A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les catégories... |
Détail de l'auteur
Auteur كورغلي، بدرة |
Documents disponibles écrits par cet auteur



Titre : أثر الدليل المادي على تحسين الصورة الذهنية للزبائن : دراسة عينة على الزبائن فندق بارك مول بسطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : عثماني، دعاء أميمة, Auteur ; بورحلة، أشواق, Auteur ; كورغلي، بدرة, Directeur de thèse Editeur : سطيف، كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2023 Importance : 94 ص Présentation : جداول Accompagnement : قرص مضغوط ISBN/ISSN/EAN : TH/M4363 Note générale : ملاحق Langues : Arabe Tags : تجربة العميل، إعادة الشراء، التجربة الحسية، التجربة العاطفية، التجربة الاجتماعية، التجربة المعرفية.
Keywords: Customer Experience, Repurchase, Sensory Experience, Emotional Experience, Social Experience, Cognitive Experience.Résumé : هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور التجربة الأولى للعميل في تحديد إمكانية إعادة الشراء بمؤسسة (Qooxy) بسطيف انطلاقا من متغيرين رئيسين هما: تجربة العميل كمتغير مستقل والذي تم قياسه بالاعتماد على الأبعاد التالية: التجربة الحسية، العاطفية، الاجتماعية، المعرفية، وتميز إعادة الشراء كمتغير تابع للدراسة.
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم استخدام المنهج الوصفي بالاستعانة بالاستبيان الإلكتروني الذي تم توزيعه عبر مواقع التواصل الاجتماعي على عملاء المؤسسة محل الدراسة أين تم جمع 150 إجابة، واعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS V26) لإجراء الإحصاء الوصفي ولاختبار الفرضيات.
وقد توصلنا إلى عدد من النتائج ولعل أبرزها أنه هناك ثـأثير ذو دلالة إحصائية للتجربة العميل على تحديد إمكانية إعادة الشراء بمؤسسة(Qooxy) بسطيف. وبناء على ذلك، قدمت الدراسة مجموعة من الاقتراحات بخصوص الاهتمام والتركيز أكثر بتجربة العميل في المؤسسات الخدمية.
Abstract
This study aimed to identify the role of the first experience of the customer in determining the possibility of repurchase in the institution (Qooxy) in Setif based on two main variables: the customer experience as an independent variable, which was measured based on the following dimensions: sensory, emotional, social, cognitive, and distinguish repurchase as a variable dependent on the study.
To achieve the objective of the study, the descriptive approach was used with the help of the electronic questionnaire that was distributed through social networking sites to the customers of the institution under study, where 150 answers were collected, and the study relied in its applied aspect on the (SPSS V26) software to conduct descriptive statistics and to test hypotheses.
We have reached a number of results, perhaps the most prominent of which is that there is a statistically significant impact of the customer experience on determining the possibility of repurchase in the institution (Qooxy) in Setif. Accordingly, the study provided a set of suggestions regarding the attention and focus more on the customer experience in service organizations.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1wOsoBFus1_5pPPKNmpuWcUVodkeUGIZT/view?usp=drive [...] أثر الدليل المادي على تحسين الصورة الذهنية للزبائن : دراسة عينة على الزبائن فندق بارك مول بسطيف [texte imprimé] / عثماني، دعاء أميمة, Auteur ; بورحلة، أشواق, Auteur ; كورغلي، بدرة, Directeur de thèse . - [S.l.] : سطيف، كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير, 2023 . - 94 ص : جداول + قرص مضغوط.
ISSN : TH/M4363
ملاحق
Langues : Arabe
Tags : تجربة العميل، إعادة الشراء، التجربة الحسية، التجربة العاطفية، التجربة الاجتماعية، التجربة المعرفية.
Keywords: Customer Experience, Repurchase, Sensory Experience, Emotional Experience, Social Experience, Cognitive Experience.Résumé : هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على دور التجربة الأولى للعميل في تحديد إمكانية إعادة الشراء بمؤسسة (Qooxy) بسطيف انطلاقا من متغيرين رئيسين هما: تجربة العميل كمتغير مستقل والذي تم قياسه بالاعتماد على الأبعاد التالية: التجربة الحسية، العاطفية، الاجتماعية، المعرفية، وتميز إعادة الشراء كمتغير تابع للدراسة.
وتحقيقا لهدف الدراسة، تم استخدام المنهج الوصفي بالاستعانة بالاستبيان الإلكتروني الذي تم توزيعه عبر مواقع التواصل الاجتماعي على عملاء المؤسسة محل الدراسة أين تم جمع 150 إجابة، واعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية (SPSS V26) لإجراء الإحصاء الوصفي ولاختبار الفرضيات.
وقد توصلنا إلى عدد من النتائج ولعل أبرزها أنه هناك ثـأثير ذو دلالة إحصائية للتجربة العميل على تحديد إمكانية إعادة الشراء بمؤسسة(Qooxy) بسطيف. وبناء على ذلك، قدمت الدراسة مجموعة من الاقتراحات بخصوص الاهتمام والتركيز أكثر بتجربة العميل في المؤسسات الخدمية.
Abstract
This study aimed to identify the role of the first experience of the customer in determining the possibility of repurchase in the institution (Qooxy) in Setif based on two main variables: the customer experience as an independent variable, which was measured based on the following dimensions: sensory, emotional, social, cognitive, and distinguish repurchase as a variable dependent on the study.
To achieve the objective of the study, the descriptive approach was used with the help of the electronic questionnaire that was distributed through social networking sites to the customers of the institution under study, where 150 answers were collected, and the study relied in its applied aspect on the (SPSS V26) software to conduct descriptive statistics and to test hypotheses.
We have reached a number of results, perhaps the most prominent of which is that there is a statistically significant impact of the customer experience on determining the possibility of repurchase in the institution (Qooxy) in Setif. Accordingly, the study provided a set of suggestions regarding the attention and focus more on the customer experience in service organizations.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1wOsoBFus1_5pPPKNmpuWcUVodkeUGIZT/view?usp=drive [...] Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité 4363/م2 مذكرة مكتبة الكلية مذكرات الماستر Disponible
Titre : أثر جودة الخدمة الإلكترونية على ولاء الزبائن : دراسة حالة مؤسسة موبيليس- سطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : قاسمي بوبكر, Auteur ; يوسف إدريس كعروش, Auteur ; كورغلي، بدرة, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسير Année de publication : 2024 Importance : 120 Format : نسخة إلكترونية ISBN/ISSN/EAN : TH/M4895 Langues : Arabe Tags : .the quality. Electronic service. Customer loyalty. Mobilis Foundation.
الكلمات المفتاحية: الجودة، الخدمة الإلكترونية، ولاء الزبون، مؤسسة موبيليسRésumé : الملخص:
هدفت هذه الدراسة إلى تحديد أثر جودة الخدمة الإلكترونية على ولاء الزبائن بمؤسسة موبيليس ببلدية سطيف إنطلاقا من متغيرين رئيسين هما: جودة الخدمة الإلكترونية كمتغير مستقل والذي تم قياسه بالاعتماد على الأبعاد التالية: بعد سهولة الاستخدام، بعد تصميم الموقع،بعد الاعتمادية ،بعد الأمن والسرية،بعد الاستجابةوبعد التعاطف و ولاء الزبائن كمتغير تابع، وتحقيقا لهدف الدراسة، تم تصميم استبيان إلكتروني موجه لمجموعة من زبائن مؤسسة موبيايس، وتم جمع البيانات إلكترونيا، حيث اشتملت العينة المجمعة على (125) زبون لدى مؤسسة موبيليس. وقد اعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية ( SPSS)، لإجراء الإحصاء الوصفي واختبار الفرضيات، وقد وتمثلت أهم النتائج في وجود أثر ذو دلالة إحصائية لجودة الخدمة الإلكترونيةعلى ولاء الزبائن، و أن بعد تصميم الموقع هو أكثر بعد يؤثر في تعزيز ولاء الزبائن لمؤسسة موبيليس، وبناء على هذه النتائج قدمت الدراسة مجموعة من الاقتراحات لتطوير أثر جودة الخدمة الإلكترونية على ولاء الزبائن بمؤسسة موبيليس ببلدية سطيف.
The Summary:
This study aimed to determine the impact of electronic service quality on customer loyalty at Mobilis in Setif Municipality based on two main variables: electronic service quality as an independent variable, which was measured based on the following dimensions: ease of use dimension, site design dimension, reliability dimension, security and confidentiality dimension, responsiveness dimension, and empathy dimension and customer loyalty as a dependent variable. To achieve the study objective, an electronic questionnaire was designed for a group of Mobilis customers, and the data was collected electronically, where the collected sample included (125) customers at Mobilis. The study relied in its applied aspect on the (SPSS) software to conduct descriptive statistics and test hypotheses. The most important results were the existence of a statistically significant impact of electronic service quality on customer loyalty, and that the site design dimension is the most influential dimension in enhancing customer loyalty to Mobilis. Based on these results, the study presented a set of suggestions to develop the impact of electronic service quality on customer loyalty at Mobilis in Setif Municipality.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1qgfYIVMvY5z3EJKDUCyp-MVS12s1DElp/view?usp=drive [...] أثر جودة الخدمة الإلكترونية على ولاء الزبائن : دراسة حالة مؤسسة موبيليس- سطيف [texte imprimé] / قاسمي بوبكر, Auteur ; يوسف إدريس كعروش, Auteur ; كورغلي، بدرة, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسير, 2024 . - 120 ; نسخة إلكترونية.
ISSN : TH/M4895
Langues : Arabe
Tags : .the quality. Electronic service. Customer loyalty. Mobilis Foundation.
الكلمات المفتاحية: الجودة، الخدمة الإلكترونية، ولاء الزبون، مؤسسة موبيليسRésumé : الملخص:
هدفت هذه الدراسة إلى تحديد أثر جودة الخدمة الإلكترونية على ولاء الزبائن بمؤسسة موبيليس ببلدية سطيف إنطلاقا من متغيرين رئيسين هما: جودة الخدمة الإلكترونية كمتغير مستقل والذي تم قياسه بالاعتماد على الأبعاد التالية: بعد سهولة الاستخدام، بعد تصميم الموقع،بعد الاعتمادية ،بعد الأمن والسرية،بعد الاستجابةوبعد التعاطف و ولاء الزبائن كمتغير تابع، وتحقيقا لهدف الدراسة، تم تصميم استبيان إلكتروني موجه لمجموعة من زبائن مؤسسة موبيايس، وتم جمع البيانات إلكترونيا، حيث اشتملت العينة المجمعة على (125) زبون لدى مؤسسة موبيليس. وقد اعتمدت الدراسة في جانبها التطبيقي على برمجية ( SPSS)، لإجراء الإحصاء الوصفي واختبار الفرضيات، وقد وتمثلت أهم النتائج في وجود أثر ذو دلالة إحصائية لجودة الخدمة الإلكترونيةعلى ولاء الزبائن، و أن بعد تصميم الموقع هو أكثر بعد يؤثر في تعزيز ولاء الزبائن لمؤسسة موبيليس، وبناء على هذه النتائج قدمت الدراسة مجموعة من الاقتراحات لتطوير أثر جودة الخدمة الإلكترونية على ولاء الزبائن بمؤسسة موبيليس ببلدية سطيف.
The Summary:
This study aimed to determine the impact of electronic service quality on customer loyalty at Mobilis in Setif Municipality based on two main variables: electronic service quality as an independent variable, which was measured based on the following dimensions: ease of use dimension, site design dimension, reliability dimension, security and confidentiality dimension, responsiveness dimension, and empathy dimension and customer loyalty as a dependent variable. To achieve the study objective, an electronic questionnaire was designed for a group of Mobilis customers, and the data was collected electronically, where the collected sample included (125) customers at Mobilis. The study relied in its applied aspect on the (SPSS) software to conduct descriptive statistics and test hypotheses. The most important results were the existence of a statistically significant impact of electronic service quality on customer loyalty, and that the site design dimension is the most influential dimension in enhancing customer loyalty to Mobilis. Based on these results, the study presented a set of suggestions to develop the impact of electronic service quality on customer loyalty at Mobilis in Setif Municipality.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1qgfYIVMvY5z3EJKDUCyp-MVS12s1DElp/view?usp=drive [...] Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité م2/ 4895 مذكرة مكتبة الكلية مذكرات الماستر Disponible