Titre : | اثر خبرة الزبون على تحسين الصورة الذهنية للزبائن : دراسة عينة من زبائن مطعم مشاوي ناتيراليا NATURALIA GRILLسطيف | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | يوسف زيتوني, Auteur ; وليد شريط, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1 | Année de publication : | 2023 | Importance : | 96ص | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4267 | Note générale : | نسخة الكترونية فقط | Langues : | Arabe | Tags : | خبرة الزبون، الصورة الذهنية.
Keywords: customer experience, mental image. | Résumé : | إن الهدف من هذه الدراسة هو التعرف على تأثير خبرة الزبون على الصورة الذهنية لديه، من خلال التعرف على أبعاد خبرة الزبون وتأثير كل منها على الصورة الذهنية، باستخدام منهج وصفي ذو طابع تحليلي، وأسلوب الدراسة الميدانية بالاستعانة بالاستبيان الإلكتروني الذي وزع على عينة غرضية من 125 فرد. وتم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS.V.26 لاختبار مدى صحة الفرضيات من عدمها، وتوصلت الدراسة إلى النتائج التالية: تقييم أفراد العينة لأبعاد خبرة الزبون وأبعاد الصورة الذهنية حسب المتوسط الحسابي كان عاليا على العموم، ولأبعاد خبرة الزبون أثر متفاوت على الصورة الذهنية وكانت على الترتيب التالي: البعد الخدمي، ثم البعد العاطفي، ثم البعد الحسي، البعد المعرفي، ثم البعد الاجتماعي.
Summary
The aim of this study is to identify the effect of the customer's experience on the mental image, by identifying the dimensions of the customer's experience and the impact of each of them on the mental image, using a descriptive approach, and the field study method using the electronic questionnaire that was distributed to a purposive sample of 125 individuals. The data was analyzed using the SPSS.V.26 program to test the validity of the hypotheses or not, and the study reached the following results: The sample members’ evaluation of the dimensions of the customer’s experience and the dimensions of the mental image according to the arithmetic mean was high in general, and the dimensions of the customer’s experience had a varying effect on the mental image and were on The following order: the service dimension, then the emotional dimension, then the sensory dimension, the cognitive dimension, then the social dimension.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1aRUGXHCPsIKwIYUne3vaJxJdW1iZn0Xm/view?usp=drive [...] |
اثر خبرة الزبون على تحسين الصورة الذهنية للزبائن : دراسة عينة من زبائن مطعم مشاوي ناتيراليا NATURALIA GRILLسطيف [texte imprimé] / يوسف زيتوني, Auteur ; وليد شريط, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1, 2023 . - 96ص. ISSN : TH/M4267 نسخة الكترونية فقط Langues : Arabe Tags : | خبرة الزبون، الصورة الذهنية.
Keywords: customer experience, mental image. | Résumé : | إن الهدف من هذه الدراسة هو التعرف على تأثير خبرة الزبون على الصورة الذهنية لديه، من خلال التعرف على أبعاد خبرة الزبون وتأثير كل منها على الصورة الذهنية، باستخدام منهج وصفي ذو طابع تحليلي، وأسلوب الدراسة الميدانية بالاستعانة بالاستبيان الإلكتروني الذي وزع على عينة غرضية من 125 فرد. وتم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS.V.26 لاختبار مدى صحة الفرضيات من عدمها، وتوصلت الدراسة إلى النتائج التالية: تقييم أفراد العينة لأبعاد خبرة الزبون وأبعاد الصورة الذهنية حسب المتوسط الحسابي كان عاليا على العموم، ولأبعاد خبرة الزبون أثر متفاوت على الصورة الذهنية وكانت على الترتيب التالي: البعد الخدمي، ثم البعد العاطفي، ثم البعد الحسي، البعد المعرفي، ثم البعد الاجتماعي.
Summary
The aim of this study is to identify the effect of the customer's experience on the mental image, by identifying the dimensions of the customer's experience and the impact of each of them on the mental image, using a descriptive approach, and the field study method using the electronic questionnaire that was distributed to a purposive sample of 125 individuals. The data was analyzed using the SPSS.V.26 program to test the validity of the hypotheses or not, and the study reached the following results: The sample members’ evaluation of the dimensions of the customer’s experience and the dimensions of the mental image according to the arithmetic mean was high in general, and the dimensions of the customer’s experience had a varying effect on the mental image and were on The following order: the service dimension, then the emotional dimension, then the sensory dimension, the cognitive dimension, then the social dimension.
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1aRUGXHCPsIKwIYUne3vaJxJdW1iZn0Xm/view?usp=drive [...] |
|  |