A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les catégories... |
Détail de l'auteur
Auteur محلب، فايزة |
Documents disponibles écrits par cet auteur



Titre : أثار التكنولوجيا المالية على الأداء المالي لشركة الإسمنت - عين الكبيرة Type de document : texte imprimé Auteurs : خولة نابتي, Auteur ; محلب، فايزة, Directeur de thèse ; بشرى مزوار, Auteur Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1 Année de publication : 2021-2022 Importance : 110ص Format : 30سم ISBN/ISSN/EAN : TH/M3957 Langues : Arabe En ligne : https://drive.google.com/file/d/1I8kXLQqV3n6jlUnWcJ9PcyAXUHD5Mats/view?usp=share [...] أثار التكنولوجيا المالية على الأداء المالي لشركة الإسمنت - عين الكبيرة [texte imprimé] / خولة نابتي, Auteur ; محلب، فايزة, Directeur de thèse ; بشرى مزوار, Auteur . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1, 2021-2022 . - 110ص ; 30سم.
ISSN : TH/M3957
Langues : Arabe
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1I8kXLQqV3n6jlUnWcJ9PcyAXUHD5Mats/view?usp=share [...] Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité م2/ 3957 مذكرة مكتبة مدارس الدكتوراه مذكرات الماستر Disponible دور الأطراف ذات المصلحة في صياغة استراتيجية المؤسسة الاقتصادية الجزائرية / محلب، فايزة
Titre : دور الأطراف ذات المصلحة في صياغة استراتيجية المؤسسة الاقتصادية الجزائرية : دراسة حالة بعض المؤسسات الفندقية المصنفة بولاية الجزائر Type de document : texte imprimé Auteurs : محلب، فايزة ; بوهزة، محمد, Directeur de thèse Editeur : سطيف : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2016 Importance : 265 ص Format : 27 سم Accompagnement : CD Langues : Arabe دور الأطراف ذات المصلحة في صياغة استراتيجية المؤسسة الاقتصادية الجزائرية : دراسة حالة بعض المؤسسات الفندقية المصنفة بولاية الجزائر [texte imprimé] / محلب، فايزة ; بوهزة، محمد, Directeur de thèse . - سطيف : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير, 2016 . - 265 ص ; 27 سم + CD.
Langues : Arabe
Titre : دور التسويق في تمويل النوادي الرياضية : دراسة حالة بعض النوادي بولاية سطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : الحسن محمد يعيش, Auteur ; هيثم سماعيلي, Auteur ; محلب، فايزة, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1 Année de publication : 2023 Importance : 106ص ISBN/ISSN/EAN : TH/M4266 Note générale : نسخة الكترونية فقط Langues : Arabe Tags : Sports Marketing – Sports Finance – Sports Clubs – Sport
التسويق الرياضي – التمويل الرياضي – النوادي الرياضية- الرياضةRésumé : سنتطرق من خلال هذه المذكرة إلى مناقشة موضوع (دور التسويق في تمويل النوادي الرياضية)، ونهدف من خلال هذه الدراسة إلى معرفة مدى وعي المسؤولين على النوادي الرياضية بأهمية التسويق الرياضي ودورالتسويق الرياضي في تمويل ونجاح الأندية الرياضية ومعرفة مامدى تأثير المتغيرات الشخصية على تطبيق وتقبل التسويق الرياضي، والكشفعنأهمالاستراتيجيات التسويقية المتبعة في زيادة التمويل لدى النوادي الرياضية و معرفة ما إذا يعتبر التسويق الرياضيأهمالمصادرالمستخدمةفيتمويلالأنديةالرياضية.
نعتمد في هذه الدراسة على المنهج الوصفي، وعلى المقابلة من خلال دراسة إستطلاعية والتي تمت مع رئيس إتحاد عين أرنات ورئيس إتحاد سطيف والإستبيان كأداة أساسية لجمع البيانات والذي شمل 30 عينة مقسمة على فريق وفاق سطيف، إتحاد سطيف، إتحاد عين أرنات كما تم تقسيم العينات 06 عينة نادي إتحاد عين أرنات، 12 عينة وفاق سطيف، 12 عينة إتحاد سطيف .
تم التوصل إلى أن التسويق الرياضي يساهم في تمويل الأندية الرياضية و يوجد وعي لدى المسؤولين على النوادي الرياضية محل الدراسة بأهمية التسويق الرياضي مرتفع كما لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية لمساهمةالتسويقالرياضيفيتمويلالأنديةالرياضيةتخضع للمتغيرات الشخصية (الصفة،المستوىالدراسي)
Abstract
Through this dissertation, we will discuss the topic “the role of marketing in funding sports clubs”. Through this study, we aim to learn about the awareness of officials on sports clubs of the importance of sports marketing and it role in financing and success of sports clubs and to know how much personal variables affect the application and acceptance of sports marketing. Reveal the most important marketing strategies used to increase funding at sports clubs and see if sports marketing is the most important source used to fund sports clubs. In this study we rely on the descriptive metod, and on the interview through an exploratory study conducted with the President of the Ain Arnat Federation and the President of the Setif Federation and the questionnaire as the basic tool for data collection, which included 30 samples divided by the Setif club team, Setif Union, Ain Arnat Union, Samples 06 Sampled Club Ain Arnat, 12 Setif club Samples, 12 Setif Union Samples. Sports marketing contributes to the financing of sports clubs. Officials are aware of the importance of sports marketing in question. There are no statistically significant differences in sports marketing’s contribution to the financing of sports clubs subject to personal variables (class, level of study).
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1InorTwuN38lCz_lf7vMDPdn22T6H-IIG/view?usp=drive [...] دور التسويق في تمويل النوادي الرياضية : دراسة حالة بعض النوادي بولاية سطيف [texte imprimé] / الحسن محمد يعيش, Auteur ; هيثم سماعيلي, Auteur ; محلب، فايزة, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1, 2023 . - 106ص.
ISSN : TH/M4266
نسخة الكترونية فقط
Langues : Arabe
Tags : Sports Marketing – Sports Finance – Sports Clubs – Sport
التسويق الرياضي – التمويل الرياضي – النوادي الرياضية- الرياضةRésumé : سنتطرق من خلال هذه المذكرة إلى مناقشة موضوع (دور التسويق في تمويل النوادي الرياضية)، ونهدف من خلال هذه الدراسة إلى معرفة مدى وعي المسؤولين على النوادي الرياضية بأهمية التسويق الرياضي ودورالتسويق الرياضي في تمويل ونجاح الأندية الرياضية ومعرفة مامدى تأثير المتغيرات الشخصية على تطبيق وتقبل التسويق الرياضي، والكشفعنأهمالاستراتيجيات التسويقية المتبعة في زيادة التمويل لدى النوادي الرياضية و معرفة ما إذا يعتبر التسويق الرياضيأهمالمصادرالمستخدمةفيتمويلالأنديةالرياضية.
نعتمد في هذه الدراسة على المنهج الوصفي، وعلى المقابلة من خلال دراسة إستطلاعية والتي تمت مع رئيس إتحاد عين أرنات ورئيس إتحاد سطيف والإستبيان كأداة أساسية لجمع البيانات والذي شمل 30 عينة مقسمة على فريق وفاق سطيف، إتحاد سطيف، إتحاد عين أرنات كما تم تقسيم العينات 06 عينة نادي إتحاد عين أرنات، 12 عينة وفاق سطيف، 12 عينة إتحاد سطيف .
تم التوصل إلى أن التسويق الرياضي يساهم في تمويل الأندية الرياضية و يوجد وعي لدى المسؤولين على النوادي الرياضية محل الدراسة بأهمية التسويق الرياضي مرتفع كما لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية لمساهمةالتسويقالرياضيفيتمويلالأنديةالرياضيةتخضع للمتغيرات الشخصية (الصفة،المستوىالدراسي)
Abstract
Through this dissertation, we will discuss the topic “the role of marketing in funding sports clubs”. Through this study, we aim to learn about the awareness of officials on sports clubs of the importance of sports marketing and it role in financing and success of sports clubs and to know how much personal variables affect the application and acceptance of sports marketing. Reveal the most important marketing strategies used to increase funding at sports clubs and see if sports marketing is the most important source used to fund sports clubs. In this study we rely on the descriptive metod, and on the interview through an exploratory study conducted with the President of the Ain Arnat Federation and the President of the Setif Federation and the questionnaire as the basic tool for data collection, which included 30 samples divided by the Setif club team, Setif Union, Ain Arnat Union, Samples 06 Sampled Club Ain Arnat, 12 Setif club Samples, 12 Setif Union Samples. Sports marketing contributes to the financing of sports clubs. Officials are aware of the importance of sports marketing in question. There are no statistically significant differences in sports marketing’s contribution to the financing of sports clubs subject to personal variables (class, level of study).
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1InorTwuN38lCz_lf7vMDPdn22T6H-IIG/view?usp=drive [...]
Titre : دور اليقظة التنافسية في تحقيق الميزة التنافسية : دراسة حالة SAFCER GROUP Titre original : The Role of Competitive Intelligence in Achieving the Competitive Advantage Type de document : texte imprimé Auteurs : سيوان صوفيا, Auteur ; فزاني أحمد أرسلان, Auteur ; محلب، فايزة, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2024 Importance : 120 Format : نسخة الكترونية ISBN/ISSN/EAN : TH/M4873 Langues : Arabe Résumé : Competitive intelligence plays a crucial role in achieving a competitive advantage, encompassing the gathering, dissemination, and sharing information, as well as the analysis of data related to competitors' activities and strategies to make informed decisions. Through competitive intelligence, companies can understand the competitive environment, predict market changes, and identify opportunities within it.Competitive intelligence has become a necessity for organizations in all aspects of strategic planning to ensure sustainable growth and success. Therefore, this study aimed to clarify the role of competitive intelligence in achieving a competitive advantage through an applied study at SAFCER GROUP, relying on a questionnaire, and various statistical methods.
الملخص:
يلعب الذكاء التنافسي دورا حاسما في تحقيق الميزة التنافسية حيث يشمل جمع المعلومات والنشر والمشاركة، وتحليل البيانات المتعلقة بأنشطة واستراتيجيات المنافسين وذلك لاتخاذ القرارات الصائبة، حيث من خلال الذكاء التنافسي تتمكن الشركات من فهم البيئة التنافسية والتنبؤ بالتغييرات التي تحدث في السوق وتحديد الفرص فيه. أصبح الذكاء التنافسي ضرورة تحتاجها المؤسسة في جميع جوانب التخطيط الإستراتيجي لضمان النمو المستدام والنجاح. لذلك هدفت هذه الدراسة إلى توضيح دور الذكاء التنافسي في تحقيق الميزة التنافسية من خلال دراسة تطبيقية في شركةSAFCER GROUP حيث اعتمدت على لاستبيان واستخدام الأساليب الإحصائية المختلفة.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1anv3oWCvbRyg5MTWR34w0cElUb_UQ1ch/view?usp=drive [...] دور اليقظة التنافسية في تحقيق الميزة التنافسية = The Role of Competitive Intelligence in Achieving the Competitive Advantage : دراسة حالة SAFCER GROUP [texte imprimé] / سيوان صوفيا, Auteur ; فزاني أحمد أرسلان, Auteur ; محلب، فايزة, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير, 2024 . - 120 ; نسخة الكترونية.
ISSN : TH/M4873
Langues : Arabe
Résumé : Competitive intelligence plays a crucial role in achieving a competitive advantage, encompassing the gathering, dissemination, and sharing information, as well as the analysis of data related to competitors' activities and strategies to make informed decisions. Through competitive intelligence, companies can understand the competitive environment, predict market changes, and identify opportunities within it.Competitive intelligence has become a necessity for organizations in all aspects of strategic planning to ensure sustainable growth and success. Therefore, this study aimed to clarify the role of competitive intelligence in achieving a competitive advantage through an applied study at SAFCER GROUP, relying on a questionnaire, and various statistical methods.
الملخص:
يلعب الذكاء التنافسي دورا حاسما في تحقيق الميزة التنافسية حيث يشمل جمع المعلومات والنشر والمشاركة، وتحليل البيانات المتعلقة بأنشطة واستراتيجيات المنافسين وذلك لاتخاذ القرارات الصائبة، حيث من خلال الذكاء التنافسي تتمكن الشركات من فهم البيئة التنافسية والتنبؤ بالتغييرات التي تحدث في السوق وتحديد الفرص فيه. أصبح الذكاء التنافسي ضرورة تحتاجها المؤسسة في جميع جوانب التخطيط الإستراتيجي لضمان النمو المستدام والنجاح. لذلك هدفت هذه الدراسة إلى توضيح دور الذكاء التنافسي في تحقيق الميزة التنافسية من خلال دراسة تطبيقية في شركةSAFCER GROUP حيث اعتمدت على لاستبيان واستخدام الأساليب الإحصائية المختلفة.
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1anv3oWCvbRyg5MTWR34w0cElUb_UQ1ch/view?usp=drive [...] Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité م2/ 4873 مذكرة مكتبة الكلية مذكرات الماستر Disponible
Titre : دور نظام المعلومات في تحسين اليات ادارة العلاقة مع الزبون : دراسة حالة مؤسسة موبيليس سطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : موسى سليماني, Auteur ; شكيب كيوة, Auteur ; محلب، فايزة, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير Année de publication : 2023 ISBN/ISSN/EAN : TH/M4469 Note générale : المذكرة في شكل الكتروني فقط Langues : Arabe Tags : نظام المعلومات ، إدارة العلاقة مع الزبون ، الاتصال بالزبون ، فهم الزبون ، رضا الزبون ، ولاء الزبون ، الاحتفاظ بالزبون .
Key words :information system ,Customer Relationship Management , Customer Communication , Customer understanding , Customer satisfaction ,Customer loyalty , Customer retention.Résumé : تهدف هذه الدراسة الى تبيان مساهمة نظام المعلومات في تحسين وتطوير من آليات واستراتيجيات إدارة العلاقة مع الزبون والمتمثلة في الاتصال بالزبون ، فهم الزبون ، رضا الزبون ، ولاء الزبون ، الاحتفاظ بالزبون، وتم التطبيق الميداني لهذه الدراسة في مؤسسة الاتصالات موبيليس سطيف ، حيث تم اختيار عينة مكونة من30موظف بالمؤسسة وتم توزيع عليهم استبيانات للحصول على اكبر قدر ممكن من المعلومات ، وهذا بالاعتماد على المنهج الوصفي والتحليلي وأيضا منهج دراسة حالة ، وبعد ذلك تم تحليل بيانات الاستبيان عن طريق برنامج التحليل الإحصائي SPSS لتأكيد من صحة الفرضيات ،وفي الأخير تم التوصل الى انه توجد علاقة ذو دلالة إحصائية بين نظام المعلومات واليات إدارة العلاقة مع الزبون عند مستوى معنوية 0.05 في المؤسسة محل الدراسة ، وهي علاقة تأثير ومساهمة أي ان نظام المعلومات يؤثر على إدارة العلاقة مع الزبون من خلال المساهمة في تحسين من ألياتها وهذا ما اكدناه نظريا وتطبيقا من خلال هذه الدراسة .
ABSTRACT :
This study amis to demonstrate the contribution of the information system in improving and developing the mechanisms and stratégies of Customer Relationship Management ,represented by Customer communication , Customer understanding , Customer satisfaction ,Customer loyalty , Customer rétention , and the Field application of This study was carried out at the communication institution Mobilis Sétif , where a sample of 30 employées of the institution was selected and questionnaires were distributed to them to obtain as much information as possible , and this based on the descriptive and analytical approach as well as a case study approach , after which the questionnaire data was analyzed through the SPSS statistical analysis program to confirm the validity of the hypotheses , and finally it was concluded that there is a statistically significant relationship between the information system and the mechanisms of relationship management with the Customer at the level of significance 0,05 in the institution understudy , which is an impact and contribution relationship management by contributing to the improvement of its mechanisms , and this is what we confirmed theoretically and in practice through this study .
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ZICXLFAyI2nX3YTADUlw2klK6rPwGtRo/view?usp=drive [...] دور نظام المعلومات في تحسين اليات ادارة العلاقة مع الزبون : دراسة حالة مؤسسة موبيليس سطيف [texte imprimé] / موسى سليماني, Auteur ; شكيب كيوة, Auteur ; محلب، فايزة, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية و العلوم التجارية وعلوم التسيير, 2023.
ISSN : TH/M4469
المذكرة في شكل الكتروني فقط
Langues : Arabe
Tags : نظام المعلومات ، إدارة العلاقة مع الزبون ، الاتصال بالزبون ، فهم الزبون ، رضا الزبون ، ولاء الزبون ، الاحتفاظ بالزبون .
Key words :information system ,Customer Relationship Management , Customer Communication , Customer understanding , Customer satisfaction ,Customer loyalty , Customer retention.Résumé : تهدف هذه الدراسة الى تبيان مساهمة نظام المعلومات في تحسين وتطوير من آليات واستراتيجيات إدارة العلاقة مع الزبون والمتمثلة في الاتصال بالزبون ، فهم الزبون ، رضا الزبون ، ولاء الزبون ، الاحتفاظ بالزبون، وتم التطبيق الميداني لهذه الدراسة في مؤسسة الاتصالات موبيليس سطيف ، حيث تم اختيار عينة مكونة من30موظف بالمؤسسة وتم توزيع عليهم استبيانات للحصول على اكبر قدر ممكن من المعلومات ، وهذا بالاعتماد على المنهج الوصفي والتحليلي وأيضا منهج دراسة حالة ، وبعد ذلك تم تحليل بيانات الاستبيان عن طريق برنامج التحليل الإحصائي SPSS لتأكيد من صحة الفرضيات ،وفي الأخير تم التوصل الى انه توجد علاقة ذو دلالة إحصائية بين نظام المعلومات واليات إدارة العلاقة مع الزبون عند مستوى معنوية 0.05 في المؤسسة محل الدراسة ، وهي علاقة تأثير ومساهمة أي ان نظام المعلومات يؤثر على إدارة العلاقة مع الزبون من خلال المساهمة في تحسين من ألياتها وهذا ما اكدناه نظريا وتطبيقا من خلال هذه الدراسة .
ABSTRACT :
This study amis to demonstrate the contribution of the information system in improving and developing the mechanisms and stratégies of Customer Relationship Management ,represented by Customer communication , Customer understanding , Customer satisfaction ,Customer loyalty , Customer rétention , and the Field application of This study was carried out at the communication institution Mobilis Sétif , where a sample of 30 employées of the institution was selected and questionnaires were distributed to them to obtain as much information as possible , and this based on the descriptive and analytical approach as well as a case study approach , after which the questionnaire data was analyzed through the SPSS statistical analysis program to confirm the validity of the hypotheses , and finally it was concluded that there is a statistically significant relationship between the information system and the mechanisms of relationship management with the Customer at the level of significance 0,05 in the institution understudy , which is an impact and contribution relationship management by contributing to the improvement of its mechanisms , and this is what we confirmed theoretically and in practice through this study .
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1ZICXLFAyI2nX3YTADUlw2klK6rPwGtRo/view?usp=drive [...]