A partir de cette page vous pouvez :
| Retourner au premier écran avec les catégories... |
Détail de l'auteur
Auteur فوزية بوصفصاف |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Faire une suggestion Affiner la recherche Interroger des sources externesMeasuring The Effectiveness of Social Media Campaigns for Nonprofit Organizations in Algeria / Soundous BENDJEDDOU
![]()
![]()
Titre : Measuring The Effectiveness of Social Media Campaigns for Nonprofit Organizations in Algeria : Case study of El Baraka Organization Type de document : texte imprimé Auteurs : Soundous BENDJEDDOU, Auteur ; فوزية بوصفصاف, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر Année de publication : 2025 ISBN/ISSN/EAN : TH/M5351 Langues : Arabe Tags : وسائل التواصل الاجتماعي، منظمات غير ربحية، الحملات الرقمية، فعالية الحملات الرقمية.
Social media, nonprofit organizations, digital campaigns, effectiveness of digital campaigns.Résumé : تهدف هذه الدراسة إلى قياس فعالية حملات وسائل التواصل الاجتماعي في المنظمات غير الربحية، من خلال دراسة حالة جمعية البركة بالجزائر. اعتمدت الدراسة المنهج الوصفي التحليلي باستخدام أدوات كمية ونوعية، من بينها استبيان موجه لمتابعي الجمعية ومقابلة مع فريق الإعلام. ارتكزت الدراسة على ثلاثة مؤشرات: مستوى الوعي، مستوى التفاعل، وأثر الحملة. تم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS. أظهرت النتائج وجود أثر ذو دلالة إحصائية لاستخدام وسائل التواصل على فعالية الحملات الرقمية للجمعية. كما ظهرت فروق في آراء المستجوبين حسب السن والمستوى التعليمي. واختتمت الدراسة بتوصيات لتعزيز المحتوى القصصي وقياس التفاعل وتخطيط الحملات.
Abstract:
This study aims to measure the effectiveness of social media campaigns for nonprofit organizations in Algeria, through a case study of El Baraka Association. A descriptive-analytical approach was adopted, using both quantitative and qualitative tools, including a questionnaire for followers and an interview with the media team. The study focused on three indicators: level of awareness, level of interaction, and campaign impact. Data were analyzed using SPSS. The results showed a statistically significant effect of social media usage on the effectiveness of the association’s digital campaigns. Differences were also observed based on age and education level. The study concludes with recommendations to enhance storytelling, engagement tracking, and campaign planning.
En ligne : http://dspace.univ-setif.dz:8888/jspui/bitstream/123456789/5509/1/%d9%852-%20535 [...] Measuring The Effectiveness of Social Media Campaigns for Nonprofit Organizations in Algeria : Case study of El Baraka Organization [texte imprimé] / Soundous BENDJEDDOU, Auteur ; فوزية بوصفصاف, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2025.
ISSN : TH/M5351
Langues : Arabe
Tags : وسائل التواصل الاجتماعي، منظمات غير ربحية، الحملات الرقمية، فعالية الحملات الرقمية.
Social media, nonprofit organizations, digital campaigns, effectiveness of digital campaigns.Résumé : تهدف هذه الدراسة إلى قياس فعالية حملات وسائل التواصل الاجتماعي في المنظمات غير الربحية، من خلال دراسة حالة جمعية البركة بالجزائر. اعتمدت الدراسة المنهج الوصفي التحليلي باستخدام أدوات كمية ونوعية، من بينها استبيان موجه لمتابعي الجمعية ومقابلة مع فريق الإعلام. ارتكزت الدراسة على ثلاثة مؤشرات: مستوى الوعي، مستوى التفاعل، وأثر الحملة. تم تحليل البيانات باستخدام برنامج SPSS. أظهرت النتائج وجود أثر ذو دلالة إحصائية لاستخدام وسائل التواصل على فعالية الحملات الرقمية للجمعية. كما ظهرت فروق في آراء المستجوبين حسب السن والمستوى التعليمي. واختتمت الدراسة بتوصيات لتعزيز المحتوى القصصي وقياس التفاعل وتخطيط الحملات.
Abstract:
This study aims to measure the effectiveness of social media campaigns for nonprofit organizations in Algeria, through a case study of El Baraka Association. A descriptive-analytical approach was adopted, using both quantitative and qualitative tools, including a questionnaire for followers and an interview with the media team. The study focused on three indicators: level of awareness, level of interaction, and campaign impact. Data were analyzed using SPSS. The results showed a statistically significant effect of social media usage on the effectiveness of the association’s digital campaigns. Differences were also observed based on age and education level. The study concludes with recommendations to enhance storytelling, engagement tracking, and campaign planning.
En ligne : http://dspace.univ-setif.dz:8888/jspui/bitstream/123456789/5509/1/%d9%852-%20535 [...]
Titre : أثر اللقاء الخدمي رضا زبائن المؤسسات السياحية : دراسة حالة فندق NOVOTEL Type de document : texte imprimé Auteurs : خالد بومزو, Auteur ; فوزية بوصفصاف, Directeur de thèse ; عدنان عزلي, Auteur Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1 Année de publication : 2021-2022 Importance : 135ص Format : 30سم ISBN/ISSN/EAN : TH/M3625 Langues : Arabe En ligne : https://drive.google.com/file/d/1niXIPwNoGASnCbWBr0bZKuwG9-Rbljmr/view?usp=share [...] أثر اللقاء الخدمي رضا زبائن المؤسسات السياحية : دراسة حالة فندق NOVOTEL [texte imprimé] / خالد بومزو, Auteur ; فوزية بوصفصاف, Directeur de thèse ; عدنان عزلي, Auteur . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1, 2021-2022 . - 135ص ; 30سم.
ISSN : TH/M3625
Langues : Arabe
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1niXIPwNoGASnCbWBr0bZKuwG9-Rbljmr/view?usp=share [...] Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité م2/ 3625 مذكرة مكتبة مدارس الدكتوراه مذكرات الماستر Disponible
Titre : تشخيص واقع التسويق السياحي في ولاية سطيف Type de document : texte imprimé Auteurs : أحلام بن غانم, Auteur ; فوزية بوصفصاف, Directeur de thèse Editeur : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1 Année de publication : 2021-2022 Importance : 90ص Format : 30سم ISBN/ISSN/EAN : TH/M3940 Langues : Arabe En ligne : https://drive.google.com/file/d/1C_MRsIPCiux83LA5TZvjSF7Yp_Rd8Qp8/view?usp=share [...] تشخيص واقع التسويق السياحي في ولاية سطيف [texte imprimé] / أحلام بن غانم, Auteur ; فوزية بوصفصاف, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة سطيف 1, 2021-2022 . - 90ص ; 30سم.
ISSN : TH/M3940
Langues : Arabe
En ligne : https://drive.google.com/file/d/1C_MRsIPCiux83LA5TZvjSF7Yp_Rd8Qp8/view?usp=share [...] Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité م2/ 3940 مذكرة مكتبة مدارس الدكتوراه مذكرات الماستر Disponible دور دراسة السوق في تقدير الطلب على الخدمات المصرفية دراسة حالة بنك سوسيتي جينيرال الجزائر / فوزية بوصفصاف
Titre : دور دراسة السوق في تقدير الطلب على الخدمات المصرفية دراسة حالة بنك سوسيتي جينيرال الجزائر Type de document : texte imprimé Auteurs : فوزية بوصفصاف ; يوسف بركان, Directeur de thèse ; جامعة فرحات عباس : كلية العلوم الإقتصادية وعلوم التسيير, Editeur scientifique Année de publication : 2011/2010 Importance : 183ص Format : 27سم Langues : Arabe Tags : التسويق المصرفي دراسة السوق تقدير الطلب الخدمات المصرفية Résumé : الملخــص: يحضى تسويق الخدمات المصرفية باهتمام كبير من جانب المختصين القائمين على إدارة البنوك الجزائرية، حيث تتنافس هذه البنوك فيما بينها سعيا وراء زيادة حجم عملياتها، وذلك عن طريق جذب عملاء جدد، إلا أن التغيرات السريعة التي تحكم نشاط المؤسسات أوجب عليها العمل على مواكبة هذه التغيرات للمحافظة على مركزها التنافسي، عن طريق دراسة السوق الذي تنشط فيه من خلال معرفة مواقف واتجاهات العملاء والمؤثرات المختلفة التي تحكم قرارات العميل في شرائه للخدمات المصرفية، والتي تساهم في معرفة نظرة العميل للخدمات المصرفية المقدمة من حيث جودتها وتكلفتها، ومن ثم معرفة ما إذا كان موقفه تجاه الخدمات المصرفية للبنك ايجابي أو سلبي، ومقارنتها بموقفه تجاه الخدمات المنافسة، مما يسمح للمؤسسة المصرفية بمراجعة سياستها التسويقية في حالة ما إذا كان موقف العملاء تجاه خدماتها المصرفية سلبي تجنبا لفقدانهم، كما تسمح دراسة البيانات التاريخية لمبيعات البنك باختيار الأسلوب الملائم لتقدير الطلب على الخدمات المصرفية، وذلك حتى يتمكن البنك من تحديد احتياجاته من مختلف الموارد المادية والبشرية، وبالتالي تحديد معالم سياسته التسويقية. Abstract: the marketing of banking services acquire with great interest by specialists on the management of Algerian banks, where competing banks with each other in pursuit of increasing the size of its operations, and by attracting new customers, but the rapid changes that govern the activity of the enterprises enjoined to keep pace with these changes to maintain their competitive position, through the study of the market which it operates by knowing the positions and trends of customers and effects of various governing the decisions of the client in the purchase of banking services, which contribute to know the look of client for banking services provided in terms of quality and cost, and then see if his attitude toward Banking of positive or negative, and compare its position against competing services, which allows the organization to bank to review its marketing in the case of whether the position of customers to its banking services negative in order to avoid loss, and allow the study of historical data for sales of the bank to choose the appropriate method for estimating the demand for banking services, so as to enable the bank to identify the needs of various physical and human resources, and thus determine the plan of his marketing Key words: Bank Marketing - Market Research - Determination of demand - banking services. دور دراسة السوق في تقدير الطلب على الخدمات المصرفية دراسة حالة بنك سوسيتي جينيرال الجزائر [texte imprimé] / فوزية بوصفصاف ; يوسف بركان, Directeur de thèse ; جامعة فرحات عباس : كلية العلوم الإقتصادية وعلوم التسيير, Editeur scientifique . - 2011/2010 . - 183ص ; 27سم.
Langues : Arabe
Tags : التسويق المصرفي دراسة السوق تقدير الطلب الخدمات المصرفية Résumé : الملخــص: يحضى تسويق الخدمات المصرفية باهتمام كبير من جانب المختصين القائمين على إدارة البنوك الجزائرية، حيث تتنافس هذه البنوك فيما بينها سعيا وراء زيادة حجم عملياتها، وذلك عن طريق جذب عملاء جدد، إلا أن التغيرات السريعة التي تحكم نشاط المؤسسات أوجب عليها العمل على مواكبة هذه التغيرات للمحافظة على مركزها التنافسي، عن طريق دراسة السوق الذي تنشط فيه من خلال معرفة مواقف واتجاهات العملاء والمؤثرات المختلفة التي تحكم قرارات العميل في شرائه للخدمات المصرفية، والتي تساهم في معرفة نظرة العميل للخدمات المصرفية المقدمة من حيث جودتها وتكلفتها، ومن ثم معرفة ما إذا كان موقفه تجاه الخدمات المصرفية للبنك ايجابي أو سلبي، ومقارنتها بموقفه تجاه الخدمات المنافسة، مما يسمح للمؤسسة المصرفية بمراجعة سياستها التسويقية في حالة ما إذا كان موقف العملاء تجاه خدماتها المصرفية سلبي تجنبا لفقدانهم، كما تسمح دراسة البيانات التاريخية لمبيعات البنك باختيار الأسلوب الملائم لتقدير الطلب على الخدمات المصرفية، وذلك حتى يتمكن البنك من تحديد احتياجاته من مختلف الموارد المادية والبشرية، وبالتالي تحديد معالم سياسته التسويقية. Abstract: the marketing of banking services acquire with great interest by specialists on the management of Algerian banks, where competing banks with each other in pursuit of increasing the size of its operations, and by attracting new customers, but the rapid changes that govern the activity of the enterprises enjoined to keep pace with these changes to maintain their competitive position, through the study of the market which it operates by knowing the positions and trends of customers and effects of various governing the decisions of the client in the purchase of banking services, which contribute to know the look of client for banking services provided in terms of quality and cost, and then see if his attitude toward Banking of positive or negative, and compare its position against competing services, which allows the organization to bank to review its marketing in the case of whether the position of customers to its banking services negative in order to avoid loss, and allow the study of historical data for sales of the bank to choose the appropriate method for estimating the demand for banking services, so as to enable the bank to identify the needs of various physical and human resources, and thus determine the plan of his marketing Key words: Bank Marketing - Market Research - Determination of demand - banking services. Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Cote Support Localisation Section Disponibilité م2/ 197 مذكرة مكتبة مدارس الدكتوراه مذكرات الماستر Disponible م2/ 197 مذكرة مكتبة مدارس الدكتوراه مذكرات الماستر Disponible



