين هما : الحملات التسويقية عبر مواقع التواصل الاجتماعي كمتغير مستقل الذي ينقسم الى أربعة ابعاد تتمثل في : المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة. والزبون كمتغير تابع الذي ينقسم بدوره الى ثلاثة ابعاد هي: الثقة، الاهتمام، والجذب.
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم تصميم استبيان موجه للمتعاملين مع مؤسسة اتصالات الجزائر، تم نشره الكترونيا في المجموعات الخاصة لمؤسسة اتصالات الجزائر، حيث اشتملت العينة المجمعة 152 زبون، حيث اعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS version 20) . لإجراء الإحصاء الوصفي للعينة .
وقد تمثلت النتائج في ان ابعاد المتغير المستقل (المعلومات، التفاعل، الحداثة، والجودة) تؤثر بشكل كبير في استقطاب الزبائن.
Abstract :
This study aimed to determine the role of marketing campaigns through social networking sites in attracting customers based on two main variables: marketing campaigns through social networking sites as an independent variable, which is divided into four dimensions: information, interaction, modernity, and quality. And the customer as a dependent variable, which in turn is divided into three dimensions: trust, interest, and attraction.
In order to achieve the aim of the study, a questionnaire was designed for customers with Algeria Telecom Corporation, which was published electronically in the private groups of Algeria Telecom Corporation, where the collected sample included 152 customers, as the study relied in its applied side on the software (SPSS version 20). To conduct the descriptive statistics of the sample.
The results were that the dimensions of the independent variable (information, interaction, novelty, and quality) significantly affect customer attraction.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ROX0HtatWjVyzTVV1iN49195dzo_3Pdt/view?usp=drive [...]