Titre : | دور التسويق الإلكتروني في تنشيط المبيعات : – دراسة حالة اتصالات الجزائر | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | مسعودي بسمة, Auteur ; تومي هديل, Auteur ; عبد العظيم معاوي, Directeur de thèse | Editeur : | كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر | Année de publication : | 2023 | Importance : | 210ص | ISBN/ISSN/EAN : | TH/M4231 | Note générale : | المذكرة متوفرة الكترونيا فقط | Langues : | Arabe | Tags : | marketing, e-marketing, promotion, sales activation.
التسويق ،التسويق الالكتروني،الترويج،تنشيط المبيعات | Résumé : | هدفت الدراسة الى معرفة دور التسويق الالكتروني في تنشيط المبيعات،ومحاولة إسقاط النتائج النظرية ميدانيا على المؤسسة محل الدراسة اتصالات الجزائر -سطيف-وكذا البحث في اثر كل عملية من عمليات التسويق الالكتروني (عناصر المزيج التسويقي الالكتروني وطرق التسويق الالكتروني )على تنشيط المبيعات وللاجابة عن الاشكالية الرئيسية وتحقيق هدف الدراسة،ثم الاعتماد على دراسة استقصائية على مؤسسة اتصالات الجزائر وبجمع وتحليل 39استبانة ،وقد توصلت الدراسة الى جملة من التوصيات وذلك باستخدام الحزمة الاحصائية spssاهمها :
وجود اثر ذو دلالة احصائية عند مستوى دالة( α=0.05 ) لجميع عمليات التسويق الالكتروني (عناصر المزيج التسويقي الالكتروني المتمثلة في المنتج،التسعير،التوزيع والترويج ومواقع التواصل الاجتماعي والموقع الالكتروني والاعلانات المدفوعة الكترونيا على تنشيط المبيعات).
Study summary
The study aimed to know the role of electronic marketing in activating sales, and to try to project the theoretical results in the field on the institution under study, Algeria Telecom - Setif - as well as researching the impact of each process of electronic marketing (elements of the electronic marketing mix and methods of electronic marketing) on activating sales and to answer the problem The main purpose of the study is to achieve the objective of the study, then to rely on a survey on the Algeria Telecom Corporation and to collect and analyze 39 questionnaires. The study reached a number of recommendations, using the spss statistical package, the most important of which are:
There is a statistically significant effect at the function level (α = 0.05)For all electronic marketing operations (elements of the electronic marketing mix represented in the product, pricing, distribution, promotion, social networking sites, the website, and electronically paid advertisements to stimulate sales).
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1p24YYhpkzONM6IDHXYhgSnQUhsqef1KE/view?usp=drive [...] |
دور التسويق الإلكتروني في تنشيط المبيعات : – دراسة حالة اتصالات الجزائر [texte imprimé] / مسعودي بسمة, Auteur ; تومي هديل, Auteur ; عبد العظيم معاوي, Directeur de thèse . - [S.l.] : كلية العلوم الاقتصادية والتجارية وعلوم التسيير جامعة فرحات عباس سطيف1 الجزائر, 2023 . - 210ص. ISSN : TH/M4231 المذكرة متوفرة الكترونيا فقط Langues : Arabe Tags : | marketing, e-marketing, promotion, sales activation.
التسويق ،التسويق الالكتروني،الترويج،تنشيط المبيعات | Résumé : | هدفت الدراسة الى معرفة دور التسويق الالكتروني في تنشيط المبيعات،ومحاولة إسقاط النتائج النظرية ميدانيا على المؤسسة محل الدراسة اتصالات الجزائر -سطيف-وكذا البحث في اثر كل عملية من عمليات التسويق الالكتروني (عناصر المزيج التسويقي الالكتروني وطرق التسويق الالكتروني )على تنشيط المبيعات وللاجابة عن الاشكالية الرئيسية وتحقيق هدف الدراسة،ثم الاعتماد على دراسة استقصائية على مؤسسة اتصالات الجزائر وبجمع وتحليل 39استبانة ،وقد توصلت الدراسة الى جملة من التوصيات وذلك باستخدام الحزمة الاحصائية spssاهمها :
وجود اثر ذو دلالة احصائية عند مستوى دالة( α=0.05 ) لجميع عمليات التسويق الالكتروني (عناصر المزيج التسويقي الالكتروني المتمثلة في المنتج،التسعير،التوزيع والترويج ومواقع التواصل الاجتماعي والموقع الالكتروني والاعلانات المدفوعة الكترونيا على تنشيط المبيعات).
Study summary
The study aimed to know the role of electronic marketing in activating sales, and to try to project the theoretical results in the field on the institution under study, Algeria Telecom - Setif - as well as researching the impact of each process of electronic marketing (elements of the electronic marketing mix and methods of electronic marketing) on activating sales and to answer the problem The main purpose of the study is to achieve the objective of the study, then to rely on a survey on the Algeria Telecom Corporation and to collect and analyze 39 questionnaires. The study reached a number of recommendations, using the spss statistical package, the most important of which are:
There is a statistically significant effect at the function level (α = 0.05)For all electronic marketing operations (elements of the electronic marketing mix represented in the product, pricing, distribution, promotion, social networking sites, the website, and electronically paid advertisements to stimulate sales).
| En ligne : | https://drive.google.com/file/d/1p24YYhpkzONM6IDHXYhgSnQUhsqef1KE/view?usp=drive [...] |
|  |