Titre : | دور التسويق في تمويل النوادي الرياضية : دراسة حالة بعض النوادي بولاية سطيف | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | الحسن محمد يعيش, Auteur ; هيثم سماعيلي, Auteur ; محلب، فايزة, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1 | Année de publication : | 2023 | Importance : | 106ص | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4266 | Note générale : | نسخة الكترونية فقط | Langues : | Arabe | Tags : | Sports Marketing – Sports Finance – Sports Clubs – Sport
التسويق الرياضي – التمويل الرياضي – النوادي الرياضية- الرياضة | Résumé : | سنتطرق من خلال هذه المذكرة إلى مناقشة موضوع (دور التسويق في تمويل النوادي الرياضية)، ونهدف من خلال هذه الدراسة إلى معرفة مدى وعي المسؤولين على النوادي الرياضية بأهمية التسويق الرياضي ودورالتسويق الرياضي في تمويل ونجاح الأندية الرياضية ومعرفة مامدى تأثير المتغيرات الشخصية على تطبيق وتقبل التسويق الرياضي، والكشفعنأهمالاستراتيجيات التسويقية المتبعة في زيادة التمويل لدى النوادي الرياضية و معرفة ما إذا يعتبر التسويق الرياضيأهمالمصادرالمستخدمةفيتمويلالأنديةالرياضية.
نعتمد في هذه الدراسة على المنهج الوصفي، وعلى المقابلة من خلال دراسة إستطلاعية والتي تمت مع رئيس إتحاد عين أرنات ورئيس إتحاد سطيف والإستبيان كأداة أساسية لجمع البيانات والذي شمل 30 عينة مقسمة على فريق وفاق سطيف، إتحاد سطيف، إتحاد عين أرنات كما تم تقسيم العينات 06 عينة نادي إتحاد عين أرنات، 12 عينة وفاق سطيف، 12 عينة إتحاد سطيف .
تم التوصل إلى أن التسويق الرياضي يساهم في تمويل الأندية الرياضية و يوجد وعي لدى المسؤولين على النوادي الرياضية محل الدراسة بأهمية التسويق الرياضي مرتفع كما لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية لمساهمةالتسويقالرياضيفيتمويلالأنديةالرياضيةتخضع للمتغيرات الشخصية (الصفة،المستوىالدراسي)
Abstract
Through this dissertation, we will discuss the topic “the role of marketing in funding sports clubs”. Through this study, we aim to learn about the awareness of officials on sports clubs of the importance of sports marketing and it role in financing and success of sports clubs and to know how much personal variables affect the application and acceptance of sports marketing. Reveal the most important marketing strategies used to increase funding at sports clubs and see if sports marketing is the most important source used to fund sports clubs. In this study we rely on the descriptive metod, and on the interview through an exploratory study conducted with the President of the Ain Arnat Federation and the President of the Setif Federation and the questionnaire as the basic tool for data collection, which included 30 samples divided by the Setif club team, Setif Union, Ain Arnat Union, Samples 06 Sampled Club Ain Arnat, 12 Setif club Samples, 12 Setif Union Samples. Sports marketing contributes to the financing of sports clubs. Officials are aware of the importance of sports marketing in question. There are no statistically significant differences in sports marketing’s contribution to the financing of sports clubs subject to personal variables (class, level of study).
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1InorTwuN38lCz_lf7vMDPdn22T6H-IIG/view?usp=drive [...] |
دور التسويق في تمويل النوادي الرياضية : دراسة حالة بعض النوادي بولاية سطيف [texte imprimé] / الحسن محمد يعيش, Auteur ; هيثم سماعيلي, Auteur ; محلب، فايزة, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1, 2023 . - 106ص. ISSN : TH/M4266 نسخة الكترونية فقط Langues : Arabe Tags : | Sports Marketing – Sports Finance – Sports Clubs – Sport
التسويق الرياضي – التمويل الرياضي – النوادي الرياضية- الرياضة | Résumé : | سنتطرق من خلال هذه المذكرة إلى مناقشة موضوع (دور التسويق في تمويل النوادي الرياضية)، ونهدف من خلال هذه الدراسة إلى معرفة مدى وعي المسؤولين على النوادي الرياضية بأهمية التسويق الرياضي ودورالتسويق الرياضي في تمويل ونجاح الأندية الرياضية ومعرفة مامدى تأثير المتغيرات الشخصية على تطبيق وتقبل التسويق الرياضي، والكشفعنأهمالاستراتيجيات التسويقية المتبعة في زيادة التمويل لدى النوادي الرياضية و معرفة ما إذا يعتبر التسويق الرياضيأهمالمصادرالمستخدمةفيتمويلالأنديةالرياضية.
نعتمد في هذه الدراسة على المنهج الوصفي، وعلى المقابلة من خلال دراسة إستطلاعية والتي تمت مع رئيس إتحاد عين أرنات ورئيس إتحاد سطيف والإستبيان كأداة أساسية لجمع البيانات والذي شمل 30 عينة مقسمة على فريق وفاق سطيف، إتحاد سطيف، إتحاد عين أرنات كما تم تقسيم العينات 06 عينة نادي إتحاد عين أرنات، 12 عينة وفاق سطيف، 12 عينة إتحاد سطيف .
تم التوصل إلى أن التسويق الرياضي يساهم في تمويل الأندية الرياضية و يوجد وعي لدى المسؤولين على النوادي الرياضية محل الدراسة بأهمية التسويق الرياضي مرتفع كما لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية لمساهمةالتسويقالرياضيفيتمويلالأنديةالرياضيةتخضع للمتغيرات الشخصية (الصفة،المستوىالدراسي)
Abstract
Through this dissertation, we will discuss the topic “the role of marketing in funding sports clubs”. Through this study, we aim to learn about the awareness of officials on sports clubs of the importance of sports marketing and it role in financing and success of sports clubs and to know how much personal variables affect the application and acceptance of sports marketing. Reveal the most important marketing strategies used to increase funding at sports clubs and see if sports marketing is the most important source used to fund sports clubs. In this study we rely on the descriptive metod, and on the interview through an exploratory study conducted with the President of the Ain Arnat Federation and the President of the Setif Federation and the questionnaire as the basic tool for data collection, which included 30 samples divided by the Setif club team, Setif Union, Ain Arnat Union, Samples 06 Sampled Club Ain Arnat, 12 Setif club Samples, 12 Setif Union Samples. Sports marketing contributes to the financing of sports clubs. Officials are aware of the importance of sports marketing in question. There are no statistically significant differences in sports marketing’s contribution to the financing of sports clubs subject to personal variables (class, level of study).
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1InorTwuN38lCz_lf7vMDPdn22T6H-IIG/view?usp=drive [...] |
|  |